Gå til innhold

JAKTRAPPORTER: (Det må da være noen som jakter)


Trond Engz

Anbefalte innlegg

Dette var virkelig leit Andre Brun  :'( , har virkelig hatt mye glede av din hjelp og dine innlegg her inne :D Utrolig kjedelig dette her :'(

Synes selv at det har begynt å bli vel mye "dritt" her inne :( Kommer ikke til å svare på innlegg fra "kverulanter" (noe som bare vil fyre opp enda mere) og heller ikke kommentere "kverulanters" innlegg. Og tror nok med dette at disse individene vil gå lei til slutt og finne seg et annet fora å herpe med :rolleyes: Oppfordrer derfor alle til det samme ;)

 

Litt uenighet kan det selvfølgelig være, men når personer nesten konsekvent driver "dritslenging" og forsuring av tråder burde disse oversees fullstendig.

 

Har selvfølgelig selv vært "ivrig i kjeften", men tror jevnt over at jeg har tilført mere positivt en negativt :)

 

Derfor, boikott slike (Unskyld utrykket) "DRITTSEKKER"

 

Mvh Dagbjørn Syrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kommer ikke til å svare på innlegg fra "kverulanter" (noe som bare vil fyre opp enda mere) og heller ikke kommentere "kverulanters" innlegg. Og tror nok med dette at disse individene vil gå lei til slutt og finne seg et annet fora å herpe med :rolleyes: Oppfordrer derfor alle til det samme ;)

 

 

Mvh Dagbjørn Syrstad

God oppfordring. Skal prøve å gjøre det samme, men vet ikke om jeg klarer i lengden, venta en god stund før jeg svarte den beryktede kverulanten i en annen tråd. Men skal prøve å ikke la meg gå i fella en gang til, så kansje de forsvinner  :P

 

Synes også det var synd at folk skal trekke seg pga. folks oppførsel i forumet. Får håpe folk melder seg inn igjen etter litt når ting har roet seg.. :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle holde meg for god for å kommentere noe videre i denne tråden, til tross for at det er veldig lett å få et svar fra meg vanligvis..

 

Men seriøst da.. Dette er en tråd om jaktrapporter!

Utartet seg etterhvert til å bli en debatt om beskatning, og deretter et anngrep på folks holdninger og interesser - tilsynelatende tatt ut i fra løse luften.

 

Dette mener jeg var respektløst, arrogant, og totalt grunnløst!

 

Når det er sagt, så er det veldig leit om det ikke kommer flere innlegg fra Andre Brun her på forumet. Både bilder og ord har vært til inspirasjon for meg som fersk fluefisker, og hobbyfotograf.

 

Selv om jeg besudler en og annen tråden her med politisk svada.. så velger jeg å gjøre det i tråder best egnet til det. De kan jo folk velge å overse når de har skjønt innholdet,..

 

Til syvende og sist, så kan vel spørsmålet om mer aktiv moderering reises? Ikke at jeg skal komme med noen føringer nå - men hvis det er slik stemningen utarter seg, så varer det vel ikke lenge før flere pakker sakene og finner andre forum å forholde seg til.

 

Ps. ikke kritikk til deg Tormod, men det er vel skjeldent at det modereres noe som helst? Såfremt dere ikke er så lynraske at vi aldri legger merke til det? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere, så kan jo uenigheter oppstå (og jeg har også vært uenig og utrykket det :-\ ) Men når personer nesten konsekvent kommer med oppgulp og galle, da er det på tide å fortie disse synes jeg >:( Utrolig leit at slike "forståsegpåere" og "bedrevitere" skal klare å lage slik sur stemning.

Nå har ikke jeg vært så lenge på dette forumet men det er vel et par karakterer som stadig går igjen synes jeg. Derfor kommer jeg til og boikotte disse ved innlegg, og ikke svare på oppgulp. Håper resten av gutta/og evt jenter er med på dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere, så kan jo uenigheter oppstå (og jeg har også vært uenig og utrykket det :-\ ) Men når personer nesten konsekvent kommer med oppgulp og galle, da er det på tide å fortie disse synes jeg >:( Utrolig leit at slike "forståsegpåere" og "bedrevitere" skal klare å lage slik sur stemning.

