Gå til innhold

JAKTRAPPORTER: (Det må da være noen som jakter)


Trond Engz

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jaktrapport ja, så 2 tiur forige søndag på en liten tur til et tjern sammen med ungene  :) Virker som det er mye skogsfugl i år

 

2 stykker????:( Hallo??? Du kunne da nøyet deg med 1 !! ;D

Bare fleiper!... Gratulerer med flott fangst...

hehe nei nei jeg så to :D var på fisketur med ungene hadde ikke med børse :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Litt jakttrening med Amalie og Johannes i dag, 5 og 12 år. Først en jakttur på 3-4 timer i lett terreng. Null fugl, men kjempefin og lærerik tur.

Så litt moroskyting til slutt etter endt tur :)

(NB. Full kontroll under klippet angående hvor mange skudd som til enhver tid er i kammer, her 1-3, samt når hund kunne avansere.

Rem 1100 aldri brukt under jakt, men ene og alene her fordi den gir mindre rekyl enn standardhagla mi  :) )

 

http://www.youtube.com/watch?v=9NOWSMI0Y2Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Lær der litt om hvordan naturen fungerer før dere drar ut og leker baqjas.

 

Hei. Nå må du skjerpe deg, Erland. Ærlig talt.

Jeg skrev ETTERTRYKKELIG: Litt jakttrening med Amalie og Johannes i dag, 5 og 12 år. Først en jakttur på 3-4 timer i lett terreng. Null fugl, men kjempefin og lærerik tur. Så litt moroskyting til slutt etter endt tur.  (NB. Full kontroll under klippet angående hvor mange skudd som til enhver tid er i kammer, her 1-3, samt når hund kunne avansere. Rem 1100 aldri brukt under jakt, men ene og alene her fordi den gir mindre rekyl enn standardhagla mi 

 

Hvis du har noe saklig å kritisere på det, så får du jaggu komme opp med noe bedre.

Du skal vite hvor mye tid jeg bruker på ungene til å lære om dyrespor, jaktsikkerhet og jaktetikk før de i det hele tatt får lov til noe mer. Og her i familien er det gode tradisjoner for det. Så enten leste du ikke innlegget mitt, eller så...ja, ikke vet jeg.

A

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Lær der litt om hvordan naturen fungerer før dere drar ut og leker baqjas.

 

 

Er du med i noah? Du er jo på det nivået når det gjelder kjennskap til naturen

 

 

'Vet ikke hva noah er for noe jeg. Men vet godt hvor mye skade fuglejegernes kunnskapsvegring gjør på naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penget mitt er at de aller, aller fleste jegere, og jeg kjenner mange, mangler helt enkle naturkunnskaper, og ser ikke heller ikke ser noe poeng i å skaffe seg dem. Derfor regner jeg i utgangspunktet med at jegere av typen jeg kritserte her her må mangla alminnelig vett og forstand. Rett og slett.

 

Det forteller meg mer om bekjenskapskretsen din (og aldri så lite om deg også) >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Snakk for deg selv din banditt, men når har jeg aldri stolt på Banditter, så det er ikke så nøye. :)

Du skulle helst vært nekta å ta i ei fluestang du også, wobbelere og makklyser passert best for disse ignorante naturvandalene. :)

Ta kosepraten på et jaktforum så slipper dere innblanding. Jeg er minst like opptatt av fuglejakt som jegerne selv, og ser ingen grunn til å ikke gi uttrykk for det jeg mener om dette. Dere argumentere akkurat som gammaldagse mataukfiskere som syns folk som slipper ut igjen fisken er noen snålinger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær der litt om hvordan naturen fungerer før dere drar ut og leker baqjas.

 

 

Er du med i noah? Du er jo på det nivået når det gjelder kjennskap til naturen

 

 

'Vet ikke hva noah er for noe jeg. Men vet godt hvor mye skade fuglejegernes kunnskapsvegring gjør på naturen.

Hvem hvet mer? Ørretjegere? tømmerhuggere? bønder? speidere? Eller kansje bare du :rolleyes:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv din banditt, men når har jeg aldri stolt på Banditter, så det er ikke så nøye. :)

Du skulle helst vært nekta å ta i ei fluestang du også, wobbelere og makklyser passert best for disse ignorante naturvandalene. :)

Ta kosepraten på et jaktforum så slipper dere innblanding. Jeg er minst like opptatt av fuglejakt som jegerne selv, og ser ingen grunn til å ikke gi uttrykk for det jeg mener om dette. Dere argumentere akkurat som gammaldagse mataukfiskere som syns folk som slipper ut igjen fisken er noen snålinger.

