Baetis Rhodani Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 noen som har noen bra tips om en side som overvåker isforholdene i oslofjorden eller har vært på tur og kan gi rapport om isforholdene ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Erik Marcussen Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 www.OFA.no Gutta der diskuterer isforhold i oslofjorden, Marka osv på forumet. Min beste kilde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baetis Rhodani Posted February 6, 2009 Author Report Share Posted February 6, 2009 uff, hadde egentlig gitt opp det slukforumet der, men hvis det står litt om isforhold så får jeg vel ta en titt da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas L Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Har noen oppdatert info om isforholdene i indre Oslofjord (dvs. nord for Drøbaksundet)? Lurte på en hyggelig kveldstur, men har aldri tatt i isborr eller pilkestikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyfish-doc Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Det må være svært vanskelig å treffe hullet med flua.... (?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas L Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Hehe, ser at det var en litt utydelig formulering... Poenget var vel å slippe isborr og stikke så hvis du har sett noen større hull i isen så si gjerne fra Link to comment Share on other sites More sharing options...
pistus Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Isforholdene begynner virkelig å skrante,var i Mossesundet på Søndag men kom ikke ut lenger til godplassene som var safe 3 dg tidligere!Begynner å bli høyrisikosport å gå ut på nå,særlig med den temp stigningen som har vært siste 2 døgn.2 uker nå så er det isfritt overalt,og sesongen har startet for alvor. Mvh PISTUS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Random Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 gleder meg..! de dumper sinnsykt mye snø i fjorden om dagen det er ikke akkurat ren snø det er snakk om her..helt idiotisk! :-\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans-henrik Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 uff, hadde egentlig gitt opp det slukforumet der, men hvis det står litt om isforhold så får jeg vel ta en titt da ja, du har også merket det... bare slukfiskere, eller nesten bare slukfiskere... syn det forumet fungerer greit om våren og sommern men om vinteren er det bare pilking, syns det er lattelig å lese... i dag fikk jeg 10 abbor fra 10-20 gram!!!! hipppii hehehe men isforhold... lurer på det jeg å, har et lite håp om i fiske til helga, men det spøker, hehe.... hvis godværet fortsetter så kan det jo gå ann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted March 1, 2009 Report Share Posted March 1, 2009 Ute på halden brygge for noen dager siden, og indre oslofjord er gjennomfrossen... Vel det er store flak og det er mulig å tre snøret mellom de, men jeg syns ikke det var så veldig givende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geeoh Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 Nye rapporter fra Oslofjorden? Lyst å få fiska litt i helga, hvor bør jeg stikke med tanke på ingen is? Løsna seg utover fornebu? FISKEFEBEEEEER!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baetis Rhodani Posted March 5, 2009 Author Report Share Posted March 5, 2009 til helgen skal jeg teste oslofjorden.. er det ikke isfritt da går jeg til innkjøp av dynamitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roy Ole L. Jakobsen Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 06:30 morgen tidlig - here we come Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baetis Rhodani Posted March 7, 2009 Author Report Share Posted March 7, 2009 hvor stikker dere ? noen som vet hvor det er is ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frithjof Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 Glem fornebu, var der i dag! Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/30789/76778.jpg http://www.youfish.no/video/199/Alternativt-sj%C3%B8%C3%B8rretfiske Stakk innom en tur på paradisbukta på bygdøy, der var det isfritt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baetis Rhodani Posted March 8, 2009 Author Report Share Posted March 8, 2009 litt brutalt, men jeg ble faktisk litt glad når jeg leste dette: http://www.abcnyheter.no/node/84933 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Random Posted March 8, 2009 Report Share Posted March 8, 2009 det var på tide ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik M Posted March 8, 2009 Report Share Posted March 8, 2009 Snø, snø og mer snø..... nå vil jeg ha sol og varme. Hadde sett frem til (greit... litt optimistisk) å fiske SØ i helgen. Men den gang ei..... Noen som har vært ute i Oslofjorden? Noen steder det er fiskbart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frithjof Posted March 8, 2009 Report Share Posted March 8, 2009 Bygdøy var fiskbart i går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted March 9, 2009 Report Share Posted March 9, 2009 Mange steder som var fiskbare i dag utover hurum landet. Bare å gi gass nå folkens! Edit: Det var sykt kaldt å vade, ett par med Lundhags Extreme sokker holdt ikke for å si det slik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
runehaldor Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Hvis noen lurer så står det null grader helt ned til 14 meters dyp på dykkecomputeren min (logga i drøbaksundet i går kveld). På Svestad, Nesodden skal det være null ned til tjue meters dyp. Fisken vi traff på over dette laget var så sløv at vi fysisk måtte dytte på den for å få den ti å svømme. PÅ vei opp igjen var det heftig børstemarksverming, men det fantes ikke en eneste fisk som jaget (hadde 10 minutter deco der oppe, så jeg burde ha sett en og annen). Vil tro man må vente på en skikkelig varm og solrik dag før fisken i noen særlig grad treker opp i "fluedyp". Rune Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baetis Rhodani Posted March 12, 2009 Author Report Share Posted March 12, 2009 hvis det er så ille trenger en varm og solrik uke før noe skjer virkelig bedrøvelig, jeg som har fri imorgen :'( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Enger Lie Posted March 14, 2009 Report Share Posted March 14, 2009 Ser noen skriver at det er fiskbart i paradisbukta ved bygdøy? Ble det noe fangst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frithjof Posted March 14, 2009 Report Share Posted March 14, 2009 Ser noen skriver at det er fiskbart i paradisbukta ved bygdøy? Ble det noe fangst? Nei ble ikke noe fangst. Var på fornebu i dag, null action men en kompis fikk en torsk på ca 2kg, så også 2 andre torsk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
omland Posted March 14, 2009 Report Share Posted March 14, 2009 Er det helt isfritt der ute nå? Hadde tenkt en tur utover i morgen ettermiddag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts