Gå til innhold

Tips om sjøørret fiske i Oslofjorden


steve_nor

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fornebulandet, Snarøya og Kalvøya er alle mulige plasser. Det er tidligere lagt ut noen nærmere beskrivelser av hvor man kan/bør fiske. På OFA forum finnes det også gode beskrivelser, se f,eks http://ofaforum.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=5735

 

Jeg skal selv en tur ut i morgen, har ikke bestemt meg for om jeg skal starte på Kalvøya eller Forebu. Snakket litt med Runar Krabbe hos Nordisk i forrige uke, han kjenner oslofjorden som sin egen bukselomme. Kan på det sterkeste anbefale hans filmer om sjøørret og havabbor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv også andre steder enn de faste som anbefales. Ofte mer SØ på andre ikke publiserte plasser.

Nå om dagen spretter det SØ de fleste plassene også inne i havnebassenget. En kompis så en 3 kg SØ som raste gjennom småfiskestim 2 m fra Aker Brygge for noen dager siden :o

Studere Norgeibilder eller Googlemaps så finner du mange hotspots ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei Steve jeg er ny på Forum,og er skotta, så jeg er ikke så flink til å skrive, bare hvis kone min er har ellers stand me against the wall and shoot me at dawn ;D du er ut etter tips om fiske plass, har tenkt å ta meg en tur lørdag kveld, kan bli med hvis du vil, dette sted har alltid vert snill mot meg :)men du trenger vadere bare si fra  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...