Gå til innhold

Bransjetilknytning.....


Lars Mathisen

Anbefalte innlegg

Vil bare minne om denne:

 

Forumet skal ikke brukes til reklame. Hvis du jobber i fluefiskebransjen eller har interesser i et firma i bransjen, skal du registrere deg under fullt navn og informere om hvilket firma du er tilknyttet.

Det skal heller ikke linkes til kommersielle sider i signatur eller avatar.

 

Forumet er først og fremst et møtested for fluefiskere uten bransjetilknytning. Bransjefolk er selvfølgelig velkommen til

å dele kunnskap og glede. Det er også helt greit å komme med faktaopplysninger om produkter og tjenester. Forutsatt at du opplyser din egen tilknytning.

 

Den som sprer reklame i forumet kan bli utestengt og innleggene slettet. Kjøp og salg forumene er for privatpersoner.

Annonsører kan benytte seg annonsørforumet for å legge ut kampanjer, tilbud og aktiviteter.

 

Kilde: Retningslinjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest erland fjell

Bra påminnelse, fint at  alle som har forbindelser inn i bransjen og må betale litt tilbake i form av profilering, sier fra klart og rydelig om dette - at det fremgåt tydelig i avataren (ellerhvadetheter) - da kan man jo fritt delta i diskusjoner om eget merke og utstyr også.

 

For ordens skyld - jeg har tidligere hatt et samarbeide med bla.a Loop, men det er et avsluttet kapittel, nå er jeg fri og frank og frittalende.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Forsåvidt positivt med navnet på et eller annet annonymt importfirma eller noe, men det handler vel mest om stangmerker etc. her inne. For min del har jeg ingen som helst anelse om hvilke merkevarer Consept Sport eller Flyfishing & Adventure selger, Firmanavnene sier jo ingenting om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt positivt med navnet på et eller annet annonymt importfirma eller noe, men det handler vel mest om stangmerker etc. her inne. For min del har jeg ingen som helst anelse om hvilke merkevarer Consept Sport eller Flyfishing & Adventure selger, Firmanavnene sier jo ingenting om dette

 

Og da ønsker du at vi oppgir merkene isteden?? Da blir det mange navn for min del: Thomas & Thomas, Streamstix, Temple Fork Outfitters, Ross Reels, Ross Worldwide, Royal Wulff Products, William Joseph, Cloudveil, Carron, Flying Fisherman, Streamworks, CTS...

 

Det ryddigste er vel at, i tillegg til firmanavn i avatar at man oppgir i hvert enkelt tilfelle om man er tilknyttet et spesielt merke? Tror det ble konkludert med det sist gang denne diskusjonen var oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da ønsker du at vi oppgir merkene isteden?? Da blir det mange navn for min del: Thomas & Thomas, Streamstix, Temple Fork Outfitters, Ross Reels, Ross Worldwide, Royal Wulff Products, William Joseph, Cloudveil, Carron, Flying Fisherman, Streamworks, CTS...

 

 

Ikke Sage  :o :o :o  ;)

 

 

EDIT: For ordens skyld: Relaxteam selger ingenting, men hvis vi får ut finger'n så skal vi gjøre et partiinnkjøp av filttøfler, opptenningsved, ullpledd og noen kasser Ripasso før neste vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da ønsker du at vi oppgir merkene isteden?? Da blir det mange navn for min del: Thomas & Thomas, Streamstix, Temple Fork Outfitters, Ross Reels, Ross Worldwide, Royal Wulff Products, William Joseph, Cloudveil, Carron, Flying Fisherman, Streamworks, CTS...

 

 

Ikke Sage  :o :o :o  ;)

he he... det må da være tmags store mareritt.. ikke sant tmags ?.. har du satt klistremerker over Sagestengene dine slik at du fortsatt bruker dem?  ;D

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så veldig farlig om det er litt forsiktig reklame? Slik det har fungert til nå?

Er jo litt kjekt for oss forbrukere og da i denne jungelen av salgssteder.

Jeg ser det kommersielle i forhold til ffs og bruk av gratis reklame.

Jeg synes ikke det har vært så galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Helt ærlig så hadde jeg ikke kunnet skrive en døyt her inne uten at det var litt takhøyde. Nesten uansett hva det skrives om av utstyr, bindeteknikker eller fisketeknikker (som ofte krever beskrivelse av produkter) så er jeg på en eller annen måte inhabil. Jeg har tilknytning til Streamstix AS, Eikre-fly AS, NKFF (konkurranser), er sponset dersom jeg deltar i VM eller EM, har jobbet i og har fortsatt god kontakt med Hemsedal Sport, leverer varer til diverse andre butikker, jeg har kompiser som er tilknyttet XXXXX osv... Vær og vind kan jeg skrive om, men ikke hvilken lighter som funker best i full storm... Det må faktisk de som bare synser (og egentlig ikke vet) skrive om. Skjønner?