 

 

hehehe rett og slett litt irritert igjen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv din banditt, men når har jeg aldri stolt på Banditter, så det er ikke så nøye. :)

Du skulle helst vært nekta å ta i ei fluestang du også, wobbelere og makklyser passert best for disse ignorante naturvandalene. :)

Ta kosepraten på et jaktforum så slipper dere innblanding. Jeg er minst like opptatt av fuglejakt som jegerne selv, og ser ingen grunn til å ikke gi uttrykk for det jeg mener om dette. Dere argumentere akkurat som gammaldagse mataukfiskere som syns folk som slipper ut igjen fisken er noen snålinger.

 

Har det surra for deg på hjemmet? ;D BESSERWISSER >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt jakttrening med Amalie og Johannes i dag, 5 og 12 år. Først en jakttur på 3-4 timer i lett terreng. Null fugl, men kjempefin og lærerik tur.

Så litt moroskyting til slutt etter endt tur :)

(NB. Full kontroll under klippet angående hvor mange skudd som til enhver tid er i kammer, her 1-3, samt når hund kunne avansere.

Rem 1100 aldri brukt under jakt, men ene og alene her fordi den gir mindre rekyl enn standardhagla mi  :) )

 

http://www.youtube.com/watch?v=9NOWSMI0Y2Q

 

Topp at du tar med barna på slike aktiviteter! Er på ingen måte medlem av NRA, men tror det kan være sunt for barne med litt våpentrening/våpenvett om jakt er en naturlig del av familien.

 

Utrolig staselig hund denne Loke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Det er vel på tide at de fleste her inne ikke lar seg provosere av Mr. Erland Fjeld!!!

 

Det virker som han har en slags provokasjonsfetish eller noe. Hva med å søke på www.xxx.....osv Erland. Mulig å bli opphisset på andre måter også....???  ;D

 

Her i Hedmark sør har det aldri vært registrerte flere aktive jegere enn det er nå. I fjor var det rekordår på skogsfugl og i år ser det ikke ut til å bli noe dårligere..... Det prates om at det t.o.m. er mere fugl nå enn det var i de gode 50 og 60 årene. Hva forklarer du det med??? At vi har blitt dårlige til å treffe fuglen her nede??  ;D

 

Hobbypsykologene dukker fort opp når fluefiskerne setter ut igjen fisken sin også.  ;

 

Slutt med all jaktpå skogsfugl og rype i 7-8 år, helst lenger, så får du se hvordan tingene egentlig skulle være. Mer hubro og ørn betyr mindre rev og kråke og mer rype og skogsfugl. Det er bare jegere som blånekter å ta til seg slik elementær kunnskap.

 

Skjønner jo det på de foregående innleggene dine. Dessuten kjenner du ikke meg!

 

Sikker på at du er en hyggelig fyr jeg. Selv om du er en Banditt. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

På grunn av denne tråden så melder jeg meg ut av fluefiskesiden.no fra dags dato. Jeg liker ikke at fyllikinnliegg får lov til å prege hele helgene her lengre.

 

Når én fyr får lov til å forsure et forum så mye som dette, og moderatorer liker å ha det sånn, Tormod, så takker jeg for meg. So long, men jeg tipper allikevel at mange av oss kommer til å ses ved elva :-) F.eks ved Kvarven til neste år. Og takk for alle gode stunder vi har hatt allikevel. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

På grunn av denne tråden så melder jeg meg ut av fluefiskesiden.no fra dags dato. Jeg liker ikke at fyllikinnliegg får lov til å prege hele helgene her lengre.

 

Når én fyr får lov til å forsure et forum så mye som dette, og moderatorer liker å ha det sånn, Tormod, så takker jeg for meg. So long, men jeg tipper allikevel at mange av oss kommer til å ses ved elva :-) F.eks ved Kvarven til neste år. Og takk for alle gode stunder vi har hatt allikevel. 

 

 

 

Detta var skikkelig trist å høre, Andrè.

Jeg må bare si at jeg forstår at Andrè reagerer som han gjør her. Makan til lavmål svar du ga Andrè her, erlend:

Lær der litt om hvordan naturen fungerer før dere drar ut og leker baqjas.

Hva slags grunnlag er det du uttaler deg på her, erlend ??? ???.............

Det er vel overhode ingen grunn til å tvile ett sekund på at Andrè vet hva han holder på med og at han har full kontroll på situasjonen som beskrives i film snutten.

 

Stå opp erlend, og vis at du kan ta selvkritikk for slike sleivspark. Det kan da umulig være ett mål å kverulere for enhver pris. Kan ikke skjønne at det er noe ved den filmsnutten som skulle gi grunnlag for slike kommentarer. Det må da gå an å svare på en annen måte hvis det er noe du er uenig i eller ikke kan godta uten å sende slike sure stikk som du gjør her.

Helt unødvendig og helt bak mål, rett og slett.

 

Til slutt vil jeg oppfordre Andrè til å melde seg inn igjen og heller overse slike innlegg. Vi trenger en ressurs som Andrè her på ffs.

Og selvfølgelig ses vi på Kvarven til sommeren Andrè, og jeg håper vi ses her inne også så fort som mulig :)

 

Faen til greier altså :o :o

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...