Gå til innhold

RENA 2008


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Vet ikke hvem som har gjort mest eller minst inntrykk på oss på denne turen, så jeg får bare begynne en plass :)

 

En kar som helt BRENNsikkert har gitt både meg og andre GOD medfart i kastesamenheng på denne turen er han her.

 

Staffan er helt syk på kasting.....og ikke minst å se hva som er gærnt med andre sin kasting.

Jeg lærte meg å kaste på denne turen her.....pga Staffan. At Rolf, Bjørn, og sikkert andre sitter inne med samme følelsen er jeg ganske så sikker på :) At han fikk en liten flaske med nam nam, blir så lite så lite i forhold til utviklingen vi kara hadde på kaste fronten.

Staffan......Jeg er deg evig takknemlig :)

 

post-0-13949856645137_thumb.jpg

post-0-13949856674079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

Får ta for oss folk litt sånn etter hvert her :)

 

Andrè Brun og Ola :) JÆKLA hyggelige karer :)

Andre hadde en liten demo på vannkast, snake roll, snakeroll med luftemend osv nede ved vannet :) Dette tok Sigve (Williams favorite her på forumet) på STRAK ARM :D Andre gjorde et kast, og Sigve kopierte dette IDENTISK etterpå :)................NOT :D

 

 

Takker for hyggelige kvelder, og dager ved elva Andrè og Ola :) Håper på gjentagelse :)

 

 

Så må jeg jo bare komme med kongenkommentaren til Rolf da :D

"Å være på fisketur med Andrè Brune er jo som å gå på kino med Jack Nickelson det. (eller hvordan det skrives) :), eller spille golf med Tiger Woods...... Eller pule med Jena Jameson :D:D :D "

 

Bilder tatt med mobil, blir VELDIG dårlige :)

 

post-0-13949856674507_thumb.jpg

post-0-13949856674937_thumb.jpg

post-0-13949856675498_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Så har vi Sigve da :) Jeg må vel innrømme at jeg er rimelig imponert over hvor jævli frekk det er mulig å bli :) Jeg var ganske sikker på at jeg var helt i verdenseliten når det gjelder å være frekk i kjeften, men jeg kommer i SKYGGEN over denne siddisen her :)

 

At skaphomsen snakka EKSTREMT mye om homofili er en annen sak, men jeg føler at denne unge herremannen fra Rogaland sitter inne med noe som han ikke helt tørr å komme ut med :) Ser at han har lagt ut bilder tideligere i tråden fra egen interesse, men da legger jeg heller bort rompebildene av han, og legger ut noen tur/fiskerelaterte bilder for å holde topicen litt her :)

 

Takke for utrolig fine fiskedager, og timer på kvarven :) Du er helt syk på Andrè Brunkast :D;D:D..... Ja, syk som i at du ser ut som et psykisk OG fysisk utviklingshemma når du kaster slike kast :) Men det var VELDIG morro for oss andre som er i samme kategori :)

 

Håper på flere fisketurer med deg i fremtiden, men slik det ser ut nå........og ALL den masinga om at vi må fiske om natta i barisen osv, så tror jeg det holder for denne sesongen :)......... Har snakket litt med fruen din om dette her, og vi har komt frem til en enighet :) Hva vi har komt frem til vil vise seg ved en annen anledning :) Jeg har forresten fått vite hvorfor du er flintskalla :)....du har jo SYKT mangen parykker da :)......Da er det jo en fordel flintskalle :)

 

 

At denne karen har NMgull i å binde inn haletråder er det en helt logisk forklaring på. Han er femi som pokker, og har jentehender :) Han er sikkert dama i forholdet som han er i :)

 

 

 

Jaaaaveeeeellll.... :) Sigve, Takk for turen :)

 

(Litt seriøst og da....... Vet du ble godt likt av mangen på denne turen...Du skaper smil og glede :) ...... :D )

 

 

 

post-0-13949856675776_thumb.jpg

post-0-13949856676287_thumb.jpg

post-0-13949856676677_thumb.jpg

post-0-13949856677098_thumb.jpg

post-0-13949856677497_thumb.jpg

post-0-13949856677859_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi Sigve da :) Jeg må vel innrømme at jeg er rimelig imponert over hvor jævli frekk det er mulig å bli :) Jeg var ganske sikker på at jeg var helt i verdenseliten når det gjelder å være frekk i kjeften, men jeg kommer i SKYGGEN over denne siddisen her :)

 

