Gå til innhold

40% av alle pc-er i Norge er infisert av virus


André_Brµn

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Når du har virus du ikke merker, hva er viruset godt for?

 

Nå kjenner jeg ikke til de siste som har kommet så veldig godt, men det kan være feks å samle informasjon fra pc'en din (passord og slikt). Det kan være å bare ligge klar til beskjed fra en maskin der ute kommer om å gjøre noe - det kan feks være at en million pc blir bedt om å kontakte en server der ute som gjør at den serveren tryner. Slike ting og mye annet som tenkes kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAC HACKED IN SECONDS ANDRÈ!!! ;)

 

ZoomWhile it all sounds a little sinister, the competition is actually part of CanSecWest,  a security conference in Vancouver and is sponsored by a security company (Tipping Point). Last year the MacBook Air was broken in about 2 minutes and was the first to go. As if that weren’t embarrassing enough, the same guy this year hacked a fully up to date MacBook in a reported 10 seconds by exploiting a vulnerability in the Safari browser.

 

“It took a couple of seconds. They clicked on the link and I took control of the machine,” Charlie Miller said, according to ZDNet. Miller won himself $10,000 and got to hold onto the MacBook. He also said he came to CanSecWest with the intention to hack into Safari and tested the exploit to make sure it worked first time around.

 

Another hacker, who refers to himself as Nils, was second to break Safari. He also managed to exploit Internet Explore 8 (running on a Windows 7 machine) and later turned his double win into a hat trick by felling Mozilla’s Firefox.

 

Details of the vulnerabilities are being kept quiet until patches are released. But according to Tipping Point, Nils IE8 bug was “brilliant."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har virus du ikke merker, hva er viruset godt for?

 

Nå kjenner jeg ikke til de siste som har kommet så veldig godt, men det kan være feks å samle informasjon fra pc'en din (passord og slikt). Det kan være å bare ligge klar til beskjed fra en maskin der ute kommer om å gjøre noe - det kan feks være at en million pc blir bedt om å kontakte en server der ute som gjør at den serveren tryner. Slike ting og mye annet som tenkes kan...

Ok. Egen verden dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklig...

 

Ja, det kan hende det tallet er høyere  ;D

Demir, du som har peil - gå inn på den siten og se om du får påvist virus. Antagelig får du ikke det, vil jeg tro, og heller ikke andre bevisste pc brukere heller kanskje?

 

Sjekk her for den som vil - og som har pc: http://www.pandasecurity.com/activescan/index/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklig...

 

Ja, det kan hende det tallet er høyere  ;D

Demir, du som har peil - gå inn på den siten og se om du får påvist virus. Antagelig får du ikke det, vil jeg tro, og heller ikke andre bevisste pc brukere heller kanskje?

 

Sjekk her for den som vil - og som har pc: http://www.pandasecurity.com/activescan/index/

 

 

Den nettscannen der er håpløs Andrè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

It seems that your PC uses an operating system not compatible with ActiveScan 2.0. We're sorry but ActiveScan 2.0 only works with Windows operating systems

 

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

;)

 

www.avast.com

eller

www.free.avg.com

pluss denne

www.safer-networking.org/no/index.html

 

Alt man trenger for en virusløs hverdag. Så enkelt, så greit! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tar de tallene med en neve salt..

Hvis antivirus-program har en tendens til å reagerer på cracks og key-generatorer så skjønner jeg godt at Russland, Taiwan og Kina topper listene, siden de er verstingene mht piratkopiering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit man, kanskje tallet er høyere - les hva jeg fikk se...  ;D

 

 

Er Windows et virus?

Nei, Windows er ikke et virus. Her er hva et virus gjør:

- De formerer seg i ulike versjoner. Ok, Windows gjør det.

- Virus bruker opp dyrebare systemressurser, som gjør systemet ditt tregt. Ok, Windows gjør det også, da.

- Virus vil fra tid til annen trashe harddisken din slik at du må re-innstallere alt igjen. Ok, Windows gjør det også.

- Virus fører ofte til at brukeren opplever pc-en som treg, og mange kjøper derfor ny maskin. Shit, Windows gjør det også.

- Det ser egentlig ut som at Windows er et virus, men det er en fundamental forskjell:

Virus programkoden er rask, tar liten plass og er effektivt og de ser ut til å bli mer sofistikerte ettersom nye versjoner kommer.  

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt missvisende topic.. det er stor forskjell på malware o.l og virus ;)

 

Virus er malware. Malware betyr malicious software=ondsinnet programkode og er altså en samlebetegnelse på virus, ormer, trojanere, spionvare osv.

 

Poenget med at man ikke kan ta den undersøkelsen helt seriøst er at den baserer seg på tall fra en side hos et antivirus-selskap som folk benytter for å se om noe er / om de har virus. Selvsagt vil mange som går dit ha virus, det er jo en grunn til at de går dit. På den andre siden så vet vi at mange (windows-brukere) har virus, og jeg venter bare på at noen macfolk skal komme og skryte av mac nå ;) (selv om jeg mistenker trådstarter for å ha en agenda  ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit man, kanskje tallet er høyere - les hva jeg fikk se...  ;D

 

 

Er Windows et virus?

Nei, Windows er ikke et virus. Her er hva et virus gjør:

- De formerer seg i ulike versjoner. Ok, Windows gjør det.

- Virus bruker opp dyrebare systemressurser, som gjør systemet ditt tregt. Ok, Windows gjør det også, da.

- Virus vil fra tid til annen trashe harddisken din slik at du må re-innstallere alt igjen. Ok, Windows gjør det også.

- Virus fører ofte til at brukeren opplever pc-en som treg, og mange kjøper derfor ny maskin. Shit, Windows gjør det også.

- Det ser egentlig ut som at Windows er et virus, men det er en fundamental forskjell:

Virus programkoden er rask, tar liten plass og er effektivt og de ser ut til å bli mer