Gå til innhold

Island 2009


rt

Anbefalte innlegg

Jeg bare sier fy ........ for en helg, over 200 fisk kanon forhold

og det siste vannet helt utrolig.

Største ørret 3.9 kg og røye 3.3 kg dette var moro.

Bedre en dette blir det vel ikke.

Så dere som fikk sjansen og ikke tok den gikk glip av...ja

 

her kommer det mer bilder og referat, håper alle som var med

hiver seg på og skriver litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg takke alle som var med på å gjøre dette til den kjempeturen det ble,og en stor takk til vår guide og kjentmann Birgir Ørn Arnarson som med sin kunskap og sine fluer hjalp de fleste av oss til å få disse drømmefiskene,Legger ved bilder av turens to største ørreter som ble tatt av "guttungene" Arild Ormevik(arild21) 3,6 og Espen Flage(flage87) 3,9

 

ff[=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyene og noen ørreter ble tatt med nymphe/nappindikator i rennende vann,noen vakende ørreter ble tatt på blankt vann med nympher rett under vannflaten,men mesteparten var tatt med streamer i stille vann

 

ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyene og noen ørreter ble tatt med nymphe/nappindikator i rennende vann,noen vakende ørreter ble tatt på blankt vann med nympher rett under vannflaten,men mesteparten var tatt med streamer i stille vann

 

ff

Kult det. Hvor lenge var dere borte? Budsjett for en slik tur?

Var der 1 uke,6 dagers fiske,ca 10 000,-pr.pers,avhenger av antall fiskere,vi var 6stk.Flybilletter, mat og drikke kommer i tillegg,maten utgjorde ca 500.-pr.pers.

ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Dette hjalp ikke akkurat på beslutningsvegringen jeg sitter med nå. Har noen alternativer til Island i skrivende øyeblikk og febern hersjer i kroppen...

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne flua nedenfor her har jo etterhvert nesten blitt en klassiker til Island  :) Ikke min flue, men veldig effektiv til røyene og funker som rakker'n.

Ei flue jeg skrev om i Alt om Fiske etter turene mine til Island. Opphavsmannen bak flua er min islanske venn og fluefisker Birgir Ørn Arnarsson.

 

Funker som faen i norske elver også denne. Tok forresten en bra harr i Rena på den i fjor, selv om jeg i denne elva omtrent 99.9% fisker med tørrfluer (i år har jeg på omtrent 15 fiskedager der til nå bare fisket tørt, da  :))

 

FLUA som hel artikkel i .PDF finner du her:

http://www.thetroutbum.com/

 

island_flue.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker gjengen, og spesielt kjent-mann Birgir, for en uforglemmelig og rå tur :) har aldri opplevd makan til fiske, og skal leite lenge etter lingnende!!

den kvelden espen og jeg tok de store kommer jeg aldri til å glemme, spotte fiske 8-10 meter over vannet på 5-6 ørreter mellom 2.5 til 6 kg og mange kast uten resultat ga endelig stor ørret i siste minutt før kvelden kom :)

lengter allerede tilbake og det skal vi ;)

 

post-2709-13949866350471_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra gutter da er vi i gang. Here we gooo!!

Skal få rotet fram noen bilder jeg også

bare en for tid.

Er noen som vet hvilket videoformat

en må lage det i for at det skal fungere her??

har filmet en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble mye av fisken tatt på tørt og hva kan man vente seg av insekter og klekkinger?

 

Det ble tatt noen fisker på mygg-og vårfluepupper i og rett under vannflaten,men ingen på tørrflue.Døgnfluer finnes ikke på Island,men litt vårfluer og mygg/knott i haugevis.

Har tidligere fått fisk på tørre maurimitasjoner,men prøvde ikke på denne turen.

 

ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...