Gå til innhold

JAKTRAPPORTER: (Det må da være noen som jakter)


Trond Engz

Anbefalte innlegg

Da jeg skrev JAKTRAPPORTER som overskrift for et par, tre uker siden så var det faktisk jaktrapporter jeg mente.

Ikke et for og imot alt som har med jakt å gjøre tema.

Jeg har uansett vært ei uke på elgjakt her i Østerdalen. Mellom Elverum og Trysil. Vi er et lag på seks jegere som har ei kvote på sju elger. Av dem har vi greid å få seks. Utrolig nok så har jeg skutt tre :), og en annen av jegerne på laget har skutt tre. Heldigvis at det ikke er med noen på laget som er ekstremt missunelige ;D ;D

Har merkelig nok sett mye mer skogsfugl enn jeg gjorde i fuglejakta, heldigvis.

Det må man jo trykt kunne si er bra :D Her i sør er det lite elg nå eller mer riktig å si "i tråd med ønsket anntall" En kamerat eier skauen med sone 4 i mandalselva :D :D Han sier det er nesten ikke elg nå i Laudal  ???

Det at du så mye skogsfugl på denne tiden er ikke så merkelig, det er ganske "vanlig" Skogsfuglen bytter biotop på denne tiden og er mye mer i luften og i trærne altså mer synelige

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja her "flommer" det over med elg. Pga kvota har vi sluppet minst 15 elger.

Biotopene her vi jakter går mer eller mindre i hverandre så det er ikke så mye "beitetrekk" av hverken storfugl eller orrfugl. Det meste av fuglene støkker vi opp på vei til posteringen, det var faktisk lite overflygere, bortsett fra noen som ble støkket av hundkaren.

Det hadde til tider vært mer moro med hagla i nevene enn rifla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her "flommer" det over med elg. Pga kvota har vi sluppet minst 15 elger.

Biotopene her vi jakter går mer eller mindre i hverandre så det er ikke så mye "beitetrekk" av hverken storfugl eller orrfugl. Det meste av fuglene støkker vi opp på vei til posteringen, det var faktisk lite overflygere, bortsett fra noen som ble støkket av hundkaren.

Det hadde til tider vært mer moro med hagla i nevene enn rifla.

ok På denne siden av kloden flytter skogsfuglen seg over i mer barskogområder på denne tiden  Er det ikke morro da :) Å bevege seg i et terreng med mye vilt er en fin opplevelse :) Og til dere som lurer "neida jeg trenger ikke drepe alt jeg ser" ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har omsider vært på årets første rypejakt opp på Norefjell, med filmkamera. Og hva så jeg? Jo ei rype, ei død rype, skadeskutt. Selv om det klør i fingrene, er jeg fortsatt glad over å ha byttet ut hagla med filmkamera, og litt stolt.

Bare en liten digresjon i debatten.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...