Gå til innhold

Hva er god/dålig service?


Palmer

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med et snøre jeg bestilte her en gang, det kommer jo ikke.

Jeg bestilte det for 4,5 uker uker siden, og begynner å bli litt rastløs. Isen har riktig nok ikke forsvunnet her enda, men jeg liker å ha ting på plass litt før jeg må. Dette er jo ikke akkurat noe spesielt snøre heller. Butikken har det liggende ute på nettbutikken sin så alle kan bestille dette snøret, men hvis leveringstiden er så lang synes jeg kanskje de kunne opplyst om dette.

Er det jeg som har mot normalt dårlig tålmodighet eller er dette på grensen til dårlig service? ???

Hvor lenge må jeg vente før jeg kan kansellere, og kreve å få pengene refundert eller annen vare til samme pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jo da Igor.

Jeg ble lovet at det skulle være på påplass for 3 uker siden. Jeg møtte opp personlig for å hente det uten å få med meg noe snøre hjem. Har forsøkt å få svar et par ganger etter det, men kommer ikke helt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen grunn i verden til at det skal ta så lang tid..

Ta kontakt å si at du skal ha snøret asap eller få pengene tilbake.

 

Takk!!! Var dette svaret jeg håpte på å få.

 

Har du sagt A...

 

Trodde vi mennesker klarte å ha meninger på et generelt grunnlag? Mitt poeng er ikke å henge ut butikken, men få litt veiledning og hva jeg kan forlange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra www.lovdata.no

 

§ 6. Leveringstiden

 

      Tingen skal leveres innen rimelig tid etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt.  (Rimelig tid kan jo diskuteres, men 4,5 uker ???)

 

§ 19. Forbrukerens krav ved forsinkelse

 

      Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for sent og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side (forsinkelse), kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 20

B) kreve oppfyllelse etter § 21

c) kreve heving etter § 23

d) kreve erstatning etter § 24.

 

      Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

 

      Dersom selgeren ikke i tide oppfyller sine plikter ellers etter kjøpet, gjelder bestemmelsene om forsinkelse tilsvarende så langt de passer, likevel ikke § 23 tredje og fjerde ledd. Partene kan avtale en annen løsning.

 

 

 

Jeg for min del ville sendt en mail med begrunnelse i første ledd her:

 

§ 23. Heving

 

      Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen.

 

      Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid.

 

      Kjøpet kan også heves dersom selgeren ikke leverer innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som forbrukeren har fastsatt. Mens tilleggsfristen løper, kan ikke forbrukeren heve, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

 

      Gjelder kjøpet en ting som skal tilvirkes særskilt for forbrukeren etter forbrukerens oppgaver eller ønsker, og kan selgeren derfor ikke uten vesentlig tap disponere tingen på annen måte, kan forbrukeren bare heve dersom forsinkelsen medfører at formålet med kjøpet blir vesentlig forfeilet.

 

Dette må da etter første ledd være å regne som en "vesentlig forsinkelse" og du står dermed i din rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra www.lovdata.no

 

§ 6. Leveringstiden

 

 

 

Takk Anders.

Har du nummer og navn på denne loven? Dette kan hjelpe meg, så jeg slipper å forlange uten å vite hva jeg snakker om.

 

Det er Forbrukerkjøpsloven... Finner den på www.lovdata.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jo godt navnet på nettbutikken kunne komme frem. Ikke for å svarteliste, men for at vi andre kan være obs på at der kan være problemer ved evt handel der. Eller evt styre utenom denne butikken.

Men fair av dig ikke å legge ut navnet. Så lenge at du gir kritikk til dem om at 4,5 uke ikke er god butikk.

Handler en del på nett. Er varen ikke kommet innen 2 uker blir jeg ganske irritert  >:( >:(. Da er det direkte kontakt til butikken for å få ordnet opp.! God service er noe jeg setter VELDIG høyt. Liker ikke sleipe selgere og uriktige opplysninger (hvilket jo kan skyldes uvitenhet, men da er det jo like greit å opplyse om at de ikke vet bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jo godt navnet på nettbutikken kunne komme frem. Ikke for å svarteliste, men for at vi andre kan være obs på at der kan være problemer ved evt handel der. Eller evt styre utenom denne butikken.

Men fair av dig ikke å legge ut navnet. Så lenge at du gir kritikk til dem om at 4,5 uke ikke er god butikk.

Handler en del på nett. Er varen ikke kommet innen 2 uker blir jeg ganske irritert  >:( >:(. Da er det direkte kontakt til butikken for å få ordnet opp.! God service er noe jeg setter VELDIG høyt. Liker ikke sleipe selgere og uriktige opplysninger (hvilket jo kan skyldes uvitenhet, men da er det jo like greit å opplyse om at de ikke vet bedre).

 

Jeg vil ikke legge ut butikkens navn så lenge det ikke er fikset opp i. Kan jo faktisk være at de har en god forklaring. Vet ikke helt hva det skulle være men,men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jo godt navnet på nettbutikken kunne komme frem. Ikke for å svarteliste, men for at vi andre kan være obs på at der kan være problemer ved evt handel der. Eller evt styre utenom denne butikken.

Men fair av dig ikke å legge ut navnet. Så lenge at du gir kritikk til dem om at 4,5 uke ikke er god butikk.

Handler en del på nett. Er varen ikke kommet innen 2 uker blir jeg ganske irritert  >:( >:(. Da er det direkte kontakt til butikken for å få ordnet opp.! God service er noe jeg setter VELDIG høyt. Liker ikke sleipe selgere og uriktige opplysninger (hvilket jo kan skyldes uvitenhet, men da er det jo like greit å opplyse om at de ikke vet bedre).

 

Jeg vil ikke legge ut butikkens navn så lenge det ikke er fikset opp i. Kan jo faktisk være at de har en god forklaring. Vet ikke helt hva det skulle være men,men.

 

Den er grei. Men hvis de ikke får ordnet opp, da bør du legge ut navn så vi andre ikke kommer i samme knipe.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips kan være å sende en mail til Forbrukerrådet og forklare problemet.

Da får du gjerne henvisninger til lovverk, samt anbefallinger om videre handlinger i retur.

 

Erfaringsmessig, så er disse svarene såpass konsise, at det bare er å sende de videre til selger, så løser problemet seg på få minutter ;)

 

(http://www.forbrukerradet.no/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være alle selgeres våte drøm av en forbruker  :o

Tenk å være så jovial at man, selv når man opplever dårlig service, velger å prioritere å beskytte selger !

Vil tro at de som tenker slik også misliker tv-program som Forbrukerinspektørene og Tv2 Hjelper deg, der man tillater seg å navngi firma som yter dårlig service ?

Om jeg opplever dårlig service eller annen uredelighet kommer jeg ikke til å nøle med å navngi firma/selger, det er helt sikkert.

Hvorfor skulle det ikke være like legalt å gjøre det som å spre ros når man er fornøyd ?

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at en holder litt tilbake så lenge saken ikke er avklart. Men, nettbutikker med dårlig service skal konkurrere godt i pris for å overleve i lengden hvis de blir gjengangere med hensyn til dårlig service vil jeg tippe. Jeg styrer i alle fall unna slike.

 

Opplevde det jeg mener er dårlig service fra Olympus for litt siden. Kamera ble sendt til reperasjon og jeg måtte purre gjentatte ganger på status. Da jeg endelig fikk det tilbake,  var det ikke reparert og uten vedlagt dokumentasjon om hvorfor. Ved undersøkelse hevder Olympus at det var fuktskade og ikke verdt å reparere. Dokumentasjon fikk jeg i etterkant og var grei nok med bilder av skade. Men, det fulgte ikke med kamera og måtte skaffes til veie i etterkant. Svært irriterende. I de fine brosjyrene til olympus står det at reperatør skal varsle eier hvis kostnad ved reparasjon blir stor og ikke faller inn under garanti. Hørte ikke en pøkk. Har klaget på saken og fått nada, 0 , ingen tilbakemeldinger. Så hvorfor kjøpe Olympus når det finnes haugevis av kanskje bedre konkurrenter? Brent barn skyr ilden, aldri mere Olympus på meg i alle fall og ingen i min famile heller.  At hovedkort på kamera er var fuktskadd kan jeg leve med, jeg godtar det, men når egne prosedyrer brytes og tilbakemeldinger til forbruker er total taushet uten noen som helst beklagelse, da blir jeg pisst som guttungene mine sier.

 

Får håpe det var et engangstilfelle...i disse finans uro tider...

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være alle selgeres våte drøm av en forbruker  :o

Tenk å være så jovial at man, selv når man opplever dårlig service, velger å prioritere å beskytte selger !

Vil tro at de som tenker slik også misliker tv-program som Forbrukerinspektørene og Tv2 Hjelper deg, der man tillater seg å navngi firma som yter dårlig service ?

Om jeg opplever dårlig service eller annen uredelighet kommer jeg ikke til å nøle med å navngi firma/selger, det er helt sikkert.

Hvorfor skulle det ikke være like legalt å gjøre det som å spre ros når man er fornøyd ?

 

Lars

 

Tror nok jeg er en enkel kunde for de fleste ja. Jeg vil ikke gi kritikk på feil grunnlag. Ser at ikke alle er enig i det, men slik gjør jeg det. Jeg liker både Forbrukerinspektørene og TV2 Hjelper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil definitivt IKKE vite hvilken butikk dette dreier seg om. Ennå.

 

Om EN person (Palmer) opplever dårlig service og skriver det her som veldig mange leser om det, er sjansen for at denne butikken taper MYE salg. På EN persons erfaring med kjøp at ET snøre.

Med all respekt for din erfaring med denne butikken Palmer, det KAN faktisk hende at du bare er veldig uheldig og at 99,9% av kundene opplever fortreffelig service fra denne butikken.

Dersom man gjentatte ganger og ved flere handler opplever slett service, dårlige svar, lang leveringstid osv, stiller saken seg annerledes.

 

Men vi som brukere av et forum skal være like forsiktige med å skrive subjektiv kritikk som vi allerede er med å skrive subjektiv positivt.

Vi er veldig strenge motstandere av utidig reklame her på forumet, og vi skal være like strenge og forsiktige med sverting.

 

For ordens skyld:  dette innlegget skrives helt og holdent for min egen regning og jeg uttrykker ikke ffs.no offsielle mening her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...