At skaphomsen snakka EKSTREMT mye om homofili er en annen sak, men jeg føler at denne unge herremannen fra Rogaland sitter inne med noe som han ikke helt tørr å komme ut med :) Ser at han har lagt ut bilder tideligere i tråden fra egen interesse, men da legger jeg heller bort rompebildene av han, og legger ut noen tur/fiskerelaterte bilder for å holde topicen litt her :)

 

Takke for utrolig fine fiskedager, og timer på kvarven :) Du er helt syk på Andrè Brunkast :D;D:D..... Ja, syk som i at du ser ut som et psykisk OG fysisk utviklingshemma når du kaster slike kast :) Men det var VELDIG morro for oss andre som er i samme kategori :)

 

Håper på flere fisketurer med deg i fremtiden, men slik det ser ut nå........og ALL den masinga om at vi må fiske om natta i barisen osv, så tror jeg det holder for denne sesongen :)......... Har snakket litt med fruen din om dette her, og vi har komt frem til en enighet :) Hva vi har komt frem til vil vise seg ved en annen anledning :) Jeg har forresten fått vite hvorfor du er flintskalla :)....du har jo SYKT mangen parykker da :)......Da er det jo en fordel flintskalle :)

 

 

At denne karen har NMgull i å binde inn haletråder er det en helt logisk forklaring på. Han er femi som pokker, og har jentehender :) Han er sikkert dama i forholdet som han er i :)

 

 

 

Jaaaaveeeeellll.... :) Sigve, Takk for turen :)

 

(Litt seriøst og da....... Vet du ble godt likt av mangen på denne turen...Du skaper smil og glede :) ...... :D )

 

 

 

 

 

 

Hei Henning.

 

Jeg håper at vi møtes neste år til samme tid siden du ikke vil fiske mer med meg dette året. Jeg skjønner du blir sur når jeg knuser Harr rekorden din med 150g (Henning sin 1050g min 1,2kg) og så gjør jeg dette 2 ganger ;D Jeg har allerede booket uken neste år med sammtykke fra "sjefen". Hun blir kansje til og med med :)

 

Jeg har jo alltid vist at jeg er ræv på kasting og etter at jeg har hatt så mye mobb av deg skjønner jeg at jeg trenger å øve. Jeg kommer til å "kaste" bort mye tid fremover på å klare spey eller vannkast.

 

Henning. Jeg hadde det utrolig morsomt med deg og ser frem til neste gang vi møtes.

 

Sigve

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også en tur i Rena under deler av treffen (22-27/6) Vi dvs. min kone, og fiskekompis /nevø med samboer lå hos Paul og Laila på Strømstad. Vi fluefiskeguttene opplevde en veldig kald elv de første dagene som førte til tregt fiske selv om det klekket en del, døgnfluer. Brukte en del tid i øverste delen av elva, noe som kanskje ikke var det lureste :-\ :-\ Ble 1 ørret pinne og 2 harr på 7 hg, som var veldig spreke og seige i forhold til harren her i G.lågen. Opplevde også at måkene spolerte for oss, da fisken sluttet helt å vake etter at de inntok matfatet på elva.

Etter litt tips kom jeg med nedover og på vestsiden av elva, noe som ga resultater promt. ;D ;D Fikk da 2 flotte ørreter på 7 og 8 hg.

Var to turer nedom Kvarven, hilste på Terje, Johnny, Knut, Petter, Trygve, Vidar og Staffan med flere. Kjempekoselig gjeng, og så velkommen en føler seg hos dere. Takk til dere alle.  :) Håper at jeg kan ta meg en tur ”over fjellet” snart igjen. Blir familieferie på meg nå, med tur til Lofoten. Men lurer vel med meg en stang eller to vil jeg tro

 

 

 

På gjensyn

post-1010-13949856684514_thumb.jpg

post-1010-13949856684947_thumb.jpg

post-1010-13949856685429_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Så har vi Sigve da :) Jeg må vel innrømme at jeg er rimelig imponert over hvor jævli frekk det er mulig å bli :) Jeg var ganske sikker på at jeg var helt i verdenseliten når det gjelder å være frekk i kjeften, men jeg kommer i SKYGGEN over denne siddisen her :)

 

At skaphomsen snakka EKSTREMT mye om homofili er en annen sak, men jeg føler at denne unge herremannen fra Rogaland sitter inne med noe som han ikke helt tørr å komme ut med :) Ser at han har lagt ut bilder tideligere i tråden fra egen interesse, men da legger jeg heller bort rompebildene av han, og legger ut noen tur/fiskerelaterte bilder for å holde topicen litt her :)

