Gå til innhold

3x loop - egenskaper og praktisk fiske.....


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Her er tre Loop liner jeg trenger info om.

 

Loop Opti Creek

Loop Opti Stream

Loop Opti Stillwater

 

Kan noen som kjenner disse linene si noe om hva som skiller dem og hvilke egenskaper disse linene har?

 

Til en elv som Rena, hvilket av disse funker best og til hva?

 

Tar all info jeg kan få om disse Loop linene.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tre Loop liner jeg trenger info om.

 

Loop Opti Creek

Loop Opti Stream

Loop Opti Stillwater

 

Kan noen som kjenner disse linene si noe om hva som skiller dem og hvilke egenskaper disse linene har?

 

Til en elv som Rena, hvilket av disse funker best og til hva?

 

Tar all info jeg kan få om disse Loop linene.

 

Terje!

 

Send PM til Andrè , tipper han har prøvd alt av dette nok av ganger, så kan du publisere det videre til oss andre som også er intressert, så slipper man "reklame" maset....

 

Edit: det var Stillwater snøret Andre brukte når han showet litt på Kvarven i sommer under treffet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle disse snørene, og de er gode på hver sine områder.

Creek-snøret er snaut 20m langt (17m ?), og har veldig kort klump. Dette fåes vel kun i de letteste klassene også.

Stream er nok mer egnet i rena, men kanskje litt brutal overrulling for de fineste presentasjonene.

Til gjengjeld er begge disse snørene supre til underhåndskast.

Stillwater er min favoritt blant disse, og jeg kunne klart meg fint med kun dette snøret i de fleste situasjoner.

Eneste aberet med disse Loop-snørene er prisen, syntes jeg  :-\

Anbefaler deg å prøve dem, Terje . . . Vil tro du liker minst ett av dem.

Lurer på om ikke disse snørene ligger en halv vektklasse over oppgitt også, men det kan jeg ikke dokumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje.

 

Egenskaper skal jeg være litt forsiktig med å uttale meg om, men har hatt Opti stream og Opti stillwater, gode liner, men synes de er litt rue i skytelina. Seff ingen betydning når det gjelder lengde, men synes selv de ble veldig fort slitt, noe jeg synes om alle nye liner idag. Dette kun for at jeg mener liner bør holde mere enn en sesong. Opti stream passa veldig godt til min 4'r (loomis). Hadde førsteutgaven av den lina, kjøpte en ny året etter, den var det litt annen farge på skyteline, og den var ikke helt lik den "førsteutgaven min". Bytta til noe annet idag. :)

 

Har testa Opti creek åsså, fin klump til vannkast i kinkige situasjoner. Bare testa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye for svar, gutter. Det hjalp faktisk. Nå ble jeg litt klokere her :D

 

Mistenker at Stillwater er den som ligger best an.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje

 

Her har jeg bomma litt ang snøre tidligere, OptiStream 4# var favoritten, ikke OptiCreek.

Tungt for klassen, enig! Brukt mitt mye, ser ikke slitasjen/ruhet som nevnt ovenfor, men dette kan sikkert variere fra en prod.serie til en annen. Flott snøre med lite minne.

 

 

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

vilken # er du på jakt etter? har et stillwater i #4 og #5 som jeg kan sende om du har lyst å prøve kaste de litt før du kjøper noe..

 

Takker for tilbudet, Bjørn-Tore. Har ingen mulighet for prøvekasting nå, men jeg tar heller kontakt når det blir aktuellt.

 

Her ser vi igjen den enestående hjelpsomheten som finnes på fluefiskesiden, utrolig hyggelig Bjørn-Tore :D

 

 

 

HåkonH:

Supert Håkon, jeg skal se om jeg kan få prøvd dem til våren :D........ med dem mener jeg stillwater og stream, creek tror jeg blir litt for sært for mitt fiske :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilken # er du på jakt etter? har et stillwater i #4 og #5 som jeg kan sende om du har lyst å prøve kaste de litt før du kjøper noe..

Vet ikke om det er kastinga mi eller hva det er, men Stillwater-snøret er det jeg opplever som det mest stabile fluesnøret jeg har kastet med.

Erfarer at mange snører "blafrer" litt i lufta under kasting, noe som er helt fraværende med dette snøret. Årsaken til blafringa kan nok til dels skyldes min tvilsomme kasteteknikk også, men Stillwater er ihvertfall min all-time favourite  :)

Bestilte et Multi-snøre hos Parabolflua nå, og gleder meg til å teste det.

