Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

hvorfor??? hadde ikke noe glede av det da vet du......selv under store vårflueklekkinger så er det ingen vits i å dra på det man kan få til å ta......men....jeg passer på å si.....i din alder med så lite erfaringsgrunnlag du har så har du mye mere morsomt av å fange mange fisker.....men det har jeg vokst av meg....statistisk så er det mindre sjangs for at du fisker om 25 år enn at du fisker om 25 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det var det eneste kastet jeg tok på en ørret i rena sist sommer......men det hadde sine grunner....hadde klart å somle bort vaderene mine.....kanskje dukker de opp i sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja....synes du det var lite???? klart du synes.....hvor mange ørreter på mellom 1 og 3.5 kg fikk du sist sommer lasse????;) ;)

 

"7 på 4 kast, tok noen double." ;D

 

det var det eneste kastet jeg tok på en ørret i rena sist sommer......men det hadde sine grunner....hadde klart å somle bort vaderene mine.....kanskje dukker de opp i sommer

 

Hvor er trappen Staffan, bruker du den ikke lengre?

 

PS: Folkens nice flies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

det var det eneste kastet jeg tok på en ørret i rena sist sommer......men det hadde sine grunner....hadde klart å somle bort vaderene mine.....kanskje dukker de opp i sommer

Vist ikke så har jeg med meg et par reserve eller to, som du kan bruke ubegrenset :D For i år SKAL du og jeg på fisketur Staffan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ja....synes du det var lite???? klart du synes.....hvor mange ørreter på mellom 1 og 3.5 kg fikk du sist sommer lasse????;) ;)

 

"7 på 4 kast, tok noen double." ;D

 

det var det eneste kastet jeg tok på en ørret i rena sist sommer......men det hadde sine grunner....hadde klart å somle bort vaderene mine.....kanskje dukker de opp i sommer

 

Hvor er trappen Staffan, bruker du den ikke lengre?

 

 

men har ikke brukt den i rena.....har 3 stykker plassert rundt omkring

 

PS: Folkens nice flies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det eneste kastet jeg tok på en ørret i rena sist sommer......men det hadde sine grunner....hadde klart å somle bort vaderene mine.....kanskje dukker de opp i sommer

Vist ikke så har jeg med meg et par reserve eller to, som du kan bruke ubegrenset :D For i år SKAL du og jeg på fisketur Staffan.

 

Da skal jeg bli med :) Slev om jeg fikk gleden i fjor og  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg, deg og Staffan på tur. Han sier...vi hopper :D

Jeg kan holde drikkevarene osv....... Du kan vise rullekast ( Slik som da du lånte stanga til Andrè i fjor vettu :D :D :D :D ), og Staffan viser oss alt han kan :)...Knakande go idè.......ditta går fint. Gleder meg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Endelig var Staffans polygarn på plass igjen :D.... du store verden som jeg har savna det garnet ;D... TAKKER STAFFAN!!!

 

Lagde derfor en Puristpuppa hvor jeg blandet brunt polygarn og rustbrunt polygarn.

Deretter tok jeg det grønne polygarnet som også følger i pakka og klippet det opp og brukte det som thorax på Puristpuppa.

 

Grunnen til at jeg blanda fargene i var kun for å få litt mer fargesjatering men har overhode ingen praktisk betydning.

 

Terje!

post-0-13949860854115_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jedicaster

Jeg købte for ikke så længe siden en sending VagWing af Staffan, og det er jo et fantastisk materiale, så nu er jeg nysgerrig: Hvad er det som er godt/anderledes i forhold til andet polygarn på markedet?

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg købte for ikke så længe siden en sending VagWing af Staffan, og det er jo et fantastisk materiale, så nu er jeg nysgerrig: Hvad er det som er godt/anderledes i forhold til andet polygarn på markedet?

