Gå til innhold

Hvordan ser flueboksen din ut?


Stian38

Anbefalte innlegg

På Vidar Steimler`s foredrag om Cane-stenger fikk jeg overlevert 155 stk. tørrfluer av ypperste klasse fra Tørrfluepuristen Terje Julenissen (langt navn forresten) :D

 

Da var det bare å kaste ut alt annet fanteri i flueboksen og plassere de nye. Vips, klar for sesongen 2009!!

 

Flueeskene mine ble plutselig ett fryd for øyet, og jeg måtte bare legge de ut her (har bare mobilkamera, så kvaliteten er jo så som så da men...).

 

Alle fluene er som sagt bundet av TØRRFLUEPURISTEN bortsett fra den store Goddard Caddis`en. Hadde en virkelighetstro drøm om at jeg tok sinnsykt store ørreter på denne flua for noen år siden. Måtte bare få kjøpt meg en... Den har fulgt meg siden  ;D ;D

Har ikke fått fisk på den enda...(har jo ikke prøvd den heller i.o.m. at jeg ikke har kommet over klekking av så store vårfluer)

Men en vakker dag skal du se....  ;)

 

Hadde vært morsomt om flere legger ut bilde av flueboksene sine. Enten det er til skrekk og advarsel eller strøkne bokser til inspirasjon...

post-3004-13949859662766_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvordan ser flueboksen min ut? ROTETE! :P

 

men din ser iaf innbydende ut. hadde glatt slukt alle fluene hadde jeg vært ørret! :D

 

Ja, Terje er rå på å binde fluer!!!  :)  Kan nesten ikke vente til våren jeg nå....

 

PS. Du skulle sett hvordan flueboksene mine så ut for 2 dager siden.... Ryddet og ordnet dette i går. Ble så gla at jeg bare måtte vise det til andre  ;D ;D Ikke ment som ett skryteinnlegg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo lekkert.. Legger ved bilder av mine bokser også.. er en del hull som må tettes i løpe av vintern gitt  :rolleyes:

 

 

 

Du har orden i sysakene btholvik!!  :)

Hvor har du kjøpt den boksen øverst til høyre?? Er det også en C&F?? Det er en sånn boks jeg er ute etter til de siste fluene mine.

Vet noen om noen norske nettbutikker som har stort utvalg av C&F??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo lekkert.. Legger ved bilder av mine bokser også.. er en del hull som må tettes i løpe av vintern gitt  :rolleyes:

 

 

 

Du har orden i sysakene btholvik!!  :)

Hvor har du kjøpt den boksen øverst til høyre?? Er det også en C&F?? Det er en sånn boks jeg er ute etter til de siste fluene mine.

Vet noen om noen norske nettbutikker som har stort utvalg av C&F??

Er en scierra flueboks det.. Hær er en link til en slik C&F boks :

http://shop.nfisk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=124&products_id=1019

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo lekkert.. Legger ved bilder av mine bokser også.. er en del hull som må tettes i løpe av vintern gitt  :rolleyes:

 

 

 

Du har orden i sysakene btholvik!!  :)

Hvor har du kjøpt den boksen øverst til høyre?? Er det også en C&F?? Det er en sånn boks jeg er ute etter til de siste fluene mine.

Vet noen om noen norske nettbutikker som har stort utvalg av C&F??

Er en scierra flueboks det.. Hær er en link til en slik C&F boks :

http://shop.nfisk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=124&products_id=1019

 

 

Da fikk jeg plutselig se hvor mye de kostet  :o :o

Hadde glemt at jeg ble lurt på min boks av en meget dyktig selger... Hadde vel fortrengt prisen  ;)

Men jeg har vært snill... Så hvem vet?  Er jo ikke lenge til nissen dukker opp  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan kjøpe en slik en.. : http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43616

Jeg har en stor og en liten.. ingenting å si på kvaliteten på disse boksene heller..

 

Har sånne jeg også, men de er ikke vanntette :-[

 

Ikke mot regn når de er åpen mener du??  :D Jeg har 4 scierra bokser og alle er tett.. (jeg har testet de)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet jo dårlig siden jeg har kassert flere titalls fluer for en stund tilbake..

Har jeg under middels trua på flua så går den i søppelbøtta i god tro om at den fluen som erstatter den jeg hev er mye bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en scierra boks selv. usikker på hva andre krever av vanntetthet, men min har stått ute i regn og havnet i elva ( skrekk! :o) flere ganger uten at fluene blir våte. har også vadet slik at 1/3 av boksen er under vann uten problemo.

 

de cf-boksene er sikkert litt bedre, men til en pris. 6-700 kr for en liten plastikkboks er drøyt :rolleyes:

 

men ting er vel verd den prisen folk er villig til å betale.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hyggelig å se at fluene allerede er på plass i flueboksen, Stian :D

Mine bokser er ett eneste salig kaos, og vil aldri bli vist frem offentlig før en opprydding er foretatt ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved starten av hver sesong ser det som regel veldig bra ut. Grunnen til det er at jeg som regel bytter ut nesten alt av fluer til fordel for nye hvert eneste år. Det kommer av nye erfaringer og oppfattninger.

 

Akkurat nå derimot så ser det relativt kaotisk ut  :) jeg kan prøve å legge inn bilde etterhvert.

 

Passer på å aldri binde opp mer enn to-tre eksemplarer av et mønster fordi jeg veit at jeg alltid ender opp med å ha funnet nye og bedre løsninger. Samme om det er snakk om en enkel nohackle døgnflue eller en Renaflue, og det kan være alt fra kroktype til matrialer. Finner jeg noe som fungerer bra der og da i løpet av sesongen så binder jeg heller opp et par til om jeg skulle miste de jeg har fra før av. Er det som fungerer best for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ørretskrinet mitt....  :)

 

har som mål og fylle det før jeg kanskje skal til rena i sommer :)

 

Ja får du fyllt den må det begynne å klekke noe forhistorisk/utdødd hvis ikke du skulle være rustet for det meste  :D

 

Hyggelig å se at fluene allerede er på plass i flueboksen, Stian :D

Mine bokser er ett eneste salig kaos, og vil aldri bli vist frem offentlig før en opprydding er foretatt ;D

 

Terje!

 

Jeg heiv meg på den jobben med en gang kvelden etter foredraget  :D

 

Det er vel det samme med fluebindere som med frisører og elektrikere. Frisører ser ikke ut på hue og hjemme hos en elektriker henger og slenger det som regel ledninger i alle kriker og kroker.. ;D

 

Lasse17 er kanskje unntaket da men :o:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er ørretskrinet mitt....  :)

 

har som mål og fylle det før jeg kanskje skal til rena i sommer :)

 

Tok meg den frihet å redigere innlegget ditt litt, Lasse :D :

 

"har som mål og fylle det før jeg skal til rena i sommer" ;D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...