Gå til innhold

inspirasjonstråd: attraktor/ streamer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Fiskefeberen øker proporsjonalt med innholdet i flueboksene :D

Idag: "Bead Head Prince" og "Copper John"

 

Hei Lars.

 

Enig med Godsmack , fluene du binder har en magisk evne til å si , jeg gir fisk. Har sikla på de nymfebilde dine uttalige ganger nå, aldri vært noen nymfoman (vel?) ;D, men fluene dine har inspirert meg til å kjøpe en egen sånn jævla dyr boks som skal fylles før sommere'n, keep posting , please. :) Utrolig nok skal det ikke mer til en bidrag fra andre å inspirere, men du gjør det til de grader :D. Takk for innsatsen :)

Litt of topic: Men godsmack har rett i at for mye skryt forkludrer trådene med fine fluer, men samtidig har Terje rett, at skryt er på sin plass for de som legger ned tid i dette.Ikke lett å føle med begge her. :D

 

Edit: Ps tips til nettside med wire i ulike farger? Hvilken tykkelse til veldig små nymfer, på forhånd takk. :)

 

Igor, Nice.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hederlig omtale Robban ;)

Vet ikke om fluene mine har noen magiske evner akkurat, men håper jo alltid på det ;-)

Hvis de er til inspirasjon for andre gleder det meg.

Synes det er fantastisk mange flotte bidrag i samtlige fluetråder, bortsett fra lakse-, gjedde- og andre "eksotiske" fiskefluer.

De fleste fluene som postes er fluer de fleste av oss drar kjennskap til. Det er kanskje litt for lite nytenking rundt om...?

 

Hva kritikk angår kan det fort bli litt for mye av det gode.

Da savner jeg mere en faglig diskusjon rundt fluene som; hva, hvordan etc. ift. materialvalg, bindeteknikk, praktiske egenskaper under fiske osv...

Her postes jo en og annen videosnutt på forumet.

Kanskje noen kan legge ut en snutt eller to av praktiske bindetips?  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bruker du den til????

 

Hakke peiling  8)

 

WB Spesial. Fant den på et annet forum.

Synes den ser "fresh" ut... Klarte ikke la være å binde noen.

Vet den funker som f... på chilensk sjøørret. Kan jo like godt funke her hjemme. kanskje etter... laks?

Har jo en grei "fargekode" da ;-)

 

Hva skal de gummibeina forestille? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bruker du den til????

 

Hakke peiling  8)

 

WB Spesial. Fant den på et annet forum.

Synes den ser "fresh" ut... Klarte ikke la være å binde noen.

Vet den funker som f... på chilensk sjøørret. Kan jo like godt funke her hjemme. kanskje etter... laks?

Har jo en grei "fargekode" da ;-)

 

Hva skal de gummibeina forestille? :)

 

Hva skal attraktorer forestille?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bruker du den til????

 

Hakke peiling  8)

 

WB Spesial. Fant den på et annet forum.

Synes den ser "fresh" ut... Klarte ikke la være å binde noen.

Vet den funker som f... på chilensk sjøørret. Kan jo like godt funke her hjemme. kanskje etter... laks?

Har jo en grei "fargekode" da ;-)

 

Hva skal de gummibeina forestille? :)

 

Hva skal attraktorer forestille?  ;)

 

gudene vet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bruke kvelden i kveld til å fylle opp streamerboksen (jajaja)

Hva mener dere som bruker streamere er den dødligste oppskriften, legg ut med bilde a  ;)

 

Jeg har to allroundfavoritter som funker til både brunørret sjøørret og laksen..

Olive Matuka og Mickey Finn

 

mickey finn er en killer iallefall...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus/Frede er mer enn sjøørretflue. Jeg lager sånne i ganske små størrelser og bruker de i "marka".

 

Krok: Streamer 10/12.

Tråd: Tan eller Rød.

Hale: Tan Grizzly Marabou.

Ribbing: Sølvwire.

Kropp: Dubbet grizzly marabou.

Kroppshackle: Grizzly.

Fronthackle: Oliven Grizzly Marabou.

Øyne: Kulekjetting.

 

Den andre luringen er en liten zonker. Siden jeg fisker C&R så liker jeg ikke store streamerkroker. Derfor lager jeg store fluer på små barbless kroker.

Orket ikke å lage en fersk for å vise fram... ble en godt brukt en fra boksen. Sena forsvinner vel når jeg skal rydde opp i rotet. Minizonkerne er bare 3-5 cm lange.

BHminizonker.jpg

minimagnus.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...