 

Og attpåtil så tømmer vi alle postkassene våre for reklame stort sett hver dag uten at vi tar særlig stor skade av det. Jeg tror nok vi er blitt ganske flinke til å gjenkjenne reklame som nettopp det. Altså skriv hva du er tilknyttet til og peis på med kunnskap! Ingen tar skade av om man beskriver bruken av et produkt man tilfeldigvis også selger når folk først lurer på hvordan og hva. Selv om Rune drister seg frempå med et par bilder av en snelle som Guideline tilfeldigvis leverer og han liker utseendet på så er det nok ingen av oss som får vondt hverken i hjertet eller hjernebarken. "So what" liksom. Noen syns snella er fin og andre ikke. Og utseendet hadde hverken finere eller styggere om en totalt uteforstående hadde lagt ut bildet.

 

Jeg har nok vært utsatt for mye verre reklame langs vannkanten enn i enkelte tråder her gitt. Men skal man først snakke om å være inhabil så kan man like godt ta tak i de som kaller seg "loomis" el. lignende, alle som "har en kompis" som jobber i butikk eller de som forsvarer sin egen lokale sjappe med nebb og klør.

 

For ikke å snakke om de som lar det gå sport i å opplyse alle norske fluefiskere om hvor smart det er å ikke legge igjen kronene sin i Norge, men handle utenlands. Jeg regner med at disse ikke er ansatt i NAV og passe overarbeidet allerede.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så veldig farlig om det er litt forsiktig reklame? Slik det har fungert til nå?

Er jo litt kjekt for oss forbrukere og da i denne jungelen av salgssteder.

Jeg ser det kommersielle i forhold til ffs og bruk av gratis reklame.

Jeg synes ikke det har vært så galt.

 

Er vel kanskje ikke noe stort problem, eneste er at det kan bli litt skjevt... Og det er liksom sånn at det ikke skal reklameres på sånne forum som dette, kan fort bli mye drittslenging hvis folk som har tilknytning til et merke skal begynne å kommentere produktene til en annen osv... Har man tilknyttning er det fort gjort å hause opp sine produkter litt ekstra, og da blir raskt "krigen" igangsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Er det så veldig farlig om det er litt forsiktig reklame? Slik det har fungert til nå?

Er jo litt kjekt for oss forbrukere og da i denne jungelen av salgssteder.

Jeg ser det kommersielle i forhold til ffs og bruk av gratis reklame.

Jeg synes ikke det har vært så galt.

 

Er vel kanskje ikke noe stort problem, eneste er at det kan bli litt skjevt... Og det er liksom sånn at det ikke skal reklameres på sånne forum som dette, kan fort bli mye drittslenging hvis folk som har tilknytning til et merke skal begynne å kommentere produktene til en annen osv... Har man tilknyttning er det fort gjort å hause opp sine produkter litt ekstra, og da blir raskt "krigen" igangsatt....

 

Helt riktig Kim, det gjelder å holde en viss standard. Altså god norsk folkeskikk: Har du ikke noe godt å si om andre så hold kjeft.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har vært på forumet her i et halvår nå, og kan ikke huske på å ha sett noen som driver direkte reklame for egne produkter. De aller fleste er ærlige og ryddige vil jeg si, så jeg har null problemer med dette. De fleste gjenkjenner reklame når de ser det vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da ønsker du at vi oppgir merkene isteden?? Da blir det mange navn for min del: Thomas & Thomas, Streamstix, Temple Fork Outfitters, Ross Reels, Ross Worldwide, Royal Wulff Products, William Joseph, Cloudveil, Carron, Flying Fisherman, Streamworks, CTS...

 

 

Ikke Sage  :o :o :o  ;)

he he... det må da være tmags store mareritt.. ikke sant tmags ?.. har du satt klistremerker over Sagestengene dine slik at du fortsatt bruker dem?  ;D

 

Morten

 

;D

Vel, jeg er fortsatt offisielt medlem i SAGE Pro Staff teamet, så jeg bør egentlig ikke uttale meg om SAGE heller  ;).

Andre merker som er i grenseland for min del er Rio, Loon og Maui Jim. Når jeg tenker etter så er jeg på en eller måte tilknyttet så mange navn at jeg egentlig burde holde meg langt vekk fra alle utstyrsdiskusjoner  ;).

 

Så da bør jeg overlate slike diskusjoner til de som ikke kjenner produktene like godt som meg.....eller??  :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke får "huden full" hvis man sier noe negativt om ett eller annet produkt fra de som er inhabile, så er det greit for meg.

