Tom Tomassen Posted August 4, 2008 Report Share Posted August 4, 2008 bind ivei alle mann ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 2 variasjoner av reke [attachimg=#] [attachimg=#] og 1 "Squid" selvkomp [attachimg=#] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Tomassen Posted August 6, 2008 Author Report Share Posted August 6, 2008 rækan så da bra ut dem ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 Taker for den Tom Men det er faktisk Squid'en som har funka best hos meg(tror det har med "silly legs" å gjøre) ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 Veldig gode bilder da Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 Veldig gode bilder da Takker for det Henning har ikke speilrefleks heller ;D (men har på ønskelista) Kun tatt bilde, overført pc, endra størrelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Tomassen Posted August 6, 2008 Author Report Share Posted August 6, 2008 ka du har brukt som bakgrunn?? jeg har hengt opp en t-shorte ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 Dette ;D [attachimg=#] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Tomassen Posted August 7, 2008 Author Report Share Posted August 7, 2008 genialt ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 7, 2008 Report Share Posted August 7, 2008 Noen Streamere 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 7, 2008 Report Share Posted August 7, 2008 Og noen "flashy" saker ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulv Posted August 8, 2008 Report Share Posted August 8, 2008 Kveldens Har alltid sett Zulu med hane/hønehackle så det blir moro å teste ut denne cdc-varianten Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 9, 2008 Report Share Posted August 9, 2008 Noen "frie" tanker rundt "Wolly Bugger" Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 11, 2008 Report Share Posted August 11, 2008 Streamere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Soldo Posted August 11, 2008 Report Share Posted August 11, 2008 fine fluer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 11, 2008 Report Share Posted August 11, 2008 fine fluer! Takker for det Igor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Selv om jeg egentlig er tørrfluefisker, har jeg et par streamer kroker liggende fra våren og mekket en "wolly muddler". En idè jeg fikk da jeg så den første av buggerne til Syrstad på forrige side! Om den blir fisket med er en annen historie Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Selv om jeg egentlig er tørrfluefisker, har jeg et par streamer kroker liggende fra våren og mekket en "wolly muddler". En idè jeg fikk da jeg så den første av buggerne til Syrstad på forrige side! Om den blir fisket med er en annen historie Stiiiilig Men hvorfor ikke fiske med den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Fisker ikke så mye med streamer at det gjør noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Fisker ikke så mye med streamer at det gjør noe Jammen jammmen jammen, i sjøen, kveldsfiske Og med sort hjortehår f.eks og litt flash i halen så tror jeg dette hadde vært en ideel nattflue, vil nok lage en utrolig røre i overflata Adopterer ideen din og kommer tilbake ;D Flua var skikkelig stilig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Fisker ikke så mye med streamer at det gjør noe Jammen jammmen jammen, i sjøen, kveldsfiske Og med sort hjortehår f.eks og litt flash i halen så tror jeg dette hadde vært en ideel nattflue, vil nok lage en utrolig røre i overflata Adopterer ideen din og kommer tilbake ;D Flua var skikkelig stilig Hehe, bruker i grunnen kun muddlere de få gangene jeg fisker sjøørret. Ufortynget og kraftig stripende i elv og med en liten conehead i sjøen. Kanskje jeg skal binde "spesialen" min senere og poste her. En flue jeg egentlig bandt for moro skyld som ble liggende i en av streaking caddis/muddler boksene mine da jeg fisket brunørret i Sogn og fjordane. Ene dagen var det så mye knott at vi måtte komme oss til