Gå til innhold

Min nye skjønnhet! Brunette denne gangen...


fluedengern

Anbefalte innlegg

Så var endelig, etter 18 måneders ventetid, skjønnheten i hus!

8 herlige, småmørke fot i 3 deler for klasse 3-4. Australieneren Nick Taransky har med stødig hånd laget ett diskret og elegant lite mesterverk. Rask aksjon til lengden og klassen å være, med superfine tupper for å kunne temme storauren på tynn fortom.

 

Første testkasting var pur glede, og et Sixth Sense 3/4 satt som et skudd. Nyyydelig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gratulasjoner. Det beste er at det dukker opp enda en stang de nærmeste dagene! en 8,6' klasse 6 fra Ted Simroe, tidligere sjefsbygger hos Leonard. De av dere som leser FiN har kanskje sett artiklene om ham som Lars Åke Olsson har skrevet i de to siste numrene.

 

Sweetgrassen jeg hadde måtte til pers i en byttedeal mot Simroen og to Emanuelsson "Seatrout" sneller. Den ene av dem kommer jeg til å legge ut for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gode er de norske byggerne i forhold til disse mer kjente utlendingene?? Noen som vet (objektive, som ikke kjenner vedkommende)??

 

Dette så meget lekkert ut!

 

Vet ikke svaret, men erfaring er vel det det grunner i. Kan ikke skjønne at hvilket land man er fra skal ha noe betydning.

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gode er de norske byggerne i forhold til disse mer kjente utlendingene?? Noen som vet (objektive, som ikke kjenner vedkommende)??

 

Dette så meget lekkert ut!

 

De ligger nok ikke etter på noen som helst måte. "Problemet" er evt. annenhåndsverdi/samlerverdi på det internasjonale markedet. For de fleste vil nok dette være av mindre betydning da en custombygd canestang nok er tenkt å være en livslang fiskekompis.

 

Hvor mye betalte du for "brunetten" din da ?!

 

Jeg betalte 1800 AUD for den, men prisene hans er gått opp 500AUD siden den gang for en tredelt stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, meget pen stang...og beskrivelsen av den likte jeg...hørtes ut som artig fiskeverktøy :)

 

Vidar: Hvis du er på banen, kan du fortelle noe om dette? Kan det sammenliknes med noe av det du lager?  :)

 

Eller andre som kan mene noe om slikt?

 

Stig (nysgjerrig til tross for nylig anskaffelse av "det flotteste av mer moderne redskap" :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...