 

Lars

 

Staffan`s polygarn inneholder litt glitter, noe annet polygarn ikke gjør. Det får polygarnet til å gi fra seg små lysglimt på vannet noe jeg som kan være

med på å gi litt mer liv til flua gjennom å illudere luftbobler.

I tillegg er dette polygarnet mer luftig etter mitt syn noe som gjør det lettere å jobbe med.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

inspiration puristen, måtte ha 15 slike i ulike farger klar til sesongen....

Morten

 

Veldig bra Morten, Puristpuppa sånn den skal være ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Måtte bare prøve z-lon i en puristpuppe.

Skal bli spennende å se hvordan dette materiale oppfører seg i vann sammenlikna med antrongarnet fra Staffan.

 

Jeg lagde en lys oliven utgave av puristpuppa, med en mørkere oliven thorax.

Jeg blanda sammen to farger z-lon oliven og litt gult for å få en litt lysere oliven utgave.

 

Veldig ok materiale å jobbe med, ser litt mer glansfullt ut enn antrongarnet........ får vel se nærmere på dette etterhvert :D

 

Terje!

post-0-13949860923936_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare prøve z-lon i en puristpuppe.

Skal bli spennende å se hvordan dette materiale oppfører seg i vann sammenlikna med antrongarnet fra Staffan.

 

Jeg lagde en lys oliven utgave av puristpuppa, med en mørkere oliven thorax.

Jeg blanda sammen to farger z-lon oliven og litt gult for å få en litt lysere oliven utgave.

 

Veldig ok materiale å jobbe med, ser litt mer glansfullt ut enn antrongarnet........ får vel se nærmere på dette etterhvert :D

 

Terje!

 

Tykk bindetråd  :rolleyes: ::) Men ellers fin fin flue :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Måtte bare prøve z-lon i en puristpuppe.

Skal bli spennende å se hvordan dette materiale oppfører seg i vann sammenlikna med antrongarnet fra Staffan.

 

Jeg lagde en lys oliven utgave av puristpuppa, med en mørkere oliven thorax.

Jeg blanda sammen to farger z-lon oliven og litt gult for å få en litt lysere oliven utgave.

 

Veldig ok materiale å jobbe med, ser litt mer glansfullt ut enn antrongarnet........ får vel se nærmere på dette etterhvert :D

 

Terje!

 

Javel, så Benichi 12/0 er tykk å nå :rolleyes:

 

Terje!

 

Tykk bindetråd  :rolleyes: ::) Men ellers fin fin flue :D

 

Javel, så Benichi 12/0 er tykk å nå :rolleyes:

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

hmmmmmm Prøver du å lure meg eller? Ser jo ut som om tråden så vidt går gjennom krokøyet  8) Er det str 26 eller? :)

 

Jeg gir opp denne tråd diskusjonen.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmmm Prøver du å lure meg eller? Ser jo ut som om tråden så vidt går gjennom krokøyet  8) Er det str 26 eller? :)

 

Jeg gir opp denne tråd diskusjonen.

 

Terje!

 

YESSS :) Flott...hva skal vi diskutere nå da? :)

 

Jeg bare stikker litt i den kompis...Du er fremdeles flink å binde fluer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmmm Prøver du å lure meg eller? Ser jo ut som om tråden så vidt går gjennom krokøyet  8) Er det str 26 eller? :)

 

Jeg gir opp denne tråd diskusjonen.

 

Terje!

 

YESSS :) Flott...hva skal vi diskutere nå da? :)

 

Jeg bare stikker litt i den kompis...Du er fremdeles flink å binde fluer ;)

 

Nå må dere slutte å krangle. Jeg er litt enig meg Henning her. Tråden ser ut til å kunne brukes som slepetau. Du vet du ikke kommer til himmelen når du lyver Terje >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ok, så er det et slepetau.

Men hva om dere viser oss som bruker for tykk tråd, for mye cdc etc........ hvordan vi skal gjøre dette.

Vis oss deres perfekte knuter etc så vi kan lære :rolleyes:

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...