Gå til innhold

CCS måleresultater.


Lars Mathisen

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Fredrik, min VT2 8'6" #4 ble målt til ERN = 4.4 og AA = 66. Siden du var nysgjerrig på serien  ;).

Takk ,

Vudere en VT2 #6 blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er CCS helt klart et nyttig hjelpemiddel og alle mine egne målinger stemmer bra med opplevelsen av stanga.

Slik jeg forstår det  ligger det en forutsetningen i CCS om at stangas optimale oppspenning er 1/3 av stanga lengde. Hvorfor akkurat 1/3 del? Er det ikke naturlig at ulike stenger er laget for å ha sin optimale yteevne ved ulik oppspenningsgrad?

Johan

Det er vel her det største momentet til diskusjon rundt CCS som klassifiseringsnøkker ligger. Men som Tore sier, CCS skal ikke klassifisere stangen. Sammen med stangdesignerens sin klassifisering så kan ERN si noe om hvordan den er tenkt brukt. Dersom en 5'er stang har ERN 5.0 så vil den jobbe dypere med en 5'er snøre og da er det forhåpentligvis det som var i tankene til designeren og ikke at den skal jobbe kortere med et 4'er snøre, da burde han merket den som en 4'er. Men så trenger jo ikke alltid brukeren være enig med designeren da. Synes du en 5'er stang kaster best med et 4'er snøre så er det en 4'er stang for deg. CCS kan derimot si noe om hvordan stangen er i forhold til et nøytralt mål som ikke er avhengig av kasteren preferanser.

Om det er 1/3, 1/4 eller 1/2 tror jeg ikke har allverdens å bety for sammenlikningens sin skyld så lenge det ikke er snakk om helt ekstreme aksjoner som uansett ikke ville vært særlig gode å kaste med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe jævla sludder dere driver med!!!! Det dere trenger er en nøye avstemt kasteteknikk!!

;D

Som oss ja! Jeg har i det minste sett norgesrekordholderen mer enn tre ganger og kan det derfor nå helt perfekt. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Gi meg et par kast og jeg skal slå rekorden med ganske mye. 40m er ikke noe problem selv med ERN 4,2 eller 7,9. AA kan godt være 78 eller 55. Spiller ingen rolle! Jeg har for moro skyld målt opp en del av mine stenger og det viser seg at jeg kaster med alt mulig rart. Og noe "spot on".

Dette er helt aurivillii og ikke snev av Aroni.

Hehe  ;D Slik er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Presenter noen tall så kommer det noen amøber og disser oss med en gang. Mye bedre å gjøre som brosjyrene sier, ikke sant. Kjøpe verdens beste stang og verdens beste snelle, som visstnok ble laget for flere år siden. LTS heter de visstnok. Verdens beste. Dyre var de og, men det spiller jo liten rolle, når man er eier av verdens beste stang og snelle.

Det fine med utstyrsbrosjyrer er at man slipper å tenke selv...  :rolleyes:

Jeg er helt avhengig av CCS for å svart på hvitt se forskjell på stenger. Jeg er nemlig så jævlig god til å kaste at det spiller ingen rolle hva jeg har i hendene. Det blir perfekt kast uansett.  8)

*Swiiisshhh*...... "Der satt'n ja! IGJEN!" Akk, hvilket talent!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å gjøre som brosjyrene sier, ikke sant. Kjøpe verdens beste stang og verdens beste snelle, som visstnok ble laget for flere år siden. LTS heter de visstnok. Verdens beste. Dyre var de og, men det spiller jo liten rolle, når man er eier av verdens beste stang og snelle.

Det fine med utstyrsbrosjyrer er at man slipper å tenke selv...  :rolleyes:

Ha-ha, disse Lts katalogene har jeg faktisk tatt vare på . . . De var helt fantastiske, og det ene gullkornet overlappet det andre  ;D

Litt usikker på om disse, eller G. Larson bøkene mine er det morsomste jeg har mellom to permer  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...