Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker!

Tror jeg kaller den siste for "Halloween Stone"... Den tror jeg funker godt i store str. tidlig på sesongen!

Skrevet

Enda et eksperiment ;-)

Krok: Partridge klinkhammer #8 blyfortynget.

Hale, bein og antenner: Gåsebiots

Kropp: Sort og Hot Green floss, heklet og lakkert

Vingesekk: Sort antron

Thorax: Chartreuse marabou, tvunnet.

Hode: Medium gullhode

Meget flott lars  :)

Skrevet

Her har du virkeleg en skummel attraktor (blir nesten redd for,n selv) Den har hovedsakelig tre formål

1, Skremme purister langt til skogs så du kan ha elva i fred

2, Ørretfiske i februar/mars før steinfluene kommer for å dempe de verste abst,

3 Låne bort til andre uthula fiskere så de og kan få seg en fisk :-X:rolleyes: (nevner jeg navn nå får jeg bank ;D:-X :-X)

post-2611-13949859258742_thumb.jpg

Skrevet

Det er jo en montana, bare en litt mer sinna utgave :rolleyes:

Skal man først fiske med attraktorer er det vel lite som slår denne ;) Prøv så skal du se

Ps De røde øynene er lenka til merkelappene til klesmerke WOW som jentungen av en eller annen grunn klarer å kare til seg :rolleyes:

Skrevet

Det er jo en montana, bare en litt mer sinna utgave :rolleyes:

Skal man først fiske med attraktorer er det vel lite som slår denne ;) Prøv så skal du se

Ps De røde øynene er lenka til merkelappene til klesmerke WOW som jentungen av en eller annen grunn klarer å kare til seg :rolleyes:

Da er det jo passende å kalle flua for WOWflua!! :D Eller en WOWvariant av montana...

Skrevet

I dag har det gått i ulike fargevarianter av "Copper John" ;-)

Materialliste? ??? Den så effektiv ut :)

Skrevet

Jeg likte den flua Lars M ;)

Jeg er litt spent på åssen du fisker den, kan du komme med noen fisketekniske tips?

Jeg har fått mye på liknende fluer ved små rykk og pauser, litt som i sjøen bare det går mye tregere.

Føler jeg har mye å lære på fisketeknikk her.

Skrevet

http://www.americanflyfishing.com/retail/common/tieit/pattern.asp?store_id=212&id=91

http://www.theflybench.com/nymph/fly0322.htm

Jeg bruker primært denne flua til aktivt sjørøyefiske langs bunn i stille vann, men har også hatt godt resultat med denne som "anker-flue" i elv ;-)

Takker så mye ;) Du binder utrolig bra fluer, så i sjøørretflue tråden nå. Den siste skulle jeg tatt mye sjøørret på ja :P

Fisketeknikk på nymfer er noe jeg er nyfiken på gitt. 

I det siste har jeg brukt ufortynga sorte wolly med stor suksess. Også er jeg off topic, gir meg der ;)

Så fin ut wolly buggern også. Har noe liknende i boksen min!

Skrevet

For de som vil ha Originalen til denne, bør lese her ;):):D

http://www.drammenssportsfiskere.com/invicta/fluer/sneip.htm

Var det ikke noen svensker som bandt den først? Husker jeg leste en lang artikkel om den en gang... Var snakk om regnbueørret som spiste sneiper iallefall :P

Må forresten nevnes at en kollega har sett storlaks spise en sneip fra overflaten ;D

Hvor på vestlandet fisker du regnbue???

• Opprett ny...