Gå til innhold

Carron Jetstream Flyteline, er dette en god line???


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvordan er Carron lina iforhold til Foxtail oransje, noen som har prøvd begge? Under halv pris er det også..

 

Jeg har fiske med begge to. Det er to hel forskjellige snører. Carron har en mye lengre klump, og lengre taperinger.

 

Syns det er lettere å presentere på lenger kast med Carron, lettere med underhåndskasting også.

 

Men Foxtail er et røverkjøp til den prisen det har :) MYE snøre for penga, erkelig ikke fler bruker de i grunn...

 

Jeg får si som Stig; ja takk begge deler  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Carron lina iforhold til Foxtail oransje, noen som har prøvd begge? Under halv pris er det også..

 

Jeg har fiske med begge to. Det er to hel forskjellige snører. Carron har en mye lengre klump, og lengre taperinger.

 

 

 

akkurat hvor lang er denne klumpen Bjørn? 20 meter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke sjansen på å gå ut med en anbefaling av metoden/"coatingen" før jeg har fått testet det/den i praksis over litt tid, men den første testen utført på en stump 30lb backing virker i hvert fall veldig lovende. Så forutsatt at jeg klarer å lage løkke på kjernen, tror jeg dette vil bli montert på både Carronsnøret og en rekke av de andre snørene/klumpene mine til neste sesong :D

 

Jeg lager alltid slike løkker på mine liner.

Drar av coating på den ytterste par- tre cm...bruker vanlig mono/fluor fortom ca 0.25 til å dra av coatong med.

Bretter kjernen tilbake til kanten av der hvor jeg rensker bort coating...surrer med tråd og lyn lim.

Liten nett og pen løkke. :)

 

På de dårlige bildene, Carron #4 med slik liten løkke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Oliver.

Da jeg i uge 4 skal til Hemsedal med mit arbejde og låne Jeres fjelde ;D

får jeg ikke brug for min Carron-line WF4F på dét tidspunkt.

 

Om du har lyst til at prøvekaste denne line, kan jeg afmontere min og sende den til dig for prøvning i én uge...

 

Jeg forventer selvfølgelig, at du med STORT smil om munden returnerer den i uge 5, da jeg har så svært ved at sove uden min Carron under puden :'(

 

Min Carron er godt brugt ,- både på vand og græs gennem 3 år og bærer præg deraf,- men du kan få en kasteoplevelse alligevel, om du er interesseret 8)

 

Send mig adresse, om du vil dette....?

 

Mange hilsner

Torben, DK

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Oliver.

Da jeg i uge 4 skal til Hemsedal med mit arbejde og låne Jeres fjelde ;D

får jeg ikke brug for min Carron-line WF4F på dét tidspunkt.

 

Om du har lyst til at prøvekaste denne line, kan jeg afmontere min og sende den til dig for prøvning i én uge...

 

Jeg forventer selvfølgelig, at du med STORT smil om munden returnerer den i uge 5, da jeg har så svært ved at sove uden min Carron under puden :'(

 

Min Carron er godt brugt ,- både på vand og græs gennem 3 år og bærer præg deraf,- men du kan få en kasteoplevelse alligevel, om du er interesseret 8)

 

Send mig adresse, om du vil dette....?

 

Mange hilsner

Torben, DK

 

 

 

Takker for tilbudet Torben :) Meget hyggelig av deg. Men jeg må nok takke nei ja :)

Var vel egentlig ment som en spøk i utgangspunktet, men vist det hadde komt en pakke i posten med " Du, tester du dette og gir meg en tilbakemelding om hva du synest....bare behold lina" lappe inni, så hadde det ikke vært spøk lenger :D :D

 

Har hatt noen slike pakker, men det minker så stygt på de.......Kanskje jeg ikke har vært snill gutt den siste tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Oliver.

Da jeg i uge 4 skal til Hemsedal med mit arbejde og låne Jeres fjelde ;D

får jeg ikke brug for min Carron-line WF4F på dét tidspunkt.

 

Om du har lyst til at prøvekaste denne line, kan jeg afmontere min og sende den til dig for prøvning i én uge...

 

Jeg forventer selvfølgelig, at du med STORT smil om munden returnerer den i uge 5, da jeg har så svært ved at sove uden min Carron under puden :'(

 

Min Carron er godt brugt ,- både på vand og græs gennem 3 år og bærer præg deraf,- men du kan få en kasteoplevelse alligevel, om du er interesseret 8)

 

Send mig adresse, om du vil dette....?

 

Mange hilsner

Torben, DK

 

 

 

Takker for tilbudet Torben :) Meget hyggelig av deg. Men jeg må nok takke nei ja :)

Var vel egentlig ment som en spøk i utgangspunktet, men vist det hadde komt en pakke i posten med " Du, tester du dette og gir meg en tilbakemelding om hva du synest....bare behold lina" lappe inni, så hadde det ikke vært spøk lenger :D :D

 

Har hatt noen slike pakker, men det minker så stygt på de.......Kanskje jeg ikke har vært snill gutt den siste tiden :D

 

Hei "Oliver"...

