Gå til innhold

PM innboksen er borte


omland

Anbefalte innlegg

PM innboksen (og utboksen) er der den alltid har vært. Klikk på Mine Meldinger (se vedlegg "mine-meldinger.jpg"). Så ser du da Innboks og Utboks under headingen Meldinger (se vedlegg "inn-utboks.jpg").

 

Det som er borte, er den linjen som viste "Du har 4 medlinger, 1 er ny" over linjen "Vis uleste innlegg siden forrige besøk".

Det som gjorde dette mulig er en MOD som heter "Add PM in to Header". Men for å få fjernet alle eventuelle mulige kilder til ustabilitet, er alle MODer fjernet for å se om dette kan være kilde til noe av ustabiliteten.

 

Det er vel ikke denne MODen jeg har mest tro på at kan gi oss ustabilitet, men dette er en tilleggsfunksjon til SMF forumet som ikke er standard, og da gir dette oss en del feilmeldinger i "Error logen".

MODen som ga/gir oss Inline bilder (Attachment in Message) muligheten er jo også fjernet nå (inntil videre i hvertfall), for den ga oss ganske mange feilmeldinger i "Error logen".

 

Vi vil teste dette en periode for å se om det hjelper på ustabiliteten, men det har jo fortsatt vært noe ustabilitet, men kanskje ikke så mye??

 

Vi vil jo helst finne ut årsaken til ustabiliteten før man går til drastiske og kostbare løsninger som en eventuelt dedikert Server. (Prøver å spare Rune for noen kroner! ;D).

Er løsningen mange feilmedliner i "Error logen" fordi vi har lagt inn noen MODer, må vi jo bare fjerne de. MEN, jeg tror fortsatt på at en høy akivitet på Serveren, mange attachments/bilder, avatarer, mange brukere samtidig osv. er en mer sannsynlig årsak.

 

Men et sted må man begynne å lete (elimeneringsmetoden), og nå prøver vi altså først MODene. Så med en gang at det ble færre feilmeldinger i "Error logen".

 

post-21-13949867285837_thumb.jpg

post-21-13949867286139_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg opplevd noen feilmeldinger på 2 dager tror jeg...men kan selvfølgelig være tilfeldig :D

 

lurer kanskje på om det har blitt bedre :)

 

 

 

 

 

Føler vel litt det samme. Men vi får avvente litt til.

Målet er jo at det ALDRI skal være slik ustabilitet da, så litt bedre gir ikke helt "godfølelsen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...