Gå til innhold

Gjeddesesongen 2009


Robban

Anbefalte innlegg

  • Svar 350
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gratulerer Maxi Fiskern! Følesen av monster krefter være en positiv opplevelse for deg resten av livet  ;D ;D. Det der opplever en ikke hver dag.

 

Gratulerer deg også Robban, konge for en stund, før du ble prins igjen  ;D ;D. Men, totalt sett er du vel likevel Gjeddekongen for oss fluefiskere. Du inspirerer en hel nasjon! (særlig på fredagskveldene  :D :D).

 

Gratulerer med første gjedde på flue Toggi. Det var så vidt han tørte å ta første steget ut i mudderland, men motet steg fort. Like tålmodig som alltid så fikk han lønn for strevet til slutt. Ny personlig rekord på gjedde. Ikke veldig stor, men likevel rekord, da det var første gjeddefangst på flue. Håper du finner veien oppover flere ganger. Det er bestandig trivelig å fiske med deg.

 

Veldig glad for at vi blir noen flere fluefiskere her på Ulefoss. Når de i tillegg er så trivelige som deg Jøran, så kan det bli mange fine turer fremover  :). Toggi ville gjerne ha en gjedde økt til. Det må vi få til, før vi prøver å lure noen av de større vi vet finnes i noen lure vann. Da skal vi teste Staffans øyenstikker monster flue. Noe sier meg at den bør fungere.

 

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for turen i går Bjorni og Toggi.. Det var morro, selv om det ikke ble noe fisk på meg..

Og grattis til Toggi med sin første gjedde..

 

Morro med kastetrening i mørten, Det var jaggu meg godstang..  ;D

 

 

Håper det blir flere turer..  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det noen rykter om at norgesrekorden er slått.! ??? ??? ??? ??? ??? ??? Stemmer ikke det minifiskeren 95 :-\ :-\ :rolleyes: ::);D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;De offisielle målene er som følger 134 cm lang og 67 cm rund.! vekta er.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! he he Er det noen som ønsker og gjette. ;D ;D Bilder kommer

 

Gratulerer veldig mye minifiskeren 95 Helt rått

 

Gratulerer med Kjempegjedde Minifiskern!!  :o :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for turen i går Bjorni og Toggi.. Det var morro, selv om det ikke ble noe fisk på meg..

Og grattis til Toggi med sin første gjedde..

 

Morro med kastetrening i mørten, Det var jaggu meg godstang..  ;D

 

 

Håper det blir flere turer..  8)

 

Ikke dårlig å hive ut på backingen som 18 åring Jøran og i tillegg være helt selvlært  :o :o! Du har en lysende fluefiske karriere foran deg. Gjedder, kom dere ut på dypt vann  ;D ;D

 

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-[Etter og ha saumfart de fleste viker idag(Avsluttet med Ørret fiske) Tror jeg den beste tida er over for gjedda iår(Ref Øyeren).! Men da starter vi opp der vi ga oss ifjor robban.! Den koden er ikke helt knekkt enda, men tror ikke det blir lenge til  ;D ;D ;D ;D ;D ;D Vi kommer sterkere en noen sinne tilbake. Og Rune S ha en god bedring. Det der hørtes ikke bra ut

 

Mvh Bent Nydahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg vil takke for alle positive tilbake meldinger.

En spesiell takk til Bent,Robban,Roy og Geir for at dere har tatt meg med på mange fine fisketurer og lært meg masse om fluefiske og fluebinding.

Håper det blir flere fine turer sammen med dere i tiden fremover.

 

PS. Fordi om jeg har Gjedde rekorden på flue

er det du Robban som er og blir "Gjedde kongen"

post-3539-13949864853842_thumb.jpg

post-3539-13949864855159_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg vil takke for alle positive tilbake meldinger.

En spesiell takk til Bent,Robban,Roy og Geir for at dere har tatt meg med på mange fine fisketurer og lært meg masse om fluefiske og fluebinding.

Håper det blir flere fine turer sammen med dere i tiden fremover.

 

PS. Fordi om jeg har Gjedde rekorden på flue

er det du Robban som er og blir "Gjedde kongen"

 

Du er kul, Minifiskern. Gjedderekord OG god stil er helt supert!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill også takke Bent, robban, geir og Roy. for alt dere har lært meg om fluefiske, og turene jeg har fått være med på. som jeg sier fisken er plusset og turen vi drar utpå :D  :D  :D. håper det blir flere turer i framtiden, tar jo ikke ikke de store fiskene jeg :D :D hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg vil takke for alle positive tilbake meldinger.

En spesiell takk til Bent,Robban,Roy og Geir for at dere har tatt meg med på mange fine fisketurer og lært meg masse om fluefiske og fluebinding.

Håper det blir flere fine turer sammen med dere i tiden fremover.

 

PS. Fordi om jeg har Gjedde rekorden på flue

er det du Robban som er og blir "Gjedde kongen"

 

Du er kul, Minifiskern. Gjedderekord OG god stil er helt supert!

 

 

 

Veldig enig i den kommentaren  :) :). Bra Minifiskern!! Robban må nok jobbe litt for å beholde konge tittelen  fremover ;D ;D. Men hvem bryr seg egentlig om tittler? Artig, men det er fiskeglede og kameratskap som gjelder. Finnes ikke noe hyggeligere enn positiv konkurranse hvor en gleder seg over hverandres fremgang. Det tror jeg dere har fått til!

 

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på gjedda tidligere i dag.

 

Prøvde meg på 3 forskjellig plasser her i området i dag.. Fikk ikke en eneste fisk, ikke napp engang.. Det eneste jeg så var ei gjedde jeg skremte når jeg vadet utover..

Prøvde alt jeg hadde av fluer, men fisken ville ikke ha... Bedre lykke en annen dag.. ;D

 

 

 

Var tre andre på gjeddegrunna til Bjorni også i dag, Noen her fra forumet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg drøjmar en Drøm sa Robert; Eg drømar om ein utømelig Fiskekonto. Ein slik som bære er full, som ikja kan tømas. og om ei kona som bæra seijar "dra du Robban". Detta unner eg deg

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur etter gjedda i ettermiddag..

 

Det første jeg så når jeg nærmet meg vannet var en ganske stor og stutt skygge. Gikk nærmere og så at dette var en ganske fin Suter i 2 kilosklassen. Gikk nærmere og nærmere. Helt til jeg var 2-3meter ifra den.. Den ble ikke skremt før jeg tok stangtuppen og dyttet borti den. Ganske morsom opplevelse egentlig.

 

Men det sykeste var når jeg vadet lenger utover begynte det å svømme sutere avgårde som torpedoer.

De skøyt rundt beina på meg, Prøvde å holde tellinga på hvor mange jeg så. Kom til rundt 30 stk.

 

 

Tok noen kast etter gjedda uten suksess, så jeg dro tilbake til bilen og hentet 5# er stanga. Satt på en liten nymfe..

Men når jeg kom tilbake hadde det begynt å blåse opp. Da ble det bortimot umulig og spotte fisk.

Så neste gang det er vindstille skal jeg prøve å få landet en stor suter..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra lesning og flotte rapporter, kjenner det kribler villt her jeg sitter og skuer utover lokalt gjeddevann 8) Har desverre ikke fått finger'n ut å testet i år enda men blir nok ikke lenge til, og evt rapport skulle vel være på sin plass skulle jeg tro ;D

 

Når bærer det over til Vestlandet da Robban? Må jo få vise deg smågjeddene vi har, samt det lokale ølet he-he ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...