Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

You got mail ??? ??? ??? ???

Var planlagt havabboren ja og noen gjørmefisk i Øyern og litt til over there, derfor jeg bruker såpass heavy duty kroker(sp 600). Strengt tatt ikke nødvendig til her hjemme, men de kroker godt og i kombinasjon med litt tyngde i Epoxy'n så får flua en litt annen gange en med lett krok. Mange ting å tenke på vet du når man ikke har annet å foreta seg. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban. Du binder rett og slett sprøtt vakre fiskefluer. Jeg missuner dere å binde den typr fluer. Har liksom ikke noe bruksområde på slike nå jeg så...

Hehe takk Bjørnar, få av deg gipsen nå, så er det rett ut i fjæra, minns å huske en viss Skjevdalsmarken, den klarer ikke jeg å binde, så det er tegn på at du har vassa rundt i fjæra før ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D

jeg har fisket myyyyyyye i sjøen. Blir ikke så mye de senere årene. Det har faktisk noe med samvittighetsnag å gjøre. Jeg har alltd vært med og forvaltet orkla. De siste 3-4 årene har det blitt lite sø der. Da har min dobbeltrolle gitt meg dårlig samvittighet. Slik er det annerledes på østlandet. Jeg fisker akrivt  Grenland om sommeren når jeg er der. Nå er foresten sø fredet i orkdalsfjorden også.

Hver vår tar jeg meg likevel et par turer til todalsfjorden en times tid herifra og lufter skjevdalsmarken ;D ;D gjerne i forbindelse med flo sjø og fullmåne i april ;)

Når det er sagt. jeg liker fluene dine Robban. Skulle gjerne likt at du hadde tilpasset ti stk av de til brunørret - da kjøper jeg dem av deg. Hadde vært artig og hatt de som et ekstra leketøy i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mat. liste for alle!

krok: partridge ch

kropp: slf saltwater watery olive/smokey olive/sand/tan (bildene er i denne rekkefølgen)

rib: mono

vekt: blytråd under kroppen

bindebeskrivelse: surr blytråd på kroken. bind fast med tråd. bind inn ribb. splitt tråden/lag løkke, ha i dubbing, spinn, surr rundt kroken. rib og avslutt :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

post-2543-13949873443579_thumb.jpg

post-2543-13949873483416_thumb.jpg

post-2543-1394987348395_thumb.jpg

post-2543-13949873484438_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er den j*#¤a cdc Reka  :P     ække så dreven med den epoxy greia :DS

img2248k.th.jpg

ok,

nr 1: altfor mye cdc. både foran og rundt kroppen. selv om han bruker 2 fjær foran, er det viktig å se an mengden med fibre som man vil ha. på kroppen trenger du så mye at det ser ut som bein, ikke mer.

nr 2: når du skal ha på epoxy er det viktig å ha på 2 lag. det første laget vil bli sugd inn i flua, mens det andre laget vil legge seg fint oppå

prøv det slik, så blir det garantert bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er den j*#¤a cdc Reka  :P     ække så dreven med den epoxy greia :DS

img2248k.th.jpg

ok,

nr 1: altfor mye cdc. både foran og rundt kroppen. selv om han bruker 2 fjær foran, er det viktig å se an mengden med fibre som man vil ha. på kroppen trenger du så mye at det ser ut som bein, ikke mer.

nr 2: når du skal ha på epoxy er det viktig å ha på 2 lag. det første laget vil bli sugd inn i flua, mens det andre laget vil legge seg fint oppå

prøv det slik, så blir det garantert bedre

takker for svar :P har altid litt mye jeg :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer Thomas og Max_fishing :)

Blei inspirert til å surre sammen et par stk med SF blend.

Fikk tak i de nye 3d ovale pupilløya , de er fete ;D. Mylar i kroppen. Bildet suger igjen :D

[attachimg=1]

Nå må du komme deg ut i stua igjen ;D Du trenger ikke flere slike nå.

Jævlig fin foressten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer Thomas og Max_fishing :)

Blei inspirert til å surre sammen et par stk med SF blend.

Fikk tak i de nye 3d ovale pupilløya , de er fete ;D. Mylar i kroppen. Bildet suger igjen :D

[attachimg=1]

Fy søren Robban! Klasse! Du setter jo streamere i ett nytt lys! Mermer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...