Gå til innhold

Isforhold - Oslofjorden


Baetis Rhodani

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Isforholdene begynner virkelig å skrante,var i Mossesundet på Søndag men kom ikke ut lenger til godplassene som var safe 3 dg tidligere!Begynner å bli høyrisikosport å gå ut på nå,særlig med den temp stigningen som har vært siste 2 døgn.2 uker nå så er det isfritt overalt,og sesongen har startet for alvor. Mvh PISTUS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, hadde egentlig gitt opp det slukforumet der, men hvis det står litt om isforhold så får jeg vel ta en titt da ;D

 

ja, du har også merket det... bare slukfiskere, eller nesten bare slukfiskere...  ;) syn det forumet fungerer greit om våren og sommern men om vinteren er det bare pilking, syns det er lattelig å lese... i dag fikk jeg 10 abbor fra 10-20 gram!!!! hipppii hehehe

 

men isforhold... lurer på det jeg å, har et lite håp om i fiske til helga, men det spøker, hehe.... hvis godværet fortsetter så kan det jo gå ann ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurer så står det null grader helt ned til 14 meters dyp på dykkecomputeren min (logga i drøbaksundet i går kveld). På Svestad, Nesodden skal det være null ned til tjue meters dyp. Fisken vi traff på over dette laget var så sløv at vi fysisk måtte dytte på den for å få den ti å svømme. PÅ vei opp igjen var det heftig børstemarksverming, men det fantes ikke en eneste fisk som jaget (hadde 10 minutter deco der oppe, så jeg burde ha sett en og annen). Vil tro man må vente på en skikkelig varm og solrik dag før fisken i noen særlig grad treker opp i "fluedyp".

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...