Gå til innhold

Endelig i hus...... nå skal det hekles!!!!!!!!


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Dette bør være nok Stretch Tubing for vinteren......... trur jeg da :rolleyes:;D

 

Jeg har kjøpt micro og small og det ser helt perfekt ut.

 

Terje!

 

Fargene er:

Amber

Brown

Black

Olive

Red

post-0-13949867395613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje !?!

 

Du skal vel ikke lage noe som synker ?    ;D ;D

 

 

Jan

 

Visst faen skal jeg det ;D ;D...... men kun deler av flua :D...... gud forby hvis hele skiten skulle synke :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så skjønner jeg ikke hva som er nytt med detta. Jeg har brukt "nesten" akkurat det samme materialet i flere år. Det er jo faktisk bare plastikk for f....??!! Det finnes jo alt mulig rart dere kan bruke for å få samme effekten. Plastposer av alle slag er eksempel, koster bare en krone pr pose!!!!!! ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Egentlig så skjønner jeg ikke hva som er nytt med detta. Jeg har brukt "nesten" akkurat det samme materialet i flere år. Det er jo faktisk bare plastikk for f....??!! Det finnes jo alt mulig rart dere kan bruke for å få samme effekten. Plastposer av alle slag er eksempel, koster bare en krone pr pose!!!!!! ;D ;D ;D

 

Jeg har iallefall ikke brukt det før og ikke har jeg vært borti et så elastisk materiale skreddersydd for klekkere heller, selv om det er et plastikk materiale :D :D.... men at det finnes alternativer er helt sikkert :D....... men ikke faen om du får meg til å hekle med avklippte biter av en plastpose, Trond ;D ;D ;D

 

 

Frode:

Jeg trur jeg starter med å binde klekkere til meg sjæl, hele nasjonen trur jeg vi avventer litt med ;D

Men fytte katta som jeg koser meg med ST gitt :D..... og da tenkte jeg at detta vil jeg ha ei stønn :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Litt OT men men:

 

Terje: Kan du ikke binde en nymfe en dag? Hadde vært moro å sett mht din kompetanse innen fluebinding :)

 

Nei, jeg tuller ikke ;)

 

Sorry, no can do :D....... det hele er en prinsippsak ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsipper er til for å brytes,Terje! ;D ;D ;D

 

Skulle gjerne sett ei nymfe eller to fra dine hender når jeg ser hva annet du lager.

Du trenger jo ikke å fiske med dem. ;D

Er noen ganske bra fluebindere her borte i vest,som binder atskillig mer enn de fisker,og gjerne viser frem fluene sine  og.

Men,du får vise oss hva du hekler,god inspirasjon,og klekkevak er jo bare nydelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Prinsipper er til for å brytes,Terje! ;D ;D ;D

 

Skulle gjerne sett ei nymfe eller to fra dine hender når jeg ser hva annet du lager.

Du trenger jo ikke å fiske med dem. ;D

Er noen ganske bra fluebindere her borte i vest,som binder atskillig mer enn de fisker,og gjerne viser frem fluene sine  og.

Men,du får vise oss hva du hekler,god inspirasjon,og klekkevak er jo bare nydelige.

 

Ikke mine prinsipper når det gjelder fluefiske og fluer :D..... der er jeg urokkelig ;D.... så her i gården blir det fortstt kun fluer som flyter basert på en ting:

VAKET!!!!!!

Å binde ei nymfe byr meg så til de grader imot ;D...... da kan jeg likegjerne begynne å støpe sluker også :D...... NEI ÆRLIG TALT ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsipper er til for å brytes,Terje! ;D ;D ;D

 

Skulle gjerne sett ei nymfe eller to fra dine hender når jeg ser hva annet du lager.

Du trenger jo ikke å fiske med dem. ;D

Er noen ganske bra fluebindere her borte i vest,som binder atskillig mer enn de fisker,og gjerne viser frem fluene sine  og.

Men,du får vise oss hva du hekler,god inspirasjon,og klekkevak er jo bare nydelige.

 

Ikke mine prinsipper når det gjelder fluefiske og fluer :D..... der er jeg urokkelig ;D.... så her i gården blir det fortstt kun fluer som flyter basert på en ting:

VAKET!!!!!!

Å binde ei nymfe byr meg så til de grader imot ;D...... da kan jeg likegjerne begynne å støpe sluker også :D...... NEI ÆRLIG TALT ;D

 

Terje!

Oj,sorry!!! ;D

Det va,kke ment som bindepress ;D ,men må jo innrømme at du binder veldig fine fluer,som jeg skal bruke som inspirasjon utover vinteren. ;) (Gamle menn kan også lære :) )Har bundet fluer til eget bruk i snart 40 år(eller er det mer?),men har vært litt hekta av de siste 8-10 åra pga for stort fokus på laks og sjøørret,men nå er jeg hjemme igjen(i ørretland) ;D ,og ser at det har skjedd endel på de åra,veldig mye spennende å se . 8)

Når det gjelder nymfefiske,så har jeg en lang sesong bla med vespertina der det nesten er bare nymfe som gjelder(i min elv) og dette er ikke blindfiske,men på nymfende fisk som bulker eller bryter med ryggen,og å servere og fiske nymfa riktig og lure og ikke minst kroke den nymfende fisken syns jeg er rett og slett DRITspennende,og kan måle seg med det meste.

Dette ble jo litt OT,men jeg håper du legger ut bilder av klekkerne etterhvert,for det er jo mulig at mine klekkere ikke duger og at jeg kan lokke dem opp på noen som jeg har fått innspirasjon til her på forumet. ;)

Og jeg er enig med deg,det vesentlige med fluefiske er VAKET!

 

Edit: Skriveflei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsipper er til for å brytes,Terje! ;D ;D ;D

 

Skulle gjerne sett ei nymfe eller to fra dine hender når jeg ser hva annet du lager.

Du trenger jo ikke å fiske med dem. ;D

Er noen ganske bra fluebindere her borte i vest,som binder atskillig mer enn de fisker,og gjerne viser frem fluene sine  og.

Men,du får vise oss hva du hekler,god inspirasjon,og klekkevak er jo bare nydelige.

 

Ikke mine prinsipper når det gjelder fluefiske og fluer :D..... der er jeg urokkelig ;D.... så her i gården blir det fortstt kun fluer som flyter basert på en ting:

VAKET!!!!!!

Å binde ei nymfe byr meg så til de grader imot ;D...... da kan jeg likegjerne begynne å støpe sluker også :D...... NEI ÆRLIG TALT ;D

 

Terje!

Hva med ei flytende nymfe da ???

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Prinsipper er til for å brytes,Terje! ;D ;D ;D

 

Skulle gjerne sett ei nymfe eller to fra dine hender når jeg ser hva annet du lager.

Du trenger jo ikke å fiske med dem. ;D

Er noen ganske bra fluebindere her borte i vest,som binder atskillig mer enn de fisker,og gjerne viser frem fluene sine  og.

Men,du får vise oss hva du hekler,god inspirasjon,og klekkevak er jo bare nydelige.

 

Ikke mine prinsipper når det gjelder fluefiske og fluer :D..... der er jeg urokkelig ;D.... så her i gården blir det fortstt kun fluer som flyter basert på en ting:

VAKET!!!!!!

Å binde ei nymfe byr meg så til de grader imot ;D...... da kan jeg likegjerne begynne å støpe sluker også :D...... NEI ÆRLIG TALT ;D

 

Terje!

Hva med ei flytende nymfe da ???

;D

 

Det har jeg aldri hørt om :D...... kjenner kun til begrepet "klekkere" ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...