sjøen. Hadde heldigvis en syverstang liggende i bilen, men kun 0,17 fortom og denne "spesial"-muddleren. Kan gjøre en lang historie kort ved å si at jeg aldri har fått så mye sjøørret i løpet av et par dager. Største jeg tok var i underkant av 3 kilo Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Fisker ikke så mye med streamer at det gjør noe Jammen jammmen jammen, i sjøen, kveldsfiske Og med sort hjortehår f.eks og litt flash i halen så tror jeg dette hadde vært en ideel nattflue, vil nok lage en utrolig røre i overflata Adopterer ideen din og kommer tilbake ;D Flua var skikkelig stilig Hehe, bruker i grunnen kun muddlere de få gangene jeg fisker sjøørret. Ufortynget og kraftig stripende i elv og med en liten conehead i sjøen. Kanskje jeg skal binde "spesialen" min senere og poste her. En flue jeg egentlig bandt for moro skyld som ble liggende i en av streaking caddis/muddler boksene mine da jeg fisket brunørret i Sogn og fjordane. Ene dagen var det så mye knott at vi måtte komme oss til sjøen. Hadde heldigvis en syverstang liggende i bilen, men kun 0,17 fortom og denne "spesial"-muddleren. Kan gjøre en lang historie kort ved å si at jeg aldri har fått så mye sjøørret i løpet av et par dager. Største jeg tok var i underkant av 3 kilo VÆÆÆÆÆR SÅ SNILL OG LEGG DEN UT DA, PLEEEEEEASSSSE ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Arild- Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 denne må vi få se :D gleder meg allerede til høstferie i vakre vest, og må ha noen skikkelige bankers fluer til sjøørreten når brunørreten blir mett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Hehe, skal se om jeg får tid til å binde en imorgen Det mest skremmende var at jeg fikk fiskene midt på dagen, selv om fluen er en slags zonker muddler (typisk nattflue?) Den største tok i gloheit solsteik på rundt 1 meters dyp... og det på en plass hvor det normalt sett er fisk under kiloen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Fisker ikke så mye med streamer at det gjør noe Jammen jammmen jammen, i sjøen, kveldsfiske Og med sort hjortehår f.eks og litt flash i halen så tror jeg dette hadde vært en ideel nattflue, vil nok lage en utrolig røre i overflata Adopterer ideen din og kommer tilbake ;D Flua var skikkelig stilig Hehe, bruker i grunnen kun muddlere de få gangene jeg fisker sjøørret. Ufortynget og kraftig stripende i elv og med en liten conehead i sjøen. Kanskje jeg skal binde "spesialen" min senere og poste her. En flue jeg egentlig bandt for moro skyld som ble liggende i en av streaking caddis/muddler boksene mine da jeg fisket brunørret i Sogn og fjordane. Ene dagen var det så mye knott at vi måtte komme oss til sjøen. Hadde heldigvis en syverstang liggende i bilen, men kun 0,17 fortom og denne "spesial"-muddleren. Kan gjøre en lang historie kort ved å si at jeg aldri har fått så mye sjøørret i løpet av et par dager. Største jeg tok var i underkant av 3 kilo VÆÆÆÆÆR SÅ SNILL OG LEGG DEN UT DA, PLEEEEEEASSSSE ;D Her er et dårlig mobilbilde av den! Bandt den til en kamerat på jobben, så har den ikke til å ta bilde av med skikkelig kamera Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/25875/65617.jpg Krok: Streamerkrok eller lignende (enkel laksekrok på bilde ) Kropp: Rød ice dub Vinge/hale: zonkerstrip Hode: Hjortehår og en kobberfarget conehead. En skikkelig killer på sø, anbefales på det varmeste! Lynrask bindebeskrivelse; -Finn en passende enkelkrok og kjør på kobberfarget conehode. -Bind inn tråden ( ) og bind på zonkerstrip`en bak ved krokbøyen. Gjør zonkervingen såpass kort at den ikke kan henge seg opp rundt krokbøyen under kasting. -Dubb kroppen med masse rød icedub. -Fest zonkerstrip`en foran og pass på å ha nok plass til hjortehåret. -Bind inn enorme mengder hjortehår på muddlervis (start med en krage), helt til conehodet sitter bom fast og ikke kan beveges fram og tilbake en millimeter. -Frisèr hjortehåret pent og pyntelig -Fang fisk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts