Gå til innhold

Gjeddesesongen 2009


Robban

Anbefalte innlegg

  • Svar 350
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Var denne gjedda tatt på flue? Isåfall er vel det ny rekord så vidt jeg har skjønt :)

 

Rekord på vanlig stang er 17,9 ett eller annet. og den GAMLE rekorden på flue var 13,95

 

Gamle rekord på vanlig stang var 18,7 kg i følge wikipedia, fanget av en 11 år gammel gutt i Grimstad. Dog kan det sies at denne kilden ikke er 100% til å stole på :)

 

Uansett og nok en gang, grattis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig ny flue rekord er 15,34 kg. og den er ikke blitt godkjent den fra grimstad Lengde=vekt stemte ikke helt!! Og bildet sier vel det meste

 

Da trekker jeg tilbake min påstand ang. vanlig stang rekord :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli lei å slå........ :rolleyes:

Dette er litt OT. Men hvorfor kaller du deg Ørreten enda Loffen? ;)

 

 

Vi har jo sett Voksen Stokkand bli tatt i denna vika før.  ;D ;D Mulig du må binde noen stokkand unger på kroken ??? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var vekta? Hvor i Norge var dette?

 

 

 

Blir jo litt som og spørre om koden til safen det da.! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Ikke sånn ment, derfor jeg la til "Norge". Spurte ikke presist, "hvor", men en ca. greie, f.eks. var det i midt-norge? På østlandet? osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Tok min første gjedde på flue idag, for meg var det et stort øyeblikk. Ikke store karen, tipper 2,7 kilo eller no. Den "lille" jeg tok var såpass artig at jeg ikke før nå skjønner hvor gøy det kan være å dra opp en syk syk rugg.

 

bjorni viste en ro idag jeg sjelden har sett og tok 3 gjedder. Jeg fikk møte Jøran for første gang og vi hadde en skikkelig fin dag sammen oppe i Telemarken. Skal si det var gøy å gjøre no helt nytt, gå i gjørme rundt krokodiller. For det går noen gromme her også innimellom.

 

Artig å fiske med bjorni igjen, vi drikker ikke så mye kaffe, vi spiser ikke så mye-vi fisker og koser oss glugg ihjel.

 

Dagen ble avsluttet med kastetrening oppe i Lunde ;D Der vi avsluttet på sosialt vis ved å diskutere kasting både teoretisk og i praksis. For noen NERDER :P

 

Takk for dagen gutter! ;) Målet mitt var gjedde og det fikk jeg på flue bundet av bjorni. Kaffen på verandaen var god, solen gjorde meg brent og det var super hyggelig å fiske med dere begge idag.

Nye bokser med fluer fikk jeg også stappet med "godteri" fra bjorni. For en mann :)

 

NB! Jeg har snella di :D (rørehue). Noen syke fangster her ser jeg, motiverende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Toggi!!

Greit å ha noe å koble av med når SØ-fisket blir trått :-)

Gjedde er kule fisker :-)

 

Du skulle sett smilet mitt idag, en liten "tass" gjedde gutta kanskje ler av. Men den dro pokker så godt på RS stanga som både du og jeg er fan av :P Jeg ble litt hekta bare av den jeg gitt!

 

Så er det havabborfiske, SØ på natta og marka. Hvertfall et par gjeddeturer til, bjorni var jaggu en bra guide og la ut om hot spots. Vi skulle hatt fisketrygd, og ikke jobb ;D (for pokker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med første gjedde Toggi. Ingen som ler av smågjedder, de er det veldig mye av. Men den til til minifisk'n derimot......... ;D ;D. Fy faen for et beist ;D ;D

 

Grattis Truls ;D. Ser for meg den fighten i bakhodet ;D, godt den ikke dro deg på fjorden ;D ;D ;D. Sa jo at du kom til å bli vrien å ha med å gjøre  ;D ;D ;D

 

 

[move] :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o[/move]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Truls, og takk for sist forresten!  :D

 

Jeg vil berømme Robban, Roy og Bent osv. som har sett iveren til denne gutten, og tatt han med ut på dette fantastiske fisket. Takket være disse guttas hjelpsomhet, så har Truls fått en kanonstart på fiskekarrieren, og er nok "ødelagt" for livet han også.  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...