 

Jeg ble beskylt for å spre rykter og ødelegge livsgrunnlaget for ærlig arbeidende folk da jeg satte ut ett spørsmål om ett produkt her for en stund siden.

 

Det er nesten så jeg må takke for komplimentet. Visste ikke at min stemme her inne betydde så mye.... Hmmm.. Kan tydelig huske at jeg klagde på SAAB en gang på et forum også. Å nei... 4.000 mennesker har mistet jobben pga. meg !  :o :o :o    ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt med på den.

 

Men hvis jeg sier her inne at jeg "har hørt" at Guideline stenger er tro kopier av Redington, og at de er produsert på samme fabrikk i Kina, så forventer jeg faktisk at de som er tilknyttet Guideline forklarer hvordan ståa egentlig er.

 

Jeg presiserer at eksemplet over heller ikke har noe hold i virkeligheten.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så hadde jeg ikke kunnet skrive en døyt her inne uten at det var litt takhøyde. Nesten uansett hva det skrives om av utstyr, bindeteknikker eller fisketeknikker (som ofte krever beskrivelse av produkter) så er jeg på en eller annen måte inhabil. Jeg har tilknytning til Streamstix AS, Eikre-fly AS, NKFF (konkurranser), er sponset dersom jeg deltar i VM eller EM, har jobbet i og har fortsatt god kontakt med Hemsedal Sport, leverer varer til diverse andre butikker, jeg har kompiser som er tilknyttet XXXXX osv... Vær og vind kan jeg skrive om, men ikke hvilken lighter som funker best i full storm... Det må faktisk de som bare synser (og egentlig ikke vet) skrive om. Skjønner?

 

Og attpåtil så tømmer vi alle postkassene våre for reklame stort sett hver dag uten at vi tar særlig stor skade av det. Jeg tror nok vi er blitt ganske flinke til å gjenkjenne reklame som nettopp det. Altså skriv hva du er tilknyttet til og peis på med kunnskap! Ingen tar skade av om man beskriver bruken av et produkt man tilfeldigvis også selger når folk først lurer på hvordan og hva. Selv om Rune drister seg frempå med et par bilder av en snelle som Guideline tilfeldigvis leverer og han liker utseendet på så er det nok ingen av oss som får vondt hverken i hjertet eller hjernebarken. "So what" liksom. Noen syns snella er fin og andre ikke. Og utseendet hadde hverken finere eller styggere om en totalt uteforstående hadde lagt ut bildet.

 

Jeg har nok vært utsatt for mye verre reklame langs vannkanten enn i enkelte tråder her gitt. Men skal man først snakke om å være inhabil så kan man like godt ta tak i de som kaller seg "loomis" el. lignende, alle som "har en kompis" som jobber i butikk eller de som forsvarer sin egen lokale sjappe med nebb og klør.

 

For ikke å snakke om de som lar det gå sport i å opplyse alle norske fluefiskere om hvor smart det er å ikke legge igjen kronene sin i Norge, men handle utenlands. Jeg regner med at disse ikke er ansatt i NAV og passe overarbeidet allerede.  ;D

For en gangs skyld er jeg enig med deg ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ting:

 

1. For det første så trenger man ikke selge produktet for å ha peiling på det. Det kan for eksempel veie opp at man har benyttet produktet noen sesonger. Enten det dreier seg om stenger, telt, vadebukser eller fluer. Svært mange tråder er jo av typen "har du noen erfaring med XY", ikke "er det noen som selger XY her, og kan fortelle meg litt om produktets egenskaper...".  ;)

 

2. Når det gjelder oppfordringer til hvor man bør handle, så har jeg aldri oppfordret folk til å støtte den og den butikken. Men jeg har gitt ros/ris til min egen nærsjappe og oppfordrer andre til å støtte sin lokale fagforhandler.  Kan ikke tro annet enn at det beriker det norske fluefiskemiljøet at vi har lokal fagekspertise. At man kjøper en og annen stang på en internasjonal nettside til god rabatt er forståelig, men jeg håper ikke alle gjør det til regelen. Jeg lever ikke av fluefiske, men unner dem det som kan gjøre det. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder oppfordringer til hvor man bør handle, så har jeg aldri oppfordret folk til å støtte den og den butikken. Men jeg har gitt ros/ris til min egen nærsjappe og oppfordrer andre til å støtte sin lokale fagforhandler.  Kan ikke tro annet enn at det beriker det norske fluefiskemiljøet at vi har lokal fagekspertise. At man kjøper en og annen stang på en internasjonal nettside til god rabatt er forståelig, men jeg håper ikke alle gjør det til regelen. Jeg lever ikke av fluefiske, men unner dem det som kan gjøre det

 

 

dagens klokeste hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...