Nå har ikke jeg vært så lenge på dette forumet men det er vel et par karakterer som stadig går igjen synes jeg. Derfor kommer jeg til og boikotte disse ved innlegg, og ikke svare på oppgulp. Håper resten av gutta/og evt jenter er med på dette ;)

Er helt enig med deg syrstad skal prøve så godt jeg kan og ikke la meg provosere Tror jeg vet hvilke karakterer du sikter til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Han og et par andre har har jo stikka unna som vettskremte harabikkjer i stedet for å begrunnelse et de driver med.  Mulig noen mener de er hevet over kritikk fordi de har lagget noe dvd,-greier.

han dukker nok opp igjen når bakrusen har sluppet taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var meget trist greier gitt :(

Nå ble jeg skikkelig lei meg!

 

Du skal vite det Andre Brun at du er en av de største ressurser, og jeg håper du melder deg inn igjen.

Du inspirerer så himla mange og har så stor kompetanse!

 

Huff, nei dette var trist.

 

 

Hilsen Toggi, som sier takk for all inspirasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han og et par andre har har jo stikka unna som vettskremte harabikkjer i stedet for å begrunnelse et de driver med.  Mulig noen mener de er hevet over kritikk fordi de har lagget noe dvd,-greier.

han dukker nok opp igjen når bakrusen har sluppet taket.

Siden du har så lett for å skrive usaklig dritt om andre, så skal du få litt av meg.

 

Du fremstår som en pubertal idiot som lever gjennom krangling på (sikkert flere) internett forum. Andrè har vel bare blitt lei av at forumet skal bli dominert av duster.

 

Moderator bør vel kunne luke unna litt ”ugrass” innimellom, eller er det slik ”tonen” skal være her inne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Hvis jegere ikke tåler kritikk bør de holde seg på et forum for jegere. Her er det åpent for alle andre også, og slike folk bør skjønne at å breie seg med jaktskryt kan være direkte provoserende i seg selv.

Fluefiskere som skriker om c&r bør holde seg for gode til å drive matauk på faunistiske arterer som er adskillig mer utsatt enn de fiskbare artene vi er så opptatt av å ta vare på.

De får svare for seg, de som alle andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Han og et par andre har har jo stikka unna som vettskremte harabikkjer i stedet for å begrunnelse et de driver med.  Mulig noen mener de er hevet over kritikk fordi de har lagget noe dvd,-greier.

han dukker nok opp igjen når bakrusen har sluppet taket.

 

Gud bedre, erlend :o

Å du begrunnet liksom ditt syn i svaret til Andrè ??? ???

Skal du kritisere så får da faen meg vise at du også er i stand til å begrunne hvorfor, noe du absolutt ikke gjorde. Kun ett sleivete og usaklig svar.

Det svaret du gir her vitner om fullstendig mangel på evne til å ta selvkritikk, eller mangel på evne til konstruktiv kritikk.

Du mener kanskje dette svaret er en begrunnelse av hva du driver med ??? :

Lær der litt om hvordan naturen fungerer før dere drar ut og leker baqjas.

 

Eller du mener kanskje dette er en god begrunnelse og ett konstruktivt svar:

Mulig noen mener de er hevet over kritikk fordi de har lagget noe dvd,-greier.

han dukker nok opp igjen når bakrusen har sluppet taket.

 

For meg er dette kun arroganse og forsøk på å lage dårlig stemning/bråk.

Snakker om å motsi seg selv :o :o

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jegere ikke tåler kritikk bør de holde seg på et forum for jegere. Her er det åpent for alle andre også, og slike folk bør skjønne at å breie seg med jaktskryt kan være direkte provoserende i seg selv.

Fluefiskere som skriker om c&r bør holde seg for gode til å drive matauk på faunistiske arterer som er adskillig mer utsatt enn de fiskbare artene vi er så opptatt av å ta vare på.

De får svare for seg, de som alle andre.

 

Og du fornøyd med resultatet? At de som bidrar med veldig mye fin innspirasjon her inne forsvinner pga dine usakeligheter Du har bidratt litt på utstyrstråden ellers er det bare eder og galle du sprer På tide å trekke inn årene nå erland Du er foresten i en off-topic tråd så og henvise jegere til et jaktforum blir et jævlig tynt argument Du må da se at folk ikke synes dette var noe særlig stas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av denne tråden så melder jeg meg ut av fluefiskesiden.no fra dags dato. Jeg liker ikke at fyllikinnliegg får lov til å prege hele helgene her lengre.

