Gå til innhold

Skal kjøpe ny line til #4 stanga, noen som har et tips?


Frank75

Anbefalte innlegg

Har en #4 Fenwick IronFeather 9" og skal gå til innkjøp av ny line.

Er ute etter flyteline som jeg ikke trenger å gjøre så mye blindkast med. Kom over Rio Outbound, men den leveres bare i klasse 6-9.

 

Noen som har tips om hva jeg kan gå for da?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du og har du mulighet til å få testet SA sitt Sharskin #4 bør du prøve det ;D

Har det på 2 av mine stenger og er meget fornøyd :D :D ;)

Men det må som sagt prøves ;) Virker som det er et elsk eller hat snøre i forbindelse med en annen tråd her inne som omhandler Sharkskin, for min del er det et elsk snøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sharkskin i klasse 5 og kan knappest anbefale det, helt greit men ikke noe ekstra annet enn rett og fin presentasjon, samt lyden. Foretrekker igjen GPX snørene mine, eller et Aircell som jeg fant frem igjen. Utrolig lettkastet og et veldig godt snøre. Så GPX eller Aircell, korte klumper og lettkastede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sharkskin i klasse 5 og kan knappest anbefale det, helt greit men ikke noe ekstra annet enn rett og fin presentasjon, samt lyden.

 

Som jeg nevnte tidligere, må nesten bare prøves da det er mange meninger om dette snøret (nesten litt elsk eller hat). Sjekk denne tråden http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=7270.0

 

Mange gode innlegg og meninger her, men desverre også en del svada ??? Men de siler du kjapt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rio Selective Trout er en sikker vinner... :D

har også prøvd ut nye Rio Gold på et par stenger men dette var ikke i nærheten av Selective Trout. Det er forresten også kommet en nye utgave av sistnevnte, med ny coating, så den ikke trenger å behandles like ofte som forgjengeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Rio Selective Trout er en sikker vinner... :D

har også prøvd ut nye Rio Gold på et par stenger men dette var ikke i nærheten av Selective Trout. Det er forresten også kommet en nye utgave av sistnevnte, med ny coating, så den ikke trenger å behandles like ofte som forgjengeren..

Finnes det snører som må behandles også nå? hmmmm... Det har jeg IKKE sett :)

 

Men nå fisker jo jeg med Sixth sense da...Så da slipper jeg jo alt som har med vedlikehold å gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rio Selective Trout er en sikker vinner... :D

har også prøvd ut nye Rio Gold på et par stenger men dette var ikke i nærheten av Selective Trout. Det er forresten også kommet en nye utgave av sistnevnte, med ny coating, så den ikke trenger å behandles like ofte som forgjengeren..

 

Jeg har årets modell av Selective trout (riktignok den gule fargen som ikke er så vanlig), supert snøre, men det har begynt å krakkelere etter bare noen få måneders bruk. Jeg har en del snører jeg skal lufte i løpet av et år, så den har ikke blitt brukt så mye heller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en #4 Fenwick IronFeather 9" og skal gå til innkjøp av ny line.

Er ute etter flyteline som jeg ikke trenger å gjøre så mye blindkast med. Kom over Rio Outbound, men den leveres bare i klasse 6-9.

 

Noen som har tips om hva jeg kan gå for da?

 

På forhånd takk

 

 

Nå kjenner jeg ikke stangen din veldig godt, men for å safe litt vil jeg da anbefale deg i å prøve SA GPX, Rio Gold eller tom en Guidline High Water...dette er alle meget, meget gode liner.

Jeg blidn kaster ikke så mye med min Sharkskin #4, men etter å ha lest at noen sliter med den vil jeg rett og slett kjøre litt "sikkert løp".

Har alltid vært fornøyd med GPX selv, på de stengene den linen passer, og tror den skulle matche din Iron Feather ;)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en #4 Fenwick IronFeather 9" og skal gå til innkjøp av ny line.

Er ute etter flyteline som jeg ikke trenger å gjøre så mye blindkast med. Kom over Rio Outbound, men den leveres bare i klasse 6-9.

 

Om du vil ha en line som ikke krever så mange blindkast, kan det være en fordel å velge en med relativt kort klump. Jeg var svært godt fornøyd med denne WF-lina fra Teeny som jeg brukte for noen år siden, den har kort belly (9,5 meter) og holder meget bra. Prisen er så god at jeg nesten lurer på om den er feilpriset.

 

Teeny Standard floating:  http://www.midtgardfluefiske.no/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trønder

Vel, du bruke jo en firer og da skal linen gå glatt og lett med tanke på sky fisk så hvis lina de suser av gårde er det nok en del fisk som blir skremt når den lander.

 

Prøv den nye linen til Streamstix som heter Troutfighter, prisen er 599.- og er lettkastet, mjuk og lite minne. Fikk prøve den på messen i Lillestrøm og dermed ble kjøpt 2 stk på rappen.

 

Men om den passer på stangen din vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rio Selective Trout er en sikker vinner... :D

har også prøvd ut nye Rio Gold på et par stenger men dette var ikke i nærheten av Selective Trout. Det er forresten også kommet en nye utgave av sistnevnte, med ny coating, så den ikke trenger å behandles like ofte som forgjengeren..

 

Jeg har årets modell av Selective trout (riktignok den gule fargen som ikke er så vanlig), supert snøre, men det har begynt å krakkelere etter bare noen få måneders bruk. Jeg har en del snører jeg skal lufte i løpet av et år, så den har ikke blitt brukt så mye heller.

 

 

Regner med at du har brukt det i saltvann da eller? :) Jeg gjorde i allefall det med et Selective snøre jeg hadde tidligere, og da "krakkelerte" mitt også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har brukt det i saltvann da eller? :) Jeg gjorde i allefall det med et Selective snøre jeg hadde tidligere, og da "krakkelerte" mitt også. :D

 

Snøret har aldri sett snurten av saltvann, det har også fått langt mer stell enn det som er gjennomsnittlig hos norske fluefiskere. Rett og slett skuffende kvalitet fra en så kjent produsent!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har brukt det i saltvann da eller? :) Jeg gjorde i allefall det med et Selective snøre jeg hadde tidligere, og da "krakkelerte" mitt også. :D

 

Snøret har aldri sett snurten av saltvann, det har også fått langt mer stell enn det som er gjennomsnittlig hos norske fluefiskere. Rett og slett skuffende kvalitet fra en så kjent produsent!

 

 

 

Klag! Hadde ikke gåt ut av butikken igjen, uten enten nytt snøre eller penga igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...