Gå til innhold

Caruso caddis vs Renaflua


Rune D

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

caruso caddis  ble første gangen beskrevet lang tid etter at jeg beskrev Renaflua, litt morsomt, etter at jeg hadde hatt en rekke fluebindekurs i sverige......det er mye som forandrer navn..... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, folk har neimen meg ikke mye respekt for andres verk altså!

Men jeg må innrømme at den der caruso caddisen så litt raskere ut å binde... Bare et raskt strøk med brush on limet, og den er ferdig.

Men det er jo kanskje litt pga. at jeg har utrolig fattige smeltelim skills :P

 

Nei, det tror jeg ikke.

 

Det er større sjanse for at ting går til h... med hurtiglim enn smeltelim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel dette et dårlig eksempel men det er nok ikke så lett å "finne opp" et nytt mønster uten at noen "funnet de opp" før.

Ta forex, sømmepuppa, den ble bundet av en kreativ ørretfisker her i sør allerede på starten av 90 tallet.

Kan skjønne det kan være irriterende, kansje helst for brangsjefolk. Men det spiller vel egentlig liten rolle.

Fluefiskehelter kommer og går så om noen prøver å sole seg litt glansen av noen fluer og lage litt blest rundt seg selv for å kansje tjene noen kroner så overlever vi det :)

 

Dette innlegget er helt generelt og er ikke rettet mot Staffan eller noen andre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er en ære å bli etterligna......men det som er fair er at man nevner at det er en etterligning fra et mønster....det behøver ikke være nevnt med navn....men f.eks......."på messa i vikingskipet så jeg en som bandt dette mønstret".......i kunstverdenen heter et forfalsknng....og ingen i musikkbansjen tør engang å ikke nevne opphavet.....værst er vel å oppdage at etter bokutgivelse se sine egene mønster på trykk  fskelader uten at en er nevnt.......det er tyveri.....og gir meg liten mulighet til  skrive om det selv, eller velge hva som skal skrives.....dette er noe vi bør ta oss i akt for.....det kan ikk bl annet enn ondt blod av slkt...hmm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...