Gå til innhold

RENA 2008


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

legg merke til terjes fotstilling når han kaster på "friland" legg også merke til ansiktsuttrykket! han kommer rett inn og forbi St. Peter

når den tiden kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hørte rykter om en viss Renafisker som persa på ørret i går :) 1,8 kilo gitt :)

Rekner med at det kommer en liten fortelling om den etter hvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte Renaelva en helg i perioden 10-13 juli med store forhåpninger...bodde ved campen til "Paul" og fisket primært i området derfra og opp mot Hengebrua...klekkingene var meget store både av døgnfluer og en del vårfluer....det vaket steady fisk i flere timer etter at solen gikk ned og det var 5-6 fiskere i området...men INGEN fikk noen ting ???? Hva er hemmligheten ??? Dette var over 2 fulle dager med fiske....alt av fluer ble prøvd med flere gode flyt over fisken men absolutt ingenting fungerte....kun 1 person jeg snakket med hadde fått fisk og det var på "Superpuppan"...

 

Er elva ekstremt sær og vanskelig ? Eller er det bare tilfeldig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store ørretene i Rena kan av og til være noe lunefulle, men får du riktig flyt og har funnet riktig flue, så skal det litt til for at de ikke finner flua interessant. Men det skal ikke så mye til for å blåse dem. Vær tålmodig, bestem deg for en steady fisk, og ikke fly som gale-matias for å fiske på alle.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

med det overskuddet av insekter har fisken mye å velge i....jo Renaelva er nok en av de vangsligste å fiske i i Norge....hadde den vært enkel så hadde den fort vært tømt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

En stor porsjon tålmodighet på dagtid, for så å være tilstede på store klekkinger av små døgnfluer (18) ut på kvelden......det handler litt om å være på riktig sted til rett tid......men da kan du til gjengjeld redde dagen med noen pene ørreter ;D ;D

 

God tur!!!!

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor porsjon tålmodighet på dagtid, for så å være tilstede på store klekkinger av små døgnfluer (18) ut på kvelden......det handler litt om å være på riktig sted til rett tid......men da kan du til gjengjeld redde dagen med noen pene ørreter ;D ;D

 

God tur!!!!

 

Terje!

 

Så det er helt "vanlige" høst tilstander med andre ord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

En stor porsjon tålmodighet på dagtid, for så å være tilstede på store klekkinger av små døgnfluer (18) ut på kvelden......det handler litt om å være på riktig sted til rett tid......men da kan du til gjengjeld redde dagen med noen pene ørreter ;D ;D

 

God tur!!!!

 

Terje!

 

Så det er helt "vanlige" høst tilstander med andre ord ;)

 

Ikke helt, vårfluene burde normalt ha hatt en mye større aktivitet.......men "one of these days"..... ;D ;D ;D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor porsjon tålmodighet på dagtid, for så å være tilstede på store klekkinger av små døgnfluer (18) ut på kvelden......det handler litt om å være på riktig sted til rett tid......men da kan du til gjengjeld redde dagen med noen pene ørreter ;D ;D

 

God tur!!!!

 

Terje!

 

Så det er helt "vanlige" høst tilstander med andre ord ;)

 

Ikke helt, vårfluene burde normalt ha hatt en mye større aktivitet.......men "one of these days"..... ;D ;D ;D

 

Terje!

 

 

Kommer til helga de ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor porsjon tålmodighet på dagtid, for så å være tilstede på store klekkinger av små døgnfluer (18) ut på kvelden......det handler litt om å være på riktig sted til rett tid......men da kan du til gjengjeld redde dagen med noen pene ørreter ;D ;D

 

God tur!!!!

 

Terje!

 

Så det er helt "vanlige" høst tilstander med andre ord ;)

 

Ikke helt, vårfluene burde normalt ha hatt en mye større aktivitet.......men "one of these days"..... ;D ;D ;D

 

Terje!

 

 

Kommer til helga de ;D ;D

 

Jepp, de kommer i morgen :)

 

Sees kanskje der oppe!

 

Mitt tlf nr. er 92485785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom allerede i går kveld meldes det om. Små og store, men fisken er fullstending nochanlant så det er ikke noe vits å reise oppover. Dessuten så har jeg alle, jeg gjentar alle, kanalene fra Canal Digital gratis i ti dager så jeg vettafaen om jeg gidder å drasse meg oppover.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom allerede i går kveld meldes det om. Små og store, men fisken er fullstending nochanlant så det er ikke noe vits å reise oppover. Dessuten så har jeg alle, jeg gjentar alle, kanalene fra Canal Digital gratis i ti dager så jeg vettafaen om jeg gidder å drasse meg oppover.  ;)

 

Mye bedre å sitte hjemme og pådra seg (mer?) pondus... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom allerede i går kveld meldes det om. Små og store, men fisken er fullstending nochanlant så det er ikke noe vits å reise oppover. Dessuten så har jeg alle, jeg gjentar alle, kanalene fra Canal Digital gratis i ti dager så jeg vettafaen om jeg gidder å drasse meg oppover.  ;)

FOKUS JB, FOKUS ;D

Du starter allerede i ettermiddag/kveld med en koselig "fluefiskedvd" og fortsetter slik til helgen kommer, da tenker jeg du er klar ;)

Eller en annen "approach" du leier Liv Ullman's samlede filmer på dvd og starter med dem, da tenker jeg du er klar for fisketur til helgen ;D ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

 

Eller en annen "approach" du leier Liv Ullman's samlede filmer på dvd og starter med dem, da tenker jeg du er klar for fisketur til helgen ;D ;D ;D

 

 

Plugger han inn "Høstsonaten" så tenker jeg han er klar for fisketur etter 10 minutter.  ;D

 

Kom i skade for å gjøre det selv en gang for lenge siden  :-[ og ALDRI har en fisketur gjort så godt!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eller en annen "approach" du leier Liv Ullman's samlede filmer på dvd og starter med dem, da tenker jeg du er klar for fisketur til helgen ;D ;D ;D

 

 

Plugger han inn "Høstsonaten" så tenker jeg han er klar for fisketur etter 10 minutter.  ;D

 

Kom i skade for å gjøre det selv en gang for lenge siden  :-[ og ALDRI har en fisketur gjort så godt!  ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D Har jeg ikke problemer med å forstå nei ;D ;D ;D ;D ;D

Kanskje en burde kjøpe den å ha den stående i hylla under "Spark i ræva dvd" ;D ;D ;D

JB løp å kjøp ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...