Gå til innhold

En stangbyggers gleder og sorger


Anbefalte innlegg

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Anskaffelse af endnu en Steimler er vel eneste gode grund til at skille sig af med en stang som Sage SP? ;)

 

Det var den beste grunnen jeg kunne finne, Bo :D

 

Til sommeren blir det to canestenger. En fra Thomas Simarud og en fra Vidar.

Puristen gleder seg som en unge ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Forstår jeg godt, Terje.

Psssst! Får jeg prøve dem? Siger det ikke til nogen - bli'r mellem os! ;)

 

Klart det :D..... men jeg har en mistanke til at du får prøve rett så mange Canestenger på Renatreffen.

Kjenner jeg Vidar rett så kommer han opp med et helt arsenal av Canestenger :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lå vel egentlig i kortene Stian :D.... og når skattelotto kuppongen gikk inn så ble valget i grunn enkelt.

Men for å ikke gruse økonomien helt så har jeg solgt en carbon stang (Sage SP måtte vike) og skal selge en glassfiber stang (Diamondglass 8`#4) :D.... da kommer jeg ganske godt ut av det :D....... og samvittigheten blir ikke helt skakk kjørt :)

Terje!

 

Du har ingen grunn til å ha dårlig ssamvittighet mener nå jeg. Kan vel ikke finnes bedre måter å bruke hardt opptjente penger på  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lå vel egentlig i kortene Stian :D.... og når skattelotto kuppongen gikk inn så ble valget i grunn enkelt.

Men for å ikke gruse økonomien helt så har jeg solgt en carbon stang (Sage SP måtte vike) og skal selge en glassfiber stang (Diamondglass 8`#4) :D.... da kommer jeg ganske godt ut av det :D....... og samvittigheten blir ikke helt skakk kjørt :)

Terje!

 

Du har ingen grunn til å ha dårlig ssamvittighet mener nå jeg. Kan vel ikke finnes bedre måter å bruke hardt opptjente penger på  ;)

 

Spørs nå om min sambo hadde vært helt enig i den påstanden der Stian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lå vel egentlig i kortene Stian :D.... og når skattelotto kuppongen gikk inn så ble valget i grunn enkelt.

Men for å ikke gruse økonomien helt så har jeg solgt en carbon stang (Sage SP måtte vike) og skal selge en glassfiber stang (Diamondglass 8`#4) :D.... da kommer jeg ganske godt ut av det :D....... og samvittigheten blir ikke helt skakk kjørt :)

Terje!

 

Du har ingen grunn til å ha dårlig ssamvittighet mener nå jeg. Kan vel ikke finnes bedre måter å bruke hardt opptjente penger på  ;)

 

Spørs nå om min sambo hadde vært helt enig i den påstanden der Stian :)

 

Hehe.. Nei det gjelder vel de fleste av oss. Trikset er å si at du må gjøre en endring på selvangivelsen, og at du antageligvis vil gå 500,- i minus eller noe  ;)

 

Når penga dukker opp på konto så kjøper du stang. Har leveringsadressen til jobben og smugler stanga ned i kjelleren i nattens mulm og mørke. Hun vil jo uansett ikke huske hvor mange stenger du hadde der nede i kjelleren uansett  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STIGANDR RIP :'(

 

Skulle ut og ta en ørliten test av Stians nye vidunder i dag.......

Desverre var også naboens hæl......... bikkje ute til lufting. Med høye brøytekanter er et hagegjerde ingen hindring, og mens jeg slikket sol et lite sekund var den der og grep stangen like over håndtaket.

 

Resulatet fremgår av bildet......

Udyret fikk seg en lærepenge, og fisker nå i de evige jaktmarker.....desverre sammen med Stigandr.

 

Det vil seg liksom ikke helt med denne stangen >:(

post-2403-13949863245576_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Huffda :( Dette var ikke bra. Hvor lang tid tar det å lage en lik? Hvordan går det med de andre stengene som skulle lakkeres på samme tid nå da? ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg hadde lest innlegget til vidar så tenkte jeg; "Hvordan i alle dager kan noe sånt skjer?!" Men så reagerte den andre hjernehalvdelen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt en lettere fortvilet Stian på tråden.

 

Han visste ikke hvilken dato det er i dag ;D ;D ;D ;D

 

Hehe... Henning kan i hvert fall trøste seg med at han ikke var den eneste som gikk på denne  ;D

 

Jeg var en snartur innom FFS rett før jeg skulle gå fra jobben. Så fikk jeg se innlegget til Vidar.... Herreguuuud er det mulig  >:(  Orket ikke svare en gang. Bare logget av og reiste hjem. Så ringte jeg Vidar og lurte på hva i h.... som skjedde!!?? Det må da gå an å passe på denne hærsens bikkje littegrann  >:(

 

Han lurte forsiktig på om jeg hadde sett mer enn hans innlegg (svarene). NEI..sa jeg. Ble bare så møkk lei at jeg skrudde av datamaskinen... Etter litt frem og tilbake lurte Vidar på om jeg visste hvilken dag det var  ;D ;D

En stor stein falt ut av brystkassa mi.... Livet smilte igjen  :D :D

 

Forresten veldig lurt å fleipe såpass sein på dagen. Hele formiddagen går man på vakt og er obs for enhver tvilsom ting som skjer. 1. april sitter spikret i hodet. Men litt utover ettermiddagen er man mindre på vakt, og da gikk jeg i fella i hvert fall  ;D ;D

 

Takk for at spøken var den veien Vidar. Hadde vært værre om du hadde annonsert at stanga var ferdig og klar til avsending. Men så viste det seg etterpå at stanga ikke var klar, men at den faktisk var spist av ei bikkje.... :P;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg Stian begynner å få hvilepuls igjen ;D

 

Legger ut et par snapshots av to 8-fotere #4. Ferdig lakkert. Etter tørking og litt siste finpuss går de i posten til vestlandet, rett etter villmarksmesen i Lillestrøm (der kan de beskues, den nye eieren skal få gleden av å kaste med dem relativt uberørt).

Den ene av stengene kommer i retur når Henning får bestemmt seg, og legges deretter ut for salg.

 

Håndtakene er laget etter min personlige smak (litt overdimensjonert). Grunnen til det er at det alltid er vanskelig å vite eksakt hvor stort håndtak folk vil ha. De fleste gutter har en helt klar medfødt preferanse, men jeg er for høflig til å spørre om dette målet (dessuten ljuger de fleste likevel)  ;)

Da er det lettere å pusse av litt i ettertid, om ønskelig (på håndtaket, altså).

 

Bildene er tatt med sollys fra vinduet, og er ikke allverden. Håper likevel de gir et inntrykk.

post-2403-13949863305212_thumb.jpg

post-2403-13949863308297_thumb.jpg

post-2403-13949863308786_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet skjemmer ingen sies det... Men syntes allikevel "hot orange" var ett dårlig navn på denne tråden! "Hot orange" høres ikke pent ut  ;D

 

Men så lenge det blir pent på stanga, gjør jo ikke det noe!

 

Vi får bare håpe at nabobikkja til Vidar holder seg på sin side av gjerdet frem til postgangen nå Henning  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surringene er Pearsells Gossamer "Hot orange".

Som du ser, Stian, det blir litt mer diskret enn det høres ut som ;)

 

Er det forskjell på lakktype hvor transparent gossamer tråden blir?

 

Hvilken lakktype anbefaler du til å restaurere en gammel splitcane stang uten mulighet for dypplakkering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...