Gå til innhold

Bildetråden 2009


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tobbe

Gratulerer med et flott stykke pukkellaks, Tobbe!

Virker som om disse har etablert seg skikkelig nå.

Ikke bare i elvene i østfinnmark....

 

Jo takk.. Men disse skal jo ikke være her oppe. Vetta f*** hvor den kommer i fra. Retningsansen på disse må jo være grusomt dårlig. Foresten så var min laks helt svart inni kjeften. Så ut som olje eller noe slikt fra Russland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et flott stykke pukkellaks, Tobbe!

Virker som om disse har etablert seg skikkelig nå.

Ikke bare i elvene i østfinnmark....

 

Jo takk.. Men disse skal jo ikke være her oppe. Vetta f*** hvor den kommer i fra. Retningsansen på disse må jo være grusomt dårlig. Foresten så var min laks helt svart inni kjeften. Så ut som olje eller noe slikt fra Russland..

 

Der skal visstnok være etablerte bestander i både Tana, Neiden, Grense J.elv m.fl....

Artig innslag selv om de ikke hører naturlig til her (vet ikke om de er en trussel mot vår egen laks..).

 

Den jeg fikk var også helt svart i kjeften, til tross for at den var fanget i sjøen.  Skal vel være slik ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobbe

Haha.. Fikk opplyst at det er notert 6 pukkellakser her i Tana som er på land..

Foresten.. Har du turt å spise fisken? Selv har jeg gitt den til onkel som sku sende den inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flott bilde av Russeflue Helge. Er det vanlig med såpass mye Bibioer at det gir vaking i Rena Helge? Har kun sett mindre menger der jeg har fisket i det siste. 3-400 moh. Noen som har formening om hvor langt ned fra fjellet disse innsekten kommer?  De gangene jeg har truffet på mengder av disse gutta har vært opp i 8-900 moh. og høyere.

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Fikk opplyst at det er notert 6 pukkellakser her i Tana som er på land..

Foresten.. Har du turt å spise fisken? Selv har jeg gitt den til onkel som sku sende den inn..

 

Vet ikke hvor gode de er etter at de har stått ei stund på elva.

I sjøen er de helt på høyde med atl. laks, om ikke bedre :-)

 

Beklager "OT"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Hei Ola bildet er tatt med Coolpix P80. Burde nok hatt F2,8 objektiv. Gikk litt tom for lys noe bildet bærer preg av. 

P80 klarer bedre enn dette om lysforholdene er bra feks dette:

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=6610.0;attach=31802;image

Sigma 105 Macro objektivet tegner nok skarpere..hvis man treffer, men Coolpix en er enklere og ikke minst mindre å drasse på.

Sikler fortsatt på 105VR Micro.

 

Re Gisle. Har faktisk aldri lagt merke til russeflue i Rena før. Nå var det lokalt en god del av de.

Endel vind lørdag, noen mindre krabater vaket optimistisk på russefluer som blåste på vannet.

 

Havarert Rhodani? hann

Sliter ille mye med handholdt og dof som får plass på en knivegg.

1:1 har sine utfordringer

Sigma 105mm EX DG f/2.8 Macro/Nikon D90

[attachthumb=1]

post-0-13949866474363_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med Russefluer, en skikkelig matbit At det finns mengder oppe i Nord staffan viste jeg godt, var mest nysgjerrig på om det var vanlig på østlandet, i lavereliggende strøk. Har selv kun sett noen mengder av dem oppe på fjellet her sørpå, så det er jo spennende at de er å se i Rena også.

 

Russefluespiser ;D

 

[attachimg=1]

 

Gisle

post-2382-13949866477097_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Et sommerbilde jeg tok av dama mi og søstera hennes som jeg synes ble naturlig og fint - og trivelig  :) (Dama mi til høyre)

Søstrene sisters  :) Se, de er jo glade selv om vi som fluefiskere bruker hele sommeren til nettopp fluefiske, så det går an  ;D Viktigste er å bruke den tiden man har i sammen godt  ;D

 

[attachimg=1]

post-3159-13949866519318_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...