Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

hmmm, kule løsninger du kommer med.. BRA!!

 

bjorni

 

Takk for det bjorni :D  gøy og prøve ut noe nytt, kapokdubinga er jeg virkelig imponert over,lett og jobbe med og knallbra flyteevne,

saaaker:) hadde ikke swix jeg da vettø,siden jeg da aldri går på ski så renati hårvoks funka fett ;) bare ikke jeg har gjort en brøler så den påvirker flyeevnen på noe vis :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hvordan vil Swiss straw påvirke aerodynamikken, vil den tvinne?? Var jeg kverulant nå eller? er bare så erlergisk mot tvinnende fly.....

sjekk det på stanga imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og jeg vil tro att du har lært mye og henta mye inspirasjon siden den gang lasse :)

 

mulig dumt spørsmål lasse men,hvilken funksjon har de plastgreiene eller hva imiterer de ? har ikke sett det der før :)

 

 

vinger ;D i steden for og lage klekkeren som en klinkhammer.. surret jeg hackelet rundt kroken, klipte over og under, lagde en ball av cdc og festet inn vinger forand,

 

trur ikke denne vill tvinne så mye, fordi swiss strawet er  veldig mykt, lett og ikke stivt..

 

legger ved noen fluer til ;D

post-2700-13949863078932_thumb.jpg

post-2700-13949863079462_thumb.jpg

post-2700-13949863080011_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter engang må jeg si det:

 

- Imponerende fluer igjen :) Deg og Terje kan den heklinga.

Får ha som mål å klare en sånn i løpet av Campingsesongen :D

 

Fred Rune

 

 

 

det greier du så fint at, ikke noe problem..... ta en titt her:

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=4359.0

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9890.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett spørsmål : hvem fant opp den heklinga av kropp??noen som vet det? bare det og komme på noe sånt når u sitter og binder fluer liksom..,utrolig flott og se sånne fluer :)

Toril Kolbu var ihvertfall tidlig ute med dette i Norge. Ellers har jeg sett Oliver Edwards har gjort dette ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Og jeg var enda før, det var nok jeg som lærte Kolbu teknikken, men uten heklenål, men med de raskere knutene, som er lynkjappe....

Kan ca 10 makrameknuter som er egnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...