Gå til innhold

Vaske vadebukse


Andreas L

Anbefalte innlegg

Hvorfor impregnere en goretexvader egentlig  ???

Har aldri vasket mine bukser og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller  :D

 

Alle membranplagg bör vaskes regelmessig, mye material (humus og annen skitt) som fester seg og forandrer membranens funksjon. Samme gjelder for impregnering, alle membranplagg funker bedre hvis de er impregnert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er buksa di av typen SIMMS, og Gore-Tex, så ligger det en snutt litt nede til høyre her. Her ligger også en del andre hjelpevideoer fra SIMMS. Kan være greit å lese om lapping, vasking og annet vedlikehold før en begynner med no amatørgreier på egen hand.

 

http://www.simmsfishing.com/site/gallery/gallery_display.html?gallery_id=00006

 

Bruker du bukse av annet merke, hadde jeg tatt kontakt med leverandør, eller undersøk om produsenten har en hjemmeside som SIMMS, og event lagt ut en snutt der.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar med meg vadebuksa i Dusjen en og annen gang og skyller den.

 

også vasker jeg den hvis det er lang tid mellom hver gang den blir brukt.

 

 

men skal jeg ut dagen etter så orker jeg ikke....

 

har du begynt å skylle buksa di nå ja, det var jammen på tide det gutt ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gore-Tex slutter å "puste" når for mye dritt setter seg i membranet.

 

Nicwax har som tidligere nevnt en del produkter som egner seg.

 

Ser også at folk stiller seg uforstående til impregnering. Dette er faktisk svært viktig for at vannet skal prelle enklere av plagget. Da ungår du at vanngjennomtrenging skjer like fort.

 

Mine gamle Simms Guide suger vann som en svamp inn i ytterstoffet. Dette pga impregneringen rett og slett er helt slitt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gore-Tex slutter å "puste" når for mye dritt setter seg i membranet.

 

Bruk ALDRI vaskepulver på GT, da dette tetter membranet. Nicwax har som tidligere nevnt en del produkter som egner seg.

 

Ser også at folk stiller seg uforstående til impregnering. Dette er faktisk svært viktig for at vannet skal prelle enklere av plagget. Da ungår du at vanngjennomtrenging skjer like fort.

 

Mine gamle Simms Guide suger vann som en svamp inn i ytterstoffet. Dette pga impregneringen rett og slett er helt slitt vekk.

Hvet du om en imprenering som er så god at ytterstoffet ikke blir vått? Uten at det går utover pusteevnen.

En slik impregnering vil ha mange bruksområder for meg.

Tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gore-Tex slutter å "puste" når for mye dritt setter seg i membranet.

 

Bruk ALDRI vaskepulver på GT, da dette tetter membranet. Nicwax har som tidligere nevnt en del produkter som egner seg.

 

Ser også at folk stiller seg uforstående til impregnering. Dette er faktisk svært viktig for at vannet skal prelle enklere av plagget. Da ungår du at vanngjennomtrenging skjer like fort.

 

Mine gamle Simms Guide suger vann som en svamp inn i ytterstoffet. Dette pga impregneringen rett og slett er helt slitt vekk.

Hvet du om en imprenering som er så god at ytterstoffet ikke blir vått? Uten at det går utover pusteevnen.

En slik impregnering vil ha mange bruksområder for meg.

Tips mottas med stor takk :)

 

Se filmene jeg la ut på forrige side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gore-Tex slutter å "puste" når for mye dritt setter seg i membranet.

 

Bruk ALDRI vaskepulver på GT, da dette tetter membranet. Nicwax har som tidligere nevnt en del produkter som egner seg.

 

Ser også at folk stiller seg uforstående til impregnering. Dette er faktisk svært viktig for at vannet skal prelle enklere av plagget. Da ungår du at vanngjennomtrenging skjer like fort.

 

Mine gamle Simms Guide suger vann som en svamp inn i ytterstoffet. Dette pga impregneringen rett og slett er helt slitt vekk.

Hvet du om en imprenering som er så god at ytterstoffet ikke blir vått? Uten at det går utover pusteevnen.

En slik impregnering vil ha mange bruksområder for meg.

Tips mottas med stor takk :)

 

Se filmene jeg la ut på forrige side ;)

 

og nikwax er bra, man slipper å tørke buksa med føner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...