 

Når én fyr får lov til å forsure et forum så mye som dette, og moderatorer liker å ha det sånn, Tormod, så takker jeg for meg. So long, men jeg tipper allikevel at mange av oss kommer til å ses ved elva :-) F.eks ved Kvarven til neste år. Og takk for alle gode stunder vi har hatt allikevel. 

 

 

Veldig beklagelig, Andre, men jeg forstår deg godt!

Sitter med en ubehagelig følelse av at det desverre er helt feil person som har forlatt forumet....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av denne tråden så melder jeg meg ut av fluefiskesiden.no fra dags dato. Jeg liker ikke at fyllikinnliegg får lov til å prege hele helgene her lengre.

 

Når én fyr får lov til å forsure et forum så mye som dette, og moderatorer liker å ha det sånn, Tormod, så takker jeg for meg. So long, men jeg tipper allikevel at mange av oss kommer til å ses ved elva :-) F.eks ved Kvarven til neste år. Og takk for alle gode stunder vi har hatt allikevel.  

 

Dette synes jeg var trist Andre. :'( Jeg skal være den første til å innrømme at jeg lot meg provosere av Erland Fjells usakeligheter, spydigheter samt omtrentlig omgang med fakta og dermed bidro til å trekke debatten bort fra sporet. Jeg ber om unnskyldning for det. :-[ Håper du kommer på sporet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av denne tråden så melder jeg meg ut av fluefiskesiden.no fra dags dato. Jeg liker ikke at fyllikinnliegg får lov til å prege hele helgene her lengre.

 

Når én fyr får lov til å forsure et forum så mye som dette, og moderatorer liker å ha det sånn, Tormod, så takker jeg for meg. So long, men jeg tipper allikevel at mange av oss kommer til å ses ved elva :-) F.eks ved Kvarven til neste år. Og takk for alle gode stunder vi har hatt allikevel. 

 

 

 

Du kan da ikke for alvor mene at du stikker pga dette . Kom tilbake !

Selv forstår jeg ikke hva Erland mener og hvor han vil ....men jeg driter i det  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt . . . Det er nok å lese bare noen av innleggene til E. Fjell her, så skjønner jo de fleste at dette bare er en stakkar som har fått det for seg at han vet bedre enn de fleste, om det meste.

Han har nok aldri vært helt som de andre barna . . .

Veldig dumt å gi slike folk oppmerksomhet, for da har man det gående.

Fyren dyrker G. Andersson som en gud, men utover det så ser han nok ikke mange andre enn seg selv som er berettiget til å ferdes ute i naturen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Ser at kunnskapsvegringen er tung blant flere enn jegrere.

Fluefiskere som braser rundt i skog og fjell med hagla som en fryseboksfisker i Rena bør tåle at øra flager litt. Tenker en del skjønner temmelig godt hva jeg mener, men holder seg vel unna dette her. ;)

Synd folk trekker seg slik, det var selvsaagt ikke hensikten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig beklagelig, Andre, men jeg forstår deg godt!

Sitter med en ubehagelig følelse av at det desverre er helt feil person som har forlatt forumet....

 

 

Helt klart :( som jeg har skrevet i tråden tidligere så synes jeg at vi skal ignorere slike "figurer" og gjentar oppfordringen til alle ;)

 

Mvh Dagbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Kjære Andrè, gode mann, kom tilbake til forumet, jeg lover å bare liste meg rundt forsiktig som en orrfugl og ikke trå på noen tær mer. Jeg skal være veldig snill. Hver dag! :)

(....men spar en liten tiur og et par små ryper bare, for min skyld ;))

 

 

 

(Nielsen: vel, var i hvertfall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner hverken Andre, eller Erlend personlig. Synes både Andre og Erlend stadig bidrar positivt og er takknemlig for det. Synes det derfor er veldig leit at resultatet av en meningsutveksling mellom 2 gode bidragsytere ender opp i en ordkrig hvor den ene trekker seg totalt ut.

 

Erlend:

Synes du sleiver litt vel mye når du skriver dette:

 

"Lær der litt om hvordan naturen fungerer før dere drar ut og leker baqjas".

