Gå til innhold

Hvordan ser flueboksen din ut?


Stian38

Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg for min del har gått opp for fluebokser :o

 

Vel og bemerke har jeg kjøpt ett par bokser med aaaalt for hard foam fra skittfiske.no som må byttes ut.. Noe sier meg at Lamar er veien å gå :)

Fine de slit-foam boksene Lamar tok inn nå nylig, spesielt til duns.

Er såpass høyt oppunder lokket der at det er ingen fare for å klemme ned vingene, hvis man ikke har vingehøyde på et par tommer  :o

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine fluebokser Godsmack 8) men hvorfor har du bare en av hver flue?

pleier og binde en 6-8 fluer av hver jeg i førskjellige krok størrelser...

Jeg har nok flere av hver av en del fluer, men har ikke sortert så nøye.

Når det er sagt så er det å binde flere like fluer etter hverandre noe jeg alltid har slitt fælt med, men som man absolutt burde legge vekt på. Ihvertfall mønstre som man vet duger . . .  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har gått opp for fluebokser :o

 

Vel og bemerke har jeg kjøpt ett par bokser med aaaalt for hard foam fra skittfiske.no som må byttes ut.. Noe sier meg at Lamar er veien å gå :)

Fine de slit-foam boksene Lamar tok inn nå nylig, spesielt til duns.

Er såpass høyt oppunder lokket der at det er ingen fare for å klemme ned vingene, hvis man ikke har vingehøyde på et par tommer  :o

 

Lars

Gjelder det vulgataer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har gått opp for fluebokser :o

 

Vel og bemerke har jeg kjøpt ett par bokser med aaaalt for hard foam fra skittfiske.no som må byttes ut.. Noe sier meg at Lamar er veien å gå :)

Fine de slit-foam boksene Lamar tok inn nå nylig, spesielt til duns.

Er såpass høyt oppunder lokket der at det er ingen fare for å klemme ned vingene, hvis man ikke har vingehøyde på et par tommer  :o

 

Lars

Gjelder det vulgataer også?

Ja, jeg bruker ihvertfall ikke høyere ving på vulgata/danica enn at de går greit i disse boksene.

Rimelige er de også . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven Dæven - for noen flugbokser du har  :o

Skal være rustet for det meste her Godsmack

Det ironiske er at uansett hvor godt utvalg man har så tar man ofte seg selv i å sitte å klø seg i hue og lure på hvorfor man ikke har akkurat DEN flua, når man er i fiskesituasjon  ;D

Syntes ofte fluene ser mye bedre ut når jeg tar dem ut av stikka enn når jeg er ved elva og skal plukke ut ei flue jeg har tru på  :rolleyes:

Man har kanskje en tendens til å gjøre dette med fluevalg litt vanskeligere enn hva godt er.

Tror feks ikke fisken er så jævlig kresen på farge, om det ikke er noe som skiller seg radikalt fra originalen.

Duse brun, oliven eller gråfarger funker på det meste av døgnfluer, etter min erfaring.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Buzzerne for hjemlig fiske er så og si i boks nå  :)

SYKT!

Enten så har du fluer for noen år eller så setter du fast mange i treet bak deg  :P

Meget imponerende flueboks!

Lars L

Takk, buskene "forer" jeg svært skjelden. Det er gjerne slik at når det går i et mønster så blir det fort brukt opp noen. Fluene med quillkropp tåler ikke så veldig mange fisk og da må jeg ha antallet deretter. Har brukt et nytt lim på flere nå, får se om det forlenger levetiden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Hva ble dette starten på? Har tømt en boks over i en depotboks, og skal lade opp med nye fluer. Skal jeg strukturere den etter sted/sesong og ha stor variasjon mht både innsektsimitasjoner og noen andre lurefluer, kanskje velge meg ut noen arter og dra de igjennom alle stadier og størrelser? Kanskje en ren klekkerboks, og så en ren dun- og spentspinnerboks? Samme spørsmålene foran hver sesong. Kjenner at jeg får struktur-tvangstanker og bør til behandling. Noen som vet om en god psykolog? Kanskje en som har litt peiling på entomologi?

post-2261-13949877346546_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D ;D ;D ;D

hehe... Hadde på ditt forrige innlegg tenkt å skrive at jeg ikke syntes det var noe kaos i flueboksene dine. Og at mange andre her inne i så fall burde fått dårlig samvittighet! Burde kanskje postet det innlegget. Kanskje det hadde spart deg for mye jobb  ;D

Uansett, ingen psykolog kan hjelpe deg med dette  :D

Det første som slår meg er jo selvfølgelig å bli tørrfluepurist. Den vet jeg du ikke går på, men du kan ikke nekte for at det gir mindre alternativer i flueboksene  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Hva ble dette starten på? Har tømt en boks over i en depotboks, og skal lade opp med nye fluer. Skal jeg strukturere den etter sted/sesong og ha stor variasjon mht både innsektsimitasjoner og noen andre lurefluer, kanskje velge meg ut noen arter og dra de igjennom alle stadier og størrelser? Kanskje en ren klekkerboks, og så en ren dun- og spentspinnerboks? Samme spørsmålene foran hver sesong. Kjenner at jeg får struktur-tvangstanker og bør til behandling. Noen som vet om en god psykolog? Kanskje en som har litt peiling på entomologi?

Sliter med samme problemstillingen selv JB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...