Skal ikke spøke med slikt, vet du.....og i alle fall artig at du takker nei til et slikt generøst tilbud...enda vi bor mye nærmere er det uaktuelt å sende mine avgårde til deg...men har et par andre du kan få av meg (mange faktisk)

Du kan sikkert få brukt for dem dersom du utelukkende fisker tørt i bevegelig vann og ikke er avhengig av annet enn å se fisken ta flua, og bare sette tilslaget.

OBS: noen av linene har så pass mye minne i seg at det er ikke sikker du rekker tilslag i tide på lang avstand...men pytt, pytt...hva gjør vel det når linen er gratis ;D ;D ;D

 

Stig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Oliver.

Da jeg i uge 4 skal til Hemsedal med mit arbejde og låne Jeres fjelde ;D

får jeg ikke brug for min Carron-line WF4F på dét tidspunkt.

 

Om du har lyst til at prøvekaste denne line, kan jeg afmontere min og sende den til dig for prøvning i én uge...

 

Jeg forventer selvfølgelig, at du med STORT smil om munden returnerer den i uge 5, da jeg har så svært ved at sove uden min Carron under puden :'(

 

Min Carron er godt brugt ,- både på vand og græs gennem 3 år og bærer præg deraf,- men du kan få en kasteoplevelse alligevel, om du er interesseret 8)

 

Send mig adresse, om du vil dette....?

 

Mange hilsner

Torben, DK

 

 

 

Takker for tilbudet Torben :) Meget hyggelig av deg. Men jeg må nok takke nei ja :)

Var vel egentlig ment som en spøk i utgangspunktet, men vist det hadde komt en pakke i posten med " Du, tester du dette og gir meg en tilbakemelding om hva du synest....bare behold lina" lappe inni, så hadde det ikke vært spøk lenger :D :D

 

Har hatt noen slike pakker, men det minker så stygt på de.......Kanskje jeg ikke har vært snill gutt den siste tiden :D

 

Hei "Oliver"...

Skal ikke spøke med slikt, vet du.....og i alle fall artig at du takker nei til et slikt generøst tilbud...enda vi bor mye nærmere er det uaktuelt å sende mine avgårde til deg...men har et par andre du kan få av meg (mange faktisk)

Du kan sikkert få brukt for dem dersom du utelukkende fisker tørt i bevegelig vann og ikke er avhengig av annet enn å se fisken ta flua, og bare sette tilslaget.

OBS: noen av linene har så pass mye minne i seg at det er ikke sikker du rekker tilslag i tide på lang avstand...men pytt, pytt...hva gjør vel det når linen er gratis ;D ;D ;D

 

Stig ;)

 

Hehe, neitakk :)

 

Må bare legge til at jeg kjøper NETT den linen jeg vil ha altså :)...Men er bare kult å få lov å være hemmelig tester av liner :)...hehe, jaja, liker jeg en line ved testing, så er jeg ikke så vrien å be når det kommer til handlings...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du gjør NETT som oss andre, kjøper de vi vil ha :)

Prøvde en #4 zxl idag med Carron linen... :D :D :D

Bombe at de to passet mer enn godt ;)

Vil også legge til at Wulff TT long belly satt som et skudd på den stangen...også :)

 

Håper du får prøvd disse en dag, vil nok berike dine erfaringer :)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nåk desverre sei at denne lina ikkje havner på mi stang denne mnd!!!! Men NESTE mnd so skal den bestillast!!!! ;D Etter og vært ein trofast brukar av Rio sine " Selectiv traut " Liner dei 4 siste åra, so må eg innrømma og sei at etter testen i dag, so falt eg pladask for detta snøre, da va berre heilt nydeligt og kasta med, sjølv med ein del snøre i lufta so kjente du ikkje nåke tegn til problem med og holda det i lufta, og ved korte kast so va den lika deilig, me prøvde kne ståande og fortsatt " BINGO ". Eg visste etter 20 min at detta snøre vill SP`ane mine lika :D og at det kommer til og bli eit deiligt fiske snøre med, trur eg absolutt :D Soleklart skal eg ikkje SEI at det e ei bra fiske line før eg har prøvd, men kjøpast ska da og prøvast ska da ;D ;D Eg prøvde lino i kl 5 ogso med Winston Stanga og det samme her som med 4`eren. Heilt nydeligt :D :D

Takk for testen Stig V.N. Og resten av gjengen i Vestlandshallen i Åsane!! Takk for ein fin kastekveld:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke sjansen på å gå ut med en anbefaling av metoden/"coatingen" før jeg har fått testet det/den i praksis over litt tid, men den første testen utført på en stump 30lb backing virker i hvert fall veldig lovende. Så forutsatt at jeg klarer å lage løkke på kjernen, tror jeg dette vil bli montert på både Carronsnøret og en rekke av de andre snørene/klumpene mine til neste sesong :D

 

Jeg lager alltid slike løkker på mine liner.