 

Takke for utrolig fine fiskedager, og timer på kvarven :) Du er helt syk på Andrè Brunkast :D;D:D..... Ja, syk som i at du ser ut som et psykisk OG fysisk utviklingshemma når du kaster slike kast :) Men det var VELDIG morro for oss andre som er i samme kategori :)

 

Håper på flere fisketurer med deg i fremtiden, men slik det ser ut nå........og ALL den masinga om at vi må fiske om natta i barisen osv, så tror jeg det holder for denne sesongen :)......... Har snakket litt med fruen din om dette her, og vi har komt frem til en enighet :) Hva vi har komt frem til vil vise seg ved en annen anledning :) Jeg har forresten fått vite hvorfor du er flintskalla :)....du har jo SYKT mangen parykker da :)......Da er det jo en fordel flintskalle :)

 

 

At denne karen har NMgull i å binde inn haletråder er det en helt logisk forklaring på. Han er femi som pokker, og har jentehender :) Han er sikkert dama i forholdet som han er i :)

 

 

 

Jaaaaveeeeellll.... :) Sigve, Takk for turen :)

 

(Litt seriøst og da....... Vet du ble godt likt av mangen på denne turen...Du skaper smil og glede :) ...... :D )

 

 

 

 

 

 

Hei Henning.

 

Jeg håper at vi møtes neste år til samme tid siden du ikke vil fiske mer med meg dette året. Jeg skjønner du blir sur når jeg knuser Harr rekorden din med 150g (Henning sin 1050g min 1,2kg) og så gjør jeg dette 2 ganger ;D Jeg har allerede booket uken neste år med sammtykke fra "sjefen". Hun blir kansje til og med med :)

 

Jeg har jo alltid vist at jeg er ræv på kasting og etter at jeg har hatt så mye mobb av deg skjønner jeg at jeg trenger å øve. Jeg kommer til å "kaste" bort mye tid fremover på å klare spey eller vannkast.

 

Henning. Jeg hadde det utrolig morsomt med deg og ser frem til neste gang vi møtes.

 

Sigve

 

 

 

 

Beklager å skuffe deg lille venn, men Harr rekorden min VAR 1120 gr :) Dagen etter fikk jeg en harr på 1,2 kilo, så vi har lik rekord :) At du knuser meg i Ørretsamenheng er en annen historie :) Kommer flere bilder fra turen etter hvert, og da self bilde av rekordharren min :)

 

Ser fram til å møte fruen din også Sigve....Hu er bare NØDT til å være kul :)

 

 

Ha en fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Må vel legge ut bilder av Harren og da :)

I 2007 turen vår, prøvde jeg febrilsk å få fanget en harr de siste dagene...Det klarte jeg ikke. Målet for denne turen var å iallefall få EN harr. Jeg fikk Harr på 7, 8, 11 og 12 hg :) Må si meg fornøyd med det :)

 

 

post-0-13949856686378_thumb.jpg

post-0-13949856686747_thumb.jpg

post-0-13949856687117_thumb.jpg

post-0-13949856687487_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hej Henning og gutter  ;D ;D

 

Blev alt alt for kort besøg i Rena. Men det var svært fiske med så højt vandstand - og koldt ..brrrrrrr.

 

Onsdag (18.juni) kom vi til Rødsbakke-stykket, og efter en heftig regnbye, så kom der gang i Rhodani og et par arter til. Harr og sikkert også et par ørreder  :D vakte ganske vildt, men desværre mod midten af elven !

 

Og da det var ca. 1,2m dybt bare 1-2m fra land, så var det svær vadning  >:( og svært at få lange nok kast...fik ingen fisk os 3 danskere onsdag.

 

Torsdag besøgte vi Terje og Kvarven - herligt sted...tænk at kunne bo der hele sæsonen !!!!

 

Efter mere regn, og venten, så efter kl 14 begyndte det at vake her også...igen mod midten, men jeg fandt en stor fisk - måske ørred tænkte jeg, tæt på land - lidt nord for hytten. Meget dybt under land - helt til brystet, så med meget besvær fik jeg en puppe placeret - fisken tog, og det var en flot flot harr på 43-46cm , vil jeg tro - og tuuung.....de er meget tunge de Rena harr.

