Gå til innhold

Hjelp til SLR kamera!?


Gizmo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter lurer på om jeg skal kjøpe meg Canon EOS 40D i morgen..!? Har lest en del tester og slik og syntes det ser greit ut. Jeg vil ha et noenlunde greit kamera når jeg først skal skaffe meg et som jeg har råd til. Det blir mitt første speilreflekskamera så er veldig usikker. Så jeg håpet på om det var noen som har erfaring eller vet noe om dette kameraet, eller har andre tips??

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil først og fremst anbefale deg å se på hva som finnes av brukt der ute. Kameraer har en tendens til å falle drastisk i pris, og mange av de er så god som nye. Her kan du spare en del tusenlapper, og kanskje du får råd til noen kule objektiver i tillegg, så slipper du å sitte med et dyrt kamerahus og kit-objektivet.

 

Jeg kjøpte nytt, og angrer en dag i dag, når jeg får samme kameraet til under halve prisen nå litt over et år senere(Canon 400D)

 

Selv avviste jeg alle råd om å kjøpe brukt, så skjønner hvis du vil ha nytt og :) Er noe med det å åpne en ny eske og finne et flunka nytt kamerahus ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv et slikt rett før jul. Kjempefornøyd så langt. Mye kamera for pengene hvis du benytter deg av et av de gode tilbudene (under 6000).

 

Vesentlig kvalitetsheving fra 450D, så det er verdt de ekstra kronene, selv om det har litt færre megapiksler (liten praktisk betydning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjekt å lese den linken igjen. Har ikke bestemt meg for optikk enda men kamerahus blir det sikkert! Jeg klarer egentlig ikke vente så mye lenger, det minner meg så mye om digitalkameraet mitt! (ventinga!) :) Jeg hadde først tenkt meg 450D men etter å ha lest litt så ble det ikke det heller. Tror det går bra selv med 10 pixler. Jeg vil ha nytt først i tilfelle feil jeg ikke får gjort noe med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke Oddbjørns bilder her: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=10399.0

Nå er det jo han som holder kamera som er viktigst, men kameraet tar iallefall svært flotte bilder!

(Regner med de er tatt med 40D?)

 

Mvh Sjur

 

Stemmer det. Men bildekvaliteten på originalfila er ikke så bra her, men det er optikken sin feil og ikke kameraet. Holder imidlertid lenge til bilder på nett. Første bildet med kirka er forøvrig tatt med iso 800 og nokså kraftig beskjært, selv om det er litt korn i bildet synes jeg det er veldig bra til å være så høy iso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Bit dere merke i bildet "En av årets vakre skapninger." på bloggen til Øystein......Noen som ser noe pent der ? :D :D

 

Du e galen!

 

Takk, tar det som et kompliment :D Den der hører til en stang som kommer en gang i fremtiden ;)

 

Bit dere merke i bildet "En av årets vakre skapninger." på bloggen til Øystein......Noen som ser noe pent der ? :D :D

 

Hmm jeg håper det ikke var på det bildet av den nakne mannen at det stod??  ;D

hehe, det bildet er av Sjur over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bit dere merke i bildet "En av årets vakre skapninger." på bloggen til Øystein......Noen som ser noe pent der ? :D :D

 

Hmm jeg håper det ikke var på det bildet av den nakne mannen at det stod??  ;D

 

Kan ikke forstå hvorfor vi ikke fikk flere fisk på den plassen etter at jeg tok det bildet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt med 40D i dag! ;D ;D ;D Men, det ble bare et vanlig 18-55 objektiv i første omgang. Må skaffe meg macro snart så jeg får lagt ut noen fluebilder jeg og.. Akkurat kommet hjem fra jobb og batteri ferdigladet!  :) Merker det tar litt tid før jeg blir vant til alle innstillingene gitt!!

 

Jeg er innom siden din rett som det er Øystein, veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt kamera!

 

Er en del finesser med kameraet som er greit å kunne. Måtte selv bruke litt tid på å finne hvor forskjellige funksjoner lå gjemt som ikke var likt plassert som på 300D, så en liten kikk i bruksanvisningen kan kanskje være kjekt.

 

Gjør det til en vane å sjekk histogrammet (info knappen) til bildene. Der ser du lett om bildene er rett eksponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...