Drar av coating på den ytterste par- tre cm...bruker vanlig mono/fluor fortom ca 0.25 til å dra av coatong med.

Bretter kjernen tilbake til kanten av der hvor jeg rensker bort coating...surrer med tråd og lyn lim.

Liten nett og pen løkke. :)

 

På de dårlige bildene, Carron #4 med slik liten løkke.. :)

 

Slike løkker jeg har laget før. Skal ta med meg et par prototyper av de nye løkkene mine når jeg kommer tilbake til Bergen igjen, slik at du får se hva det dreier seg om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke sjansen på å gå ut med en anbefaling av metoden/"coatingen" før jeg har fått testet det/den i praksis over litt tid, men den første testen utført på en stump 30lb backing virker i hvert fall veldig lovende. Så forutsatt at jeg klarer å lage løkke på kjernen, tror jeg dette vil bli montert på både Carronsnøret og en rekke av de andre snørene/klumpene mine til neste sesong :D

 

Jeg lager alltid slike løkker på mine liner.

Drar av coating på den ytterste par- tre cm...bruker vanlig mono/fluor fortom ca 0.25 til å dra av coatong med.

Bretter kjernen tilbake til kanten av der hvor jeg rensker bort coating...surrer med tråd og lyn lim.

Liten nett og pen løkke. :)

 

På de dårlige bildene, Carron #4 med slik liten løkke.. :)

 

Slike løkker jeg har laget før. Skal ta med meg et par prototyper av de nye løkkene mine når jeg kommer tilbake til Bergen igjen, slik at du får se hva det dreier seg om ;)

 

Ja, sverreef...nå er jeg spendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Finnes det noen muligheter for å prøve slike liner ?

 

Ikke sikkert det er den samme men har lurt litt på en langline til 2 håndsen og betaler ikke 1200,- + for en line jeg ikke har prøvd.

 

Ingen forhandler i Molde og litt langt å dra hjem til Stig elle Pål . .  :)

 

 

 

Jan

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg finder ikke Hover-udgaven på Carrons hjemmeside ???

Kan I hjælpe....

 

Men jeg har spurgt på synkehastighed på intermidiate og svaret kommer hér:

 

Dear Torben,

 

Thank you for your email.

The answer to your question is 1.5 IPS.

If I can help further please let me know

 

Kind regards

Gwyneth Jack

 

Håber det kan hjælpe andre.

(vi deler jo gerne ud af vores viden ;))

 

Mange hilsner

Torben, DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jaaaaa ;)

 

Fordi: Fisket i sjøen i rimelig hard vind. Enda sparket lina med klump på 15 meter fra seg.

Den virker noe lett i  klasse 7. Snøret gir meg så mye, rette ordet er KONTROLL.

Det kommer nok av en tapering på klump som passer så bra til de flestes kasteteknikk inkludert front og baktapering. Jeg vet, 15 meter er litt langt. Men det er en vanesak, jeg hadde 4 luftkast så kastet jeg dit jeg ville ha flua.

Det landet mykt og det legger seg under vannfilmen og synker ikke mer enn et hoover. Konge til fiske på grunner hvor man har en tendens til å sette seg i bunnen uten flyt snøre.

 

Snøret glir og glir, ble overrasket av hvor godt. Det ga meg virkelig svar til mine forventninger.

Herlig presentasjon på store lengder. Da er dette snøret sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg er ute etter en DÅRLIG flueline. dvs, jeg er ute etter en line som folk mener er dritt, for så å se om jeg mener det samme.

I alle tråder der folk "tester" utstyr, så er ALT så himla bra. Er dette pga at folk har lagt lista lavt? Eller er rett og slett alt av utstyr i 2009 drittbra greier?....Det lurer jeg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter en DÅRLIG flueline. dvs, jeg er ute etter en line som folk mener er dritt, for så å se om jeg mener det samme.

I alle tråder der folk "tester" utstyr, så er ALT så himla bra. Er dette pga at folk har lagt lista lavt? Eller er rett og slett alt av utstyr i 2009 drittbra greier?....Det lurer jeg på :)

 

Hehehe.. har lagt merke til det der ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter en DÅRLIG flueline. dvs, jeg er ute etter en line som folk mener er dritt, for så å se om jeg mener det samme.

I alle tråder der folk "tester" utstyr, så er ALT så himla bra. Er dette pga at folk har lagt lista lavt? Eller er rett og slett alt av utstyr i 2009 drittbra greier?....Det lurer jeg på :)

 

Det er en del utstyr/merker som ikke blir så mye testet å skrevet om, du kan jo start med de henning..

Er du bare sur for at du ikke får prøvd mye utstyr selv eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...