 

En times tid senere fandt jeg flere vakende fisk - harr viste det sig - og fik 3 i samme størrelse og vægtklasse - mistede en der var større -  :o

 

Regnen kom igen hele tiden og vi var på vej tilbage til campingen...stod og så på Terje, som var taget over på modsatte bred. Her fik han en stoor harr og 10 min senere en ørred på 1kg !! Den mand er dygtig (selv om han senere indrømmede, at han troede, at det var en harr og ikke selektivt fiske efter ørred  ;D)

 

Ved Kvarven - lige ud for hytten - vakede det igen - et relativt kort kast og dagen 5 harr var på !!! Herlig dag, men svær & kold fiske !!

 

Mine rejsekammerater ville gerne til Glomma, så der var vi de næste dage - fik en mindre 400gr ørred, og mange små harr.

 

Meget blæst og høj vandstand der også.

 

Søndag havde vi lige 3 timer i Rena ved Rødsbakke....nu var elva 30cm lavere og der kunne vades meget lettere. Næsten ingen vind, der så kom senere, og jeg fik muligheden at kaste til 3 ørreder tæt på land...ikke store fisk - max 3-400gr, men fik kun en.  ;D

 

Rena kræver gode kast første gang !!!! Men spændende som bare......Kommer igen næste år...helt sikkert.

 

Håber dere fik glæde af den sidste rest Malt  ;D ;D ;D ;D ;D

 

Hyggeligt at træffe både Henning og Hans Jørgen (Höye)....og Terje - Tørfluepuristen - nu med eget tøjmærke..he he...Terje, du må vise den trøje til forummet her !!!

 

Lidt billeder fra turen til Rena.....

 

PS fik alle harr på denne CDC puppe - fisket dead-drift og lige under overfladen.

 

58472_s.jpg

58471_s.jpg

58476_s.jpg

 

Torben!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei Torben....Såg ikke innlegget ditt før nå  :-[

 

Meget hyggelig å treffe på deg :) I Nabohytta og alt :)

Takker også for det som låg igjen på trappen vår en morgen da dere hadde reist :) Det kom godt med :D

Håper vi treffes til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten de to største jeg tok!

 

Begge på aurivilli imitasjon og etter klokka åtte om kvelden. Brukte den smeltelim greia, bare uten bakkropp! Kun hackle og splitta ving. Var Staffan som kom med den ideè`n :)

 

Se litt ekstra på bilde nr 1. ved kajakken.. Der henger kveldsmaten :) Skal si det smaker med fiskemåltid ute i bushen ;)

post-150-13949856688004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det var en flott harr Henning! Tenk deg å dra inn de der midt uti strømmen, fra kajakk! Skal si jeg sleit bra på både skuldre og armer i løpet av treffen  :D

 

Jeg trodde fisken hadde satt seg fast under en rot eller noe, fordi den satt BOM fast. Etter litt sliting og stressing kom den opp, og jeg kunne lande den. Flott fisk den harren :)

 

Jeg var med Jan Erik nede ved rødsbakken da du og Terje fisket på andre siden av elva. Når Terje fikk to stk. Det var da jeg tok Harren også :)

 

Neste gang får vi satse på en fisketur sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoooooooor harr Henning !! Gratulere - og hvilken serie at lægge ud med  ;D ;D ;D ;D

 

Jeg håber, at du nu forstår lidt, hvorfor nogle - som f.eks. jeg - sætter stor pris på harren - og synes det er en god fisk at fighte  :D

 

 

Hvad endte du med at få af ørret, Henning ??

 

Torben! - en der fiskede for lidt i Rena  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Stoooooooor harr Henning !! Gratulere - og hvilken serie at lægge ud med  ;D ;D ;D ;D

 

Jeg håber, at du nu forstår lidt, hvorfor nogle - som f.eks. jeg - sætter stor pris på harren - og synes det er en god fisk at fighte  :D

 

 

Hvad endte du med at få af ørret, Henning ??

 

Torben! - en der fiskede for lidt i Rena  :-\

Harren er en kongefisk :) Pen er den også, men den lukter drit :)

Av ørret var det ikke så mye å skryte av, men fikk et par på 5 hg, og en på 6 pluss. Mistet to som hadde vært desidert pers for min del. Men det er det som er så morro med fluefiske...... Ting går ikke alltid etter planen, og da har en en "uoppgjort" ting i elva til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thymallus Thymallus - timian- jo, den lugter da. Men meget lugter værre...

