Gå til innhold

Bildetråden 2009


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Unknown User

vi er ju mest opptatt av å publisere fine bilder på tråden. disse er ikke fine men vekker tanke. jeg er fan av nulltolerans når det gjelder søppel i naturen og syns derfor at disse bildene blir viktige. det er en fotograf som heter Chris Jordan som gjort en fotostudie av albatrosser som gir sine unger "uhelsesam" mat ... kan du lugnt si.

 

92629_s.jpg

 

se resten av bildene her http://www.chrisjordan.com/current_set2.php?id=11

 

har gjort et innlegg om det i bloggen også ... http://fiskesnakk.wordpress.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må innrømme at jeg er litt irritert på deg også, Lars.

 

jeg nemlig gå til anskaffelse av nytt objektiv osv, å se bildene dine har vært en fornøyelse og motivasjon, men også en stor bidragsyter til lommeboka ved neste lønn blir tom i rekordfart. objektiver er ikke akkurat billig.

 

 

Du kan få kjøpe mitt objektiv...

Fra spøk til alvor...  Dette er tatt med Canon EF-S 60mm f/2,8 USM Macro.

Disse finner du pent brukt fra 2500,- og opp.

Selv går jeg å sikler på Sigma 70 og 150mm macro'er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må innrømme at jeg er litt irritert på deg også, Lars.

 

jeg nemlig gå til anskaffelse av nytt objektiv osv, å se bildene dine har vært en fornøyelse og motivasjon, men også en stor bidragsyter til lommeboka ved neste lønn blir tom i rekordfart. objektiver er ikke akkurat billig.

 

 

Du kan få kjøpe mitt objektiv...

Fra spøk til alvor...  Dette er tatt med Canon EF-S 60mm f/2,8 USM Macro.

Disse finner du pent brukt fra 2500,- og opp.

Selv går jeg å sikler på Sigma 70 og 150mm macro'er....

 

det er faktisk ett av dem jeg har sett på.. men så har en foto-kompis av meg sagt jeg må ha det 100mm med USM.

Personlig har jeg overhodet ikke peil, og vet knapt hva USM står for.

hvis du skal selge ditt, så får du si i fra... er villig til å betale opp til flere hundrelapper  :rolleyes:;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USM er betegnelsen på fokusmotoren canon bruker. Den er kjappere enn de fleste andre, men er overhodet ikke et kriterium for mitt valg av macro.

Den nye 100mm macro'en til canon med bildestabilisator frister veldig, men prisen på knappe 11000 er DRØY!!

Inntil videre holder jeg en knapp på nevnte Sigma-objektiver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte jeg er innom denne tråden, og må bla bakover endel hver gang. Det har jeg gjort nå og kan ikke si annet enn at jeg blir utrolig fasinert av bildene du tar Lars. Helt fantastisk faktisk!! :o

Moro å se hvor mange andre talenter enn fluefiskerelaterte som finnes her inne  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er støv på bildebrikka.  :) Kommer før eller siden.

Støv/ skitt på selve frontlinseelementet vil du ikke se på selve bildet.

 

Ta et bilde mot ensartet bakgrunn på minste blender (største f- tall) så ser du det meste av støvet på bildebrikka. Kjører du en Auto Levels i PS så kommer ALT virkelig godt fram. Løsning er enten å rense brikka selv eller sende inn huset til service.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er støv på bildebrikka.  :) Kommer før eller siden.

Støv/ skitt på selve frontlinseelementet vil du ikke se på selve bildet.

 

Ta et bilde mot ensartet bakgrunn på minste blender (største f- tall) så ser du det meste av støvet på bildebrikka. Kjører du en Auto Levels i PS så kommer ALT virkelig godt fram. Løsning er enten å rense brikka selv eller sende inn huset til service.

 

 

 

 

 

 

Hjelper den rensen som kameraet kan gjøre selv ?

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er støv på bildebrikka.  :) Kommer før eller siden.

Støv/ skitt på selve frontlinseelementet vil du ikke se på selve bildet.

 

Ta et bilde mot ensartet bakgrunn på minste blender (største f- tall) så ser du det meste av støvet på bildebrikka. Kjører du en Auto Levels i PS så kommer ALT virkelig godt fram. Løsning er enten å rense brikka selv eller sende inn huset til service.

 

 

 

 

 

Hjelper den rensen som kameraet kan gjøre selv ?

 

 

Jan

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=10399.msg182491#msg182491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem trenger vidvinkel når man har photomerge?=)

 

Opprinnelig størrelse var over 8000 pixler i bredden, forholdsvis lite i forhold til at det er 5 bilder som er satt sammen, så de ble tatt relativt tett.

 

Har laget noen større og mer detaljerte panoramaer med zoomlinse(som nå er solgt), men det var slettes ikke egnet for web\forumposting, med over 50 000 pixler i bredden. :)

post-2938-13949869051872_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...