 

Den leksa er veldig fort å ta personlig og det har tydeligvis Andre gjort. Når du ber Andre komme tilbake Erlend, så synes jeg faktisk du også skulle beklage det sleivsparket. Det ødelegger og forringer på ingen måte budskapet ditt, som jeg forøvrig langt på vei er enig i, om at naturen beskattes for hardt i store deler av landet og at kunnskapsnivået blant jegere generelt bør bli mye bedre. Jeg skriver langt på vei, fordi jeg ikke har kunnskap nok om total bildet. Mitt inntykk er det samme som ditt i fjellområder hvor jeg ferdes en del. Det jaktes alt for hardt der. Når du tar i så hardt i som du gjør, er det tydelig fordi  dette engasjerer deg voldsomt. Til alle dere som leser dette, jeg synes vi trenger dette engasjementet, men kanskje med et litt mer moderert ordvalg  ;D.

 

Til deg Andre, så synes jeg det er trist at dette "skuddet" feller deg slik. Personlig har jeg hatt stor glede av den kunnskapen du deler med andre her og det vil i alle fall glede meg mye om du ombestemte deg. Synes det blir feil å gjøre Erlend til syndebukk for et glødende engasjement han viser for å bevare naturen. Et engasjement jeg er sikker på at du som fisker og jeger faktisk deler med ham. Mulig jeg tar feil, men jeg tror faktisk dere ikke er så uenige  :).

 

Det er fort å gå litt for varm i slike ordvekslinger som her. I heten som oppstår er det også fort å trekke forhastede slutninger når en ikke ser hva som står mellom linjene. Selv om denne debatten sporet av en del, er den viktig. Virkelig trist for alle parter at den ender opp som dette.

 

bjorni

jakter litt, fisker for lite og prøver å lære litt mer ved å være innom dette flotte forumet nesten hver dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel dessverre et typisk eksempel på hvordan det kan gå, når man kommuniserer gjennom et så upersonlig media som internett tross alt er. Det er lett å bli fanget av ordet når man sitter hjemme alene på loftet og skriver. Hadde Erlend og Andrè, jeg tillater meg å titulere kumpanene med fornavn, tatt denne diskusjonen ansikt til ansikt, er jeg overbevist om at tonene og ordvalget hadde vært et annet. Dessverre skjer det fra tid til annen, at diskusjonen går over fra sak til person, noe jeg tror vi må leve med, etter som de fleste på forumet ikke er drevne debatanter. Kanskje har vi noe å lære av politikerne der. Rykende uenige det ene øyeblikk og så går de på Stortingskaffeen og tar seg en kopp kaffe og er verdens beste venner etterpå. Shake hands gutter og være enige om at vi har forskjellig syn i en del saker.

Hilsen en som tidligere var ivrig rypejeger, men som har gitt opp og solgt hagla, da jeg ikke ser noen glede i å jakte på dyreart som er i så sterk tilbakegang.

 

Hilsen jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

 

 

Erlend:

Synes du sleiver litt vel mye når du skriver dette:

 

"Lær der litt om hvordan naturen fungerer før dere drar ut og leker baqjas".

 

Den leksa er veldig fort å ta personlig og det har tydeligvis Andre gjort. Når du ber Andre komme tilbake Erlend, så synes jeg faktisk du også skulle beklage det sleivsparket. Det ødelegger og forringer på ingen måte budskapet ditt, som jeg forøvrig langt på vei er enig i, om at naturen beskattes for hardt i store deler av landet og at kunnskapsnivået blant jegere generelt bør bli mye bedre. Jeg skriver langt på vei, fordi jeg ikke har kunnskap nok om total bildet. Mitt inntykk er det samme som ditt i fjellområder hvor jeg ferdes en del. Det jaktes alt for hardt der. Når du tar i så hardt i som du gjør, er det tydelig fordi  dette engasjerer deg voldsomt. Til alle dere som leser dette, jeg synes vi trenger dette engasjementet, men kanskje med et litt mer moderert ordvalg  ;D.

.

 

 

 

Jeg forsøkte først i mer moderate former å få disse jegerne til å diskture de økologiske sidene ved jakta, dette er tross alt ikke noe jaktforum. Men ble møtt med den vanliger uviljen fra jegere til å gå inn på slike problemstillinger. Ellers var det ikke Andrè som provoserte meg her, men denne Raymond-figuren.

Beklager at det gikk utover deg Andrè, det var i hvert fall ikke hensikten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...