 

Vi må lige have en snak om, hvor dere gik.......jeg tror, at jeg tager til Rena et par dage sidst i august.....synes ikke, at jeg fik nok denne gang (kompromis måtte indgås, så det blev 1½ dag Rena-  2½ dag Glomma)

 

Fin fangst af ørret alligevel, Henning, vi fik 4 stk tilsammen - største 450gr  ;D ;D ;D

 

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo gutter og takk for et utrolig hyggelig bekjentskap på treffet (Ingen nevnt ingen glemt).Men jeg  må virkelig si de derre vestlansgutta les Sigve, Henning & Co var noen humørspredere de lux. Det var en fryd og sitte og høre gutta kjørte på med jugehistorier og tullball på løpende bånd. ;D ;D

Vi fikk desverre bare med oss noen få dager :(, men neste år stiller vi garantert hele uka.

Jeg og Andre fikk lurt oss opp til Rena en tur på søndag også, men da var det magre forhold i elva. Minimalt med klekking og vak, men vi fikk da lurt på en og annen fisk.

 

Ola

 

Bilde under er fra Søndag, der Andre har et perfekt tilslag på en Ørret på 650 gr(desverre litt uskarpt pga langskudd)

[attachimg=#]

post-935-1394985678722_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Etter godt over en uke måtte jeg bare ta en pause fra fluefiske for å få igjen lysta ;D ;D......reiste hjem padde sur etter å ha blåst tre rellativt store ørreter på de siste dagene. Den største var nok i 2 kilos klassen og den tok etter 2,5 timer med steady vaking. Makan til skue er det lenge sida jeg har hatt gleden av å observere i Rena. Ikke hver dag man får overvære en steady vakende to kilos 10 meter ute i strømmen. Probelemet var at den flytta seg rundt og det ble nesten ren gjetting hvor den dukka opp neste gang. Den tok til slutt en biots parachute før den velta seg rundt så vannspruten sto gjorde noen syke rykk for så å slite fortommen min tvers av...........shit happens (man ryker vel ikke fisk...eller... ;D ;D ).......uansett en fantastisk opplevelse og merkelig nok var jeg ikke spesiellt sur.........derimot ble jeg møkka sur når jeg 10 meter lenger opp i elva nå har slitt med en jævla sleip ørret mello  halvannen og to kilo. Kødden flytta seg rundt i en trekant hele tida og jeg holdt på å bli gal i forhold til hvor den ville dukke opp neste gang, for det var rett og slett ikke noe mønster i det.....iallefall ikke som jeg skjønte bæra av.... ;D ;D ;D Brukte til sammen 15 timer på denna ørreten i sur vind, regn og fandens oldemor........tre forbanna ganger tok den flua i løpet av sikkert 9000 kast, en gang satt den for så å slippe de to neste var god gammaldags Morgan Kane med tilhørende fiskesjelven.......trøsten får være at det var mer garva fluefiskere enn meg som opplevde det samme. ;D ;D

I går kveld ga jeg til slutt opp etter igjen å være for rask da den tok på kast nr 7999...........kvelden ble redda ved at Knut satte pers på 1,5 sent i går kveld, noe jeg unner han noe så inn i hampen :D

 

Så til det tråden handler om, nemelig Renatreffet.

En fantastisk hyggelig uke hvor man ble kjent med nye forums og ikke forums venner samt at man fikk møte igjen Henning og Co. Utrolig hyggelig å møte dere alle sammen. En gjeng med fantastisk hyggelige folk er dere alle som en, og alle har bidratt til å gjøre Kvarven til ett eneste stort HAPPY PLACE.... ;D ;D ;D

 

Vi trosset en uke hvor vi til tider nesten frøs kvakk i hjel og hvor gradestokken fallt til under null og lagde skøytebane så gamle Refsahl holdt på å dra på ræva på verandaen om natta. Fanken at jeg ikke tok med de gamle hockey skøytene mine....... ;D ;D

 

Uansett, nok engang takk til alle som en (jeg står over å ramse opp alle navna for det blir så himla mange) dere vet at jeg satt utrolig pris på at dere var der og håper dere alle kommer tilbake igjen seinere (gjerne allerede i løpet av denne sommeren.... ;D ;D )

 

Her er noen bilder fra turen, flest av Henning som holdt kasteoppvisning hver kveld etter å ha hatt en magisk utvikling i løpet av noen minutter etter at Staffan hadde plukket vekk noen unoter :D :D :D......helt utrolig å se forvandlingen Henning gjennomgikk........... :D :D :D

 

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN OG HJERTLIG VELKOMMEN IGJEN..... :) :) :) :) :)

 

Terje!

post-0-13949856691669_thumb.jpg

post-0-1394985671969_thumb.jpg

post-0-13949856720578_thumb.jpg

post-0-13949856721489_thumb.jpg

post-0-1394985672222_thumb.jpg

post-0-13949856723179_thumb.jpg

post-0-13949856723669_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Terje

 

Tusind tak selv...blev et alt for kort besøg fra min side. Men de andre ville hellere prøve Glomma, så...kompromis du ...ikke altid sagen !

