Gå til innhold

Samme stang forskjellige merker


Stian38

Anbefalte innlegg

Det er tydeligvis sårt og skummelt for noen å pirke for mye borti dette tema.. Å utvikle stenger, aksjoner , lengder osv. er en ting, men at mange stenger er bygget på de samme fabrikkene og med de materialene er vel vanskelig å komme bort ifra. Det gjelder jo omtrent alle produkter. 

 

Skulle tro Stian33 hadde tegnet en karikaturtegning av Streamstix sine stenger :rolleyes:

Han kom med et helt standard spørsmål..

 

Tror ikke Stian skal ta dette så tungt, går nok over ;D

Og nå har han jo fått greie svar, eller hva? ;)

 

Har heldigvis ikke gått så langt at jeg har fått mordtrussler (med tanke på "Lassekr`s" sammenligning mot karikaturtegninger)  ;D

 

Svarene har vært bra. Skjønner mere sammenhengen av alt dette nå  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Gjest erland fjell

Syns det overreageres litt fra "folk" eller "enkelte" her. De som er inne i bransjen må tåle at det surrer og går en masse rykter, mye av dette kommer fra bransjen selv der ryktepsredning har vært et aktivt virkemiddler fra "enkelte".

Vi som bare fisker kan jo sørge for å velge utstyr fra firmaer som har seriøse og gjerne ptofilerte fiskere i sin midte - og som bruker dette utstyret selv, aktivt og hele tiden. Man er vel brukbart på den sikre siden da.

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er sikkert, det finnes praktisk talt ikke dårlig utstyr på markedet idag!

 

Sant nok, de eneste stengene jeg har forsøkt og som kjentes "feil" er en rask Scott og en treigere Sage :-X.. Men det var kanskje heller noe med kasteren det stod på.. smak og behag

 

Btw.. fikk akkurat en skikkelig god Asiaprodusert Redington CPS i posten. Den blir med meg til syden for å testes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok på denne sida innkjøpene begynner......jeg har tilgang på prisene og.....og det er morro!

 

Ja, kanskje du skal ta inn noen snes under ditt eget merke, Lindstrõm.. Synes det er på tide med en stang som heter noe traust(pun intended). Ikke Loop, Streamstix, Zpey og all den driten der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

At stenger selges under forskjellige navn er det vel liten tvil om. Har selv en 9-delt #6 med logoen til et tysk firma, men som helt åpenbart selges i Norge under et annet navn, og til en lavere pris. Alt er identisk likt bortsett fra logoen (ikke streamstix :)). Stanga er like god uansett hvilke logo det måtte stå på den. Men om man utgir slikt for å være egenutviklet i reklamen sin blir det en annen sak - da fortjer de å miste kunder, etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg et infrarød thermometer(-50 - 200+) fra dealxtreme.com! (japsene kopierer alt) f eks koster ipod ramme 3 dollar(beskyttelse) som koster 400 kr i Norge. Ser 100 % original ut!

 

for de som liker elektriske duppeditter og masse annet rart stikk innom denne siden...betalte 230 kr for thermometeret(funker fint på 30 cm avstand..og de sender den som gave  :-X

 

tenkte jeg skulle bruke denne til å måle temp på maurtue og vann  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er nok på denne sida innkjøpene begynner......jeg har tilgang på prisene og.....og det er morro!

 

Ja, kanskje du skal ta inn noen snes under ditt eget merke, Lindstrõm.. Synes det er på tide med en stang som heter noe traust(pun intended). Ikke Loop, Streamstix, Zpey og all den driten der ;)

 

langt ifra, men derimot hadde det vært morsomt å hatt kompetanse til å rulle carbonstenger selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her var det mye jeg dro kjensel på ja  ;D ;D

 

Bra linker Lassekr!!!!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør japanerne med patentene til europeiske biler når de utgår  ? Etterligner dem! samme som alt annet!

dealxtreme.com! (japsene kopierer alt)

Ikke skjønner du forskjell på Japan og Kina, og linken din er feil. Bra jobba.

 

ok. glemte en E. sry mac ;) har du fått i deg bol eller? forklar meg forskjellen på kina og japan... send det til meg på pm! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlige bilder på disse internettsidene fra Kina (kanskje med vilje)... Skulle vært moro å visst hva f.eks. denne kostet. Ser ut som noe som kunne ha kostet mye under riktig navn  :)

 

http://www.made-in-china.com/showroom/leichichina/product-detailSqxJOoedETrb/China-fishing-tackle-Fly-Rod-for-Fly-Fishing-SEB079-.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha firmareg.

 

bruke firmaet til en kompis funker det også 8-). er det krav til ordrer utover det? minstebestilling f eks?

 

Da det gjelder ovennevnte stang må du minst bestille 50.... Tipper det gjelder mye av produktene i.o.m. at dette ikke er ment for privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlige bilder på disse internettsidene fra Kina (kanskje med vilje)... Skulle vært moro å visst hva f.eks. denne kostet. Ser ut som noe som kunne ha kostet mye under riktig navn  :)

 

http://www.made-in-china.com/showroom/leichichina/product-detailSqxJOoedETrb/China-fishing-tackle-Fly-Rod-for-Fly-Fishing-SEB079-.html

 

 

Hvilken stang er dette da????

Kan dessverre ikke kjenne den igjen, mulig den likner på noe, men hva?

Fleiper ikke faktisk...hvilken stang er det Stian33?

 

Stig (nyfiken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Har et 3 sifret antall Kinastenger som jeg har fått tilsendt de siste tre årene. Mange av dem figurerer under forskejllige navn, noen er bra, noen er middels, noen er dritt og andre er kanonstenger. Om dette kan gå under kategorien "egenutviklet" fordi jeg presiserer i minste detalj mine ønsker til fabrikk får være opp til almuen å bestemme. Av kanskje 35 #3 stenger har jeg nå funnet en som faktisk holder klasse. (Made in USA klasse). Jippi... Men her begynner altså litt av det problemet denne diskusjonen vil komme til på en fremtidig side 35 eller 36... I Kina har de MOQ. (minimum order quantity). Om du skal ha egne logoer, corduratuber, cloth osv osv (ikke bare stangprisen her..) så vil de kanskje at du bestiller mer enn 200 stenger. Iallefall bør du gjøre det for å få en brukbar snittpris. Og på de beste stengene fra Kina ligger de nå i $ på ca $50. (Da snakker jeg om de litt mer seriøse fabrikkene, ikke agenter som det her er refferert til i denne tråden som leverer kopier av kopier av selvutviklede produkter, der du aldri kan garantere at du får det du faktisk har bestillt, for hva gjør du når du sitter der med 200 stenger av en helt annen kvalitet enn det du bestillte?? Sende dem tilbake?) Det kan bli en stygg affere. Det samme kan lagerkostnader etter ankomst Norge, momsutlegg fra spedisjonfirma, toll, MVA, frakt mellom terminaler og frakt hjem til deg. I tillegg skal du markedsføre produktene dine. Det koster MYE penger. Etter alt dette har nok stanga di endet ikke langt fra tusenlappen i innkjøp. Og du skal selge 200 stenger. Det er ikke alle kjente merker en gang som gjør det i Norge. Hadde du bodd i UK derimot hadde det kanskje funket. Det spekuleres mye i stk pris når du får en pris fra en agent, men ikke glem at dette ikke er prisen du betaler til slutt og at du ofte må bestille store kvanta og i tillegg selge alt før du oppnår den inntjeningen du faktisk drømmer om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...