Gå til innhold

Torsk


Ruffen

Anbefalte innlegg

Halaisen gutter :D Ikke for å være drittsekk (kanskje litt) ;D men kan vi ikke ta dette  butikjen i morgo me kaffi og kaker, så vi ikke "herper" tråden til Ruffen ;) Må'kke bruke opp all plassen her ;D venter fremdeles på Torskerapport fra Ruffen med bilder og full pakke :D

Ja det ser ut som du må vente litt til  :P

Bursdag i går (det hadde jeg glemt :rolleyes:) for guttungen- broren min og bestemor litt spesielt at de har på samme dag

Begravelse idag så da ble det heller ikke noe tur på meg

Men bare vent det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge :D bli med en gang da ;)

 

er mye torsk på denne tiden ;)

 

tar aldri bilder av torsk egentlig.. kansje siden den stikker av når blitzen kommer, og dermed ikke blir med fangstnettet tilbake til overflaten.

 

men fant noe fint for 3 uker siden når vi var ute :)

 

ief8s9.jpg

 

og tok denne etterpå...    15 kg :) som er rekorden min ;)

 

2zrezrr.jpg

 

 

ble veldig OT, så beklager...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, grattis :)

Tok du dem på tørt eller  :P :P

 

Etter å ha ligget med feber et par dager bare måtte jeg ha noe luft så jeg tok 5# under armen og gikk en tur langs land og kastet litt her og der Tittet og slappet av for det meste, kroppen var ikke helt i modus Men det var deilig med noe luft

Dagen var nydelig og havet lå blikk, utrolig vakkert

Eneste skår i gleden var noen polakker på andre siden av bukta, ikke at jeg har noe imot polakker men de kan ikke snakke

De kan kun skrike  :P "kurva-kurva" "kurva-kurva" ufff :P :P

 

Fikk ikke noe fisk men det gjorde ikke noe , fiska nesten ikke heller

Skal ut til helga og da er det alvor Er så sugen på en god hvitfiskmiddag

Ps De gutta er polakkene Tror de koste seg på sin måte De trenger i alle fall ikke stillhet  :D

post-2611-13949859920131_thumb.jpg

post-2611-13949859920364_thumb.jpg

post-2611-13949859920856_thumb.jpg

post-2611-13949859921334_thumb.jpg

post-2611-13949859921785_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ordne seg med et lite juledykk kanskje Caddy :D Lettere å ta Torsk på nattestid ;) Mye snaddermat du viser til på bildene, ikke mange år sia begge fiskeslaga ble regnet som u-fisk (kanskje noen plasser enda, Nordpå) 8)

 

I det landskapet der Ruffen, skjønner jeg deg godt at det ikke ble så mye fisking, nyte synet av en slik skjærgård kan av og til være nok ;) Torsken kommer nok før jul tenker jeg :D

 

ps. Når formen er helt i 110 kommer fiskelysten også  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice... ser lovely ut :)

 

polakker... da snakker man om hamstring fra havet!

jeg og StianM møtte en som fisket på en av godplassene for SØ i haugesund.. han gikk og bar på ca 20 stk i fin størrelse  :'(  :'(

 

tok den med våtflue.. baucha krokstr -1000 eller noe.. (slyngen er 1,5 m lang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice... ser lovely ut :)

 

polakker... da snakker man om hamstring fra havet!

jeg og StianM møtte en som fisket på en av godplassene for SØ i haugesund.. han gikk og bar på ca 20 stk i fin størrelse  :'(  :'(

 

tok den med våtflue.. baucha krokstr -1000 eller noe.. (slyngen er 1,5 m lang)

Heldiggris

Breiflabb er det beste jeg vet (det og ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder OG plass selfølgelig :D Skjønne godt at du ikkje får Torsk der!! :( Fisken nyter sikkert området sjølv i solnedgangen ;D ;D

Kanskje du kan få fisk PÅ polakken nestegong, men som eg fekk KLAR beskjed av Syrstad på Lørdag " Du hakk lov å fisk med levende agn Jonny;D ;D" Og da e jo sant :-\ ;)

Skitt fiske neste gong :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Va ute på Mandag og spotta etter Torsk, såg ein som virra framfor meg, men den var ikkje interresert i låkingen min ;D Ellers so må eg sei at eg e skuffa, pleie som oftast og sjå ein del fin torsk på denne tida men ikkje denne gongen :-\

Men da e ikkje øve endå ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va ute på Mandag og spotta etter Torsk, såg ein som virra framfor meg, men den var ikkje interresert i låkingen min ;D Ellers so må eg sei at eg e skuffa, pleie som oftast og sjå ein del fin torsk på denne tida men ikkje denne gongen :-\

Men da e ikkje øve endå ;D

 

Mange som har vært innom og klaget over at det ikke er torsk i fjorden der dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Var på vei i bingen i går kveld men så fikk jeg så akkutt fiskelyst så jeg tok en liten nattur etter sø. Var ikke noe særlig suksses men det som varmet var at jeg fikk "en haug" med småtorsk.. (Og et par småørret) Jeg har lenge vært alvorlig bekymret for torskebestanden her. På dette området vet jeg hva jeg snakker om så det var gledelig for min del :) Noen andre som har noen mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig Ruffen :)

 

Kan komme med oppløftende rapporter om torskebestand her jeg bor, lenge siden jeg har fått så mye torsk som nå. Ca 20 torsk de siste turer 4 sier jo sitt, men så tror jeg jaggu børstemarken har begynt å røre på seg også. De virker pigge og det er jo heller ikke noe dårlig tegn :D

 

Ryktene blant alle slukfiskere forteller om vesentlig økning.

 

Og det samme gjelder sjøørret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig Ruffen :)

 

Kan komme med oppløftende rapporter om torskebestand her jeg bor, lenge siden jeg har fått så mye torsk som nå. Ca 20 torsk de siste turer 4 sier jo sitt, men så tror jeg jaggu børstemarken har begynt å røre på seg også. De virker pigge og det er jo heller ikke noe dårlig tegn :D

 

Ryktene blant alle slukfiskere forteller om vesentlig økning.

 

Og det samme gjelder sjøørret ;)

Så gøy å høre :) Torsk er vel ikke det vi jakter på først og fremst men det er bra å høre at at ikke Torskebestanden er borte :)

Torsk er foressten mye bedre å spise en sø ;) Stekt fersk torsk på godt brød med godt smør :rolleyes: Å herregud er det rart jeg runder 3 siffer på vekta ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...