Kvarven er et fantastisk sted - utrolig glad for endelig at have set hytta & elv & mand ... he he

 

Men Rena er nu under huden....5 flotte harr, som jeg sætter meget pris på at have stiftet bekendtskab med. ;D ;D ;D ;D ;D

 

Det er lige min elv...du kommer til at delen den nu...sikkert med mange.??!! ;)

 

Jeg regner faktisk med at komme til Rena igen sidst i august - nok 2 dage - og så tager jeg selv kano med  ;D ;D

 

Når jeg ved nærmere, så lader jeg høre fra mig......

 

Vældigt morsomt at kunne hilse på 3 (dig, Hans Jørgen og Henning) fra forummet - og så også høre, at Anders R var forbi Kvarven, hvor vi skulle have snakket lidt om fiskeri i DK...ærgeligt

 

Den bedste form for "networking" jeg kender  :D

 

snakkes

 

Torben!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Var i Rena fra torsdag til søndag. Første gang for meg med helt garantert ikke siste. For en fin elv :) :)

Fikk aldri rotet meg ned til Kvarven  :-\ Det angrer jeg litt på. Fikk mye fin fisk, mest ørret. Største ca kiloen/litt over.

Røyk en PEN fisk :'( Det skulle ikke skjedd, løsnet i knuten uten at jeg dro særlig hardt. Så det var min feil, dum feil.

Men men sånt skjer. Det var uansett en kjempefin tur med tidvis godt fiske :) og hyggelige folk langs med elva :)

Et spørsmål til slutt, er det alltid så mye folk på den tiden? lønner det seg å vente en uke eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Bjorni

 

Man er vel altid inspireret, og en fiskekammerat har bundet den før mig - bare uden rapphøne. Jeg døbte den til Renapuppen (vil jeg kalde den fremover) Utrolig så glad man bliver for en flue, der fanger fisk...ha ha...mine fiskekammerater fik også en, og vi fangede vel 30-40 harr på den flue !!

 

Krogstørrelsen er 16-14-12 - tror at det er en 12'er på billedet. Men kan også være en Hayabusa str 14...er det nok  ;D

 

Torben!

 

Da har jeg fått oppleve det Torbzorb visste og jeg trodde. Renapuppen fungerer utmerket. Var på fisketur på Lifjell i Telemark i et vann med stor og sky fisk. Det var meldt store nedbørsmengder og fisken vaket noe spredt og forsiktig. Den var også fryktelig sær før lavtrykket satte inn. Så bare ploging etter små vårfluer og enkelte fjærmygg. Det var lummert og vinden endret retning hele tiden. CdC caddis, Elk hair caddis, Rakkelhanan, Coddard sedge, Devils bug og dyret ville fisken ikke ha. Hadde noen slag på E-12, men jeg liker ikke å fiske med den flua fordi den tvinner fortommen så mye. Fikk en fisk på Emergent sparkling pupa, men det var ikke helt dagen for denne heller. Flua som ga best resultat var helt klart Renapuppen. Mistet en stor fisk på denne, hadde mange slag og landet 3 brukbare. Fikk til og med fisk i tett tåke med denne flua  :o :o.

Nå går turen ti noen fjellvann i Fyresdal. Ja, jeg skal binde opp noen flere Renapupper og de vil garantert bli prøvd der oppe også. Jeg tror dette fluemønsteret nok vil bli fast inventar i mine fluebokser fremover.

Desverre fikk jeg ikke med meg selve Renatreffet i år. Men, jeg føler at jeg har fått tatt del i litt med denne fluen. Takk for at dere deler kunnskapen gutter!!  :) :)

 

Anbefaler flere å prøve renapuppen!

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei  :)

 

Takk for sist! Hyggelig å møte flere av dere i løpet av den første helgen av Renatreffen!

Ser ut til at dere hadde en fin uke i Renaelva. Bra!

 

Satser på å se flere av dere i elva utover sesongen  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

takk til alle som deltok! kjempemessig uke sosialt sett.....felix fikk jeg treffe siden og fikk brunt kildevann, her en panorama fra kvarven![attachimg=#]

post-0-13949856908169_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...