Gå til innhold

Skogsvannet i April & Mai


Stig

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Veldig bra artikkel Rune. Kun en ting å utsette. Det er tidsberegningen din på når de forskjellige vannene går isfrie. Langs hele Vestlandet er det ikke alltid det en gang legger seg is. Her litt lenger inne i fjorden går de første vannene isfri fra slutten av februar og i midten av mars er du ikke fiskegal hvis du ikke allerede har hatt kontakt med fisk som vaker på fjærmygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nicolaj brekke,

Veldig bra artikkel Rune. Kun en ting å utsette. Det er tidsberegningen din på når de forskjellige vannene går isfrie. Langs hele Vestlandet er det ikke alltid det en gang legger seg is. Her litt lenger inne i fjorden går de første vannene isfri fra slutten av februar og i midten av mars er du ikke fiskegal hvis du ikke allerede har hatt kontakt med fisk som vaker på fjærmygg.

 

Takk skal dere ha!

 

Du har selvfølgelig helt rett Nicolaj! Men som jeg skriver så er dette erfaringer i fra mitt område. Nå driver vi å utvikler klekkedatabasen og håper på massevis av input på når alt som er av insekter klekker. Skulle ikke forundre meg om dere har klekkinger av Lepto i mars/april. Hele Sør- og vestlandet opp til møre er et kapittel for seg selv. Og jeg håper på massevis av bidrag i fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er artig.. Du går opp og ned til godvannet dit hver eneste dag til du ser at

isen har gått.(Her jeg bor, begynner jeg rundt førsten av april , har veldig mye å

si på temperaturen.) Da kan du få en helt rå opplevelse. Enten treffer du så det

synger og det vaker fisk overalt :D:D (gleder meg) og da er det viktig å ikke

miste roen, da gjelder det å plukke ut DEN fisken du tror er størst. Det som kan være et problem er atd e forflytter seg hele tiden og at det er vanskeligere å

finne "ruta" til fisken, men

prøver du å følge den "ruta" så kan du klare å legge ut flua der den vaker sånn ca neste gang.Vanligvis lager fisken seg en rute som den går i. Husk å la flua flyte\være påvannet i 2- 3 min. Det største problemet er det skiftende været.!! :evil:

 

 

Bortsett fra at du må gå mye så får du fin trim og du

får se naturen endre seg fra dag til dag. Kjempeartig.. God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Enten treffer du så det

synger og det vaker fisk overalt :D:D (gleder meg) og da er det viktig å ikke

miste roen' date=' da gjelder det å plukke ut DEN fisken du tror er størst.[/quote']

 

YEAH RIGHT, hvis jeg opplever det kan jeg love deg et sant kaos og samtlige nybegynnerfeil i boka, pluss noen som ikke er beskrevet :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Da er del to i denne serien ute.

Håper at det faller i smak.

 

De to siste delene kommer i juli-august.

Men det kommer mer snadder om fiske i marka' date=' nymfe- og streamerfiske skal jo også beskrives :D[/quote']

 

Hei er ny og fersk på dette forumet! kor kan dessa artiklene leses?

 

Hei. her kan du lese artiklene:

 

http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=News&file=topics&topic=24

 

Du finner de øverst til venstre på startsiden under "fisketeknikk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...