Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Den der fikk jeg også skikkelig trua på. Er ikke kjent med dette materialet "snowshoerabbit" saken. - sånn vil jeg ha, men hvor hvor  :D

 

Gero sportsfiske har noen pakker i oliven,rust,dark dun(flua)+ noen flere.  (Jarle)Bjørnar fluefiske hadde to pakker hvit på torsdag.

Ring i morra, begge sender sikkert gladelig eller bestiller mere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den likte jeg og.

Jeg ser du hører til eliten her når det gjelder fluebinding.

 

Er veldig enig med deg der ruffen  :) :)

 

bjorni

 

Trur ikke det du, satt faktisk å lurte på om jeg skulle sende Lasse en pm med bestilling på 20-30 streaking caddis, da snakker vi flotte fluer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den likte jeg og.

Jeg ser du hører til eliten her når det gjelder fluebinding.

 

Er veldig enig med deg der ruffen  :) :)

 

bjorni

 

Trur ikke det du, satt faktisk å lurte på om jeg skulle sende Lasse en pm med bestilling på 20-30 streaking caddis, da snakker vi flotte fluer :D

Det er det fler som har lurt på.Han er konge :D,men jeg hadde glatt sendt bestilling til deg også ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den likte jeg og.

Jeg ser du hører til eliten her når det gjelder fluebinding.

 

Er veldig enig med deg der ruffen  :) :)

 

bjorni

 

Trur ikke det du, satt faktisk å lurte på om jeg skulle sende Lasse en pm med bestilling på 20-30 streaking caddis, da snakker vi flotte fluer :D

 

Lasse sine fluer er meget fine og han er nok på vei til å bli blant de store tror jeg. Men, jeg ser ingen grunn for deg å være beskjeden  :) :)

Dette var et fint bidrag Robban, takkar!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den likte jeg og.

Jeg ser du hører til eliten her når det gjelder fluebinding.

 

Er veldig enig med deg der ruffen  :) :)

 

bjorni

 

Trur ikke det du, satt faktisk å lurte på om jeg skulle sende Lasse en pm med bestilling på 20-30 streaking caddis, da snakker vi flotte fluer :D

Ja de er kongebra de. Men jeg har nok registrert muddlerhodene dine du ;) De er til å få frysninger av, Lasse har enda litt å lære før han når de høydene.

Ref: gjeddefluetråden, se selv dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for skryt gutta ;):D... har mye enda og lære og ennå og lærer hver dag ;)

 

du trenger i hvertfall ikke hjelp av meg robban, ikke kjøp fluer av meg du ;) fytti grisen for noen mudder hoder du lager 8) 8) 8) 8) 8)

 

og den hare caddisen der er kjempe bra!! kommer 100% til og fiske... gjett om jeg er spent på rapporter i løpet av sesongen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busteflue fra meg, hørt så mye skryt om flyteegenskapene til snowshoe rabbit, så jeg måtte teste det på en klassikker.

 

NÅ SNAKKER VI!!

Herlig Robban  :D

 

Med så mange flotte nye småfluer i boksen får du neppe tid til gjedde og asp i sommer :-)

 

 

Selv har jeg mekka en bunt med Goddard's Sedge. Har gjort som Kolbu, og farget kroppen med tusj :-)

post-3090-13949861017405_thumb.jpg

post-3090-13949861017779_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busteflue fra meg, hørt så mye skryt om flyteegenskapene til snowshoe rabbit, så jeg måtte teste det på en klassikker.

 

NÅ SNAKKER VI!!

Herlig Robban  :D

 

Med så mange flotte nye småfluer i boksen får du neppe tid til gjedde og asp i sommer :-)

 

 

Selv har jeg mekka en bunt med Goddard's Sedge. Har gjort som Kolbu, og farget kroppen med tusj :-)

 

 

Dette er ei god flue jeg anbefaler alle å med seg. Suveren flue og kan ikke bindes finere enn det Lars gjør her. Kult med den farginga. Det har jeg ikke tenkt på.

Takk igjen Aurivilli!

 

bjorni

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

I dag var tiden kommet for å lage PURISTPUPPA - 2nd edition :D

 

Jeg fikk bare litt lyst til å vri litt på måten å lage den på, samtidig som jeg i tillegg til puppeskallet ga den en liten vinge :D

Jeg laga en versjon i ren polygarn utgave og en med antron til puppeskall.

 

Skal bli spennende å få testa den til sommeren ;D

 

Terje!

post-0-13949861018988_thumb.jpg

post-0-13949861019468_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Med så mange flotte nye småfluer i boksen får du neppe tid til gjedde og asp i sommer :-)

 

 

 

Flotte fluer Lars og Terje. Blei jaggu meg 20 stk brun's caddis idag og nå trur jeg jaggu det er på tide med noen goddard's og puristpupper(+ second ed) åsså.

Trur du har rett, spørs om ikke ørreten i vannet rundt om kring ser min sveipende flueline  like mye som gjedda i øyern denne sesongen. Det fine er at det ikke kolliderer, jeg kan gjøre begge deler. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Med så mange flotte nye småfluer i boksen får du neppe tid til gjedde og asp i sommer :-)

 

 

 

Flotte fluer Lars og Terje. Blei jaggu meg 20 stk brun's caddis idag og nå trur jeg jaggu det er på tide med noen goddard's og puristpupper(+ second ed) åsså.

Trur du har rett, spørs om ikke ørreten i vannet rundt om kring ser min sveipende flueline  like mye som gjedda i øyern denne sesongen. Det fine er at det ikke kolliderer, jeg kan gjøre begge deler. ;D

:D bra, har mange fler vann å vise deg til sommeren Rob!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En antronpuppe variant, med cdc bein

 

Terje!

 

 

 

 

Denne skal i boksen Terje. Fikk veldig tro på at denne vil fiske bra.

 

Sigve

 

Regner med det blir et par i boksen min også ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

En antronpuppe variant, med cdc bein

 

Terje!

 

 

 

 

Denne skal i boksen Terje. Fikk veldig tro på at denne vil fiske bra.

 

Sigve

 

Regner med det blir et par i boksen min også ;D ;D ;D

 

Driver å fyller opp boksen din, Kalle :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...