Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Flotte fluer, jeg liker tynt dressa. Nice! :)

Thomas, den hvite reka di er rå, bare klipp halen litt og ha noen få flash tråder i halen.

Det holder, eller det må ofte til for at fisken tar hardt istedenfor å bare følge.

Prøv det gjerne ut. Fyldige reker er best i vind og masse bølger. Greit å ha to, en tynt dressa og en feite reke. Prøv det gjerne ut!

Du verden hvor mange ganger "herpa" reker fisker 10 ganger bedre enn fyldige reker.

Bare min erfaring! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fluer, jeg liker tynt dressa. Nice! :)

Thomas, den hvite reka di er rå, bare klipp halen litt og ha noen få flash tråder i halen.

Det holder, eller det må ofte til for at fisken tar hardt istedenfor å bare følge.

Prøv det gjerne ut. Fyldige reker er best i vind og masse bølger. Greit å ha to, en tynt dressa og en feite reke. Prøv det gjerne ut!

Du verden hvor mange ganger "herpa" reker fisker 10 ganger bedre enn fyldige reker.

Bare min erfaring! ;)

Takker ;D .skal ta og trimme den litt jeg  :)

må vell ta meg en fiske tur i morra tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli bra fart i den tråden her åsså nå, det er bra.

Bandt noen fluer til med det Ice wing greiene i går. Dette er vel egentlig en Runars Deciever med Robban vri og inspirasjon fra Tonyduden som fisker på Jeløya. Likte tanken med innslag av litt stivere materiale i vingen.

Samme fremgangsmåte som Runar's, Men her er Ice wing fibre som utgjør hovedkroppen. Legger inn en bunt Super hair eller fish hair nest sist, og avslutter med Hanked Lite bright eller et eller annet flash som er tilgjenglig. Er liksom en perfekt mellomting av Lite bright og angel hair det Ice wing greiene, me like :D

Nederste er Ice wing Fibre Pearl UV Hue

Øverste er Pearl green Hue

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-982-13949873169648_thumb.jpg

post-982-13949873170023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreiv å rydda litt i en gammal fluebindings bag og fikk en gammel kjenning i finger'n, 811 'n var fortsatt skarp den for det gjorde vondt :'(. Fiska mye med denna før.

Underving: Hvit kalvehale

Overving: Pearl og sort crystal flash med en dert hvit marabou.

Har farga litt fra baggen den flua her :D

[attachimg=1]

post-982-13949873170493_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steike robban, neste gang du kommer oppover får du ta med deg bindesakene også.

liker all, spes den møkkavann-saken. av en eller annen grunn står det storlyr på den :D

Lyr ja, vakke det jeg tenkte på, men nå gjør jeg det thx ;D Super til det tenker jeg. Str 2 den kroken, så perfekt size til lyren. Må binde minst en til da jo, dammned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God damn for noen lekre fluer Robban, trur jeg må på fluebinderkurs til gjørmelandet til våren.  ;D

Har du kveldsundervisning? Kunne vært veldig praktisk med tanke på at gutta driver og rigger opp brakkerigg til byggeplassen min et par hundre meter fra Nidtelva om dagen ;D

Gisle

He he ingen dum tanke det.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen Robban!! Du er bare rå!! Men si meg, her du begynnt å bruke den stikka til slike fluer nå?

Dette kommer til å galt........

Slapp av Ruffen, brukern kun til foto, hehe. Har en storkrokkjeft til den gamle stikka så ingen fare. Bare så mye lettere å flytte denne stikka opp på akvarie for å ta et bilde. Binderommet blir litt trangt med lille meg og et stativ ;), Binder til og med litt ørretfluer i stua åsså nå hehe. Kjerringa klager ikke , det er jeg som støvsuger uansett ;D

Ps det følger med en gjeddekjeft på Tiemco'n ,så det er muligheter der åsså til å kose seg med noen bigflies.

Tony: Skal prøve å få tak i noen andre farger åsså etterhvert. Har kunn de pakkene jeg la ut tidligere her + chatreusse og yellow pearl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var planlagt havabboren ja og noen gjørmefisk i Øyern og litt til over there, derfor jeg bruker såpass heavy duty kroker(sp 600). Strengt tatt ikke nødvendig til her hjemme, men de kroker godt og i kombinasjon med litt tyngde i Epoxy'n så får flua en litt annen gange en med lett krok. Mange ting å tenke på vet du når man ikke har annet å foreta seg. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jo de samme fargene som vi brukte i "Kulpen" Da.! tror den kan være en vinner på en halv blank dag.!

Men hva vet vel jeg.. ???

En Mickey Finn inspirert variant til  møkkavann hmm,,,,,, vet ikke helt, blir med den ene foreløpig trur jeg :)

[attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...