Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Bandt denne med tanke på lyren her en kveld. Ganske stor :)

 

Har dere trua på slike fluer?

 

 

 

 

funker sikkert den, men jeg personlig foretrekker fluer som tåler mer bank. marabou og hackle kan fort bli føkka av pen lyr.

 

men hvis man får en på 5kg + så er det jo verdt det :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

første gang jeg legger ut bilde av egen betta fluer :rolleyes: ikke vær for kritisk, er bare amatør jeg og 8)

her er mitt forsøk på pattegrisen.liker dem litt tynt dressa. synes dem går bedre i vannet.

 

bent

post-0-1394986849461_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

er vel trua på egen betting tenker jeg :rolleyes:. fungerer gjør dem ihvertfall.skal legge ut flere bilder etterhvert.

her er en sjøørret på 5kg tatt på en sånn en i sommer.sorry med blodet, måtte ha meg en røykafisk.og som ett trent øye kan se ;D så er den fanget på en fenwick stang lånt hos kompisen, da min kjære scott i kl 6 knakk under kasting noen timer før :rolleyes:

 

bent

post-0-13949868495515_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

 

takk for ros. tror att jeg better til eget bruk først og fremst 8), sitter på jobb å better i pauser imellom flyavganger(stuer i sas) så litt begrensa tid.folk spør hele tida om jeg kan lage dit å lage datt. tror jeg var oppe i rundt 1000 fluer ett år, så jeg binder mest til meg selv nå. blei litt lei fluer kan man si. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :)

Ikke noe fancy over fluene though :)

 

fine fluer ja :)

 

er de øverste wollyene fortynget med blytråd under conen? så bare slik ut skjønner du :)

Ja, har stappet litt bly innunder conen, men det du ser er bindetråd type "sterk" og superlim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...