For de som vil prøve noen av disse Loop snørene er det penger å spare på å handle de fra Parabolflua akkurat nå, ihvertfall.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

vilken # er du på jakt etter? har et stillwater i #4 og #5 som jeg kan sende om du har lyst å prøve kaste de litt før du kjøper noe..

Vet ikke om det er kastinga mi eller hva det er, men Stillwater-snøret er det jeg opplever som det mest stabile fluesnøret jeg har kastet med.

Erfarer at mange snører "blafrer" litt i lufta under kasting, noe som er helt fraværende med dette snøret. Årsaken til blafringa kan nok til dels skyldes min tvilsomme kasteteknikk også, men Stillwater er ihvertfall min all-time favourite  :)

Bestilte et Multi-snøre hos Parabolflua nå, og gleder meg til å teste det.

For de som vil prøve noen av disse Loop snørene er det penger å spare på å handle de fra Parabolflua akkurat nå, ihvertfall.

 

Lars

 

Super info Lars, jeg har hatt denne Stillwater lina i bakhodet en stund, og det ble ikke mindre aktuellt etter å ha lest det du sier :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snøret som Andrè hadde i Rena Terje, var MEGET bra på rullekast og vannkast. Kort klump, og ladet stanga helt konge, Men lange overhåndskast egnet det seg ikke så bra til. Skikkelig tungt på stanga når du hadde klumpen pluss 5-8 meter ute. Ser for meg at det er en helt konge Renaline...der en trenger vannkast ofte, og ikke så veldig lange overhodekast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snøret som Andrè hadde i Rena Terje, var MEGET bra på rullekast og vannkast. Kort klump, og ladet stanga helt konge, Men lange overhåndskast egnet det seg ikke så bra til. Skikkelig tungt på stanga når du hadde klumpen pluss 5-8 meter ute. Ser for meg at det er en helt konge Renaline...der en trenger vannkast ofte, og ikke så veldig lange overhodekast.

 

Jeg tipper at om du hadde gått ned en # så ville det blitt noe helt annet ;)

jeg tror til deres softe stenger så ville jeg sikkert gått ned en # jeg brukte opti stilwater #4 på scott g #5 og det er nice ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle disse linene. Min favoritt er kanskje opti creek som går som en drøm på 3`er stangen ;) De som er aktuelle for deg i rena blir opti stream og opti stillwater. Tror du vil like stillwater linen best da den presenterer sinnsykt bra og er overraskende god på speykast og rå over hodet. Eneste problemet jeg har hatt med denne linen er at jeg ikke fikk den til å slå over tyngre nymfer under sø fiske i elv med 4`er stangen min, noe som er ukvakktuelt for deg uansett. Men til sånt har jeg jo opti stream 8)

 

Gå for stillwater linen du Terje, du vil ikke bli skuffet!

 

btw; om du lurer på noe mer konkret om disse, send meg gjerne en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje.

 

Egenskaper skal jeg være litt forsiktig med å uttale meg om, men har hatt Opti stream og Opti stillwater, gode liner, men synes de er litt rue i skytelina. Seff ingen betydning når det gjelder lengde, men synes selv de ble veldig fort slitt, noe jeg synes om alle nye liner idag. Dette kun for at jeg mener liner bør holde mere enn en sesong. Opti stream passa veldig godt til min 4'r (loomis). Hadde førsteutgaven av den lina, kjøpte en ny året etter, den var det litt annen farge på skyteline, og den var ikke helt lik den "førsteutgaven min". Bytta til noe annet idag. :)

 

Har testa Opti creek åsså, fin klump til vannkast i kinkige situasjoner. Bare testa. :)

 

Kan nevne at runninglinen var tynnere på de første modellene av disse linene, den er nå noe tykkere og litt mer behagelig når det gjelder overheng. Fargene er også "friskere" enn på de gamle om det skulle være av betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har alle disse linene. Min favoritt er kanskje opti creek som går som en drøm på 3`er stangen ;) De som er aktuelle for deg i rena blir opti stream og opti stillwater. Tror du vil like stillwater linen best da den presenterer sinnsykt bra og er overraskende god på speykast og rå over hodet. Eneste problemet jeg har hatt med denne linen er at jeg ikke fikk den til å slå over tyngre nymfer under sø fiske i elv med 4`er stangen min, noe som er ukvakktuelt for deg uansett. Men til sånt har jeg jo opti stream 8)

 

Gå for stillwater linen du Terje, du vil ikke bli skuffet!

 

btw; om du lurer på noe mer konkret om disse, send meg gjerne en pm.

 

Jeg tror nok at det blir som du sier spenolsen, jeg satser nok på stillwater.

Takker for all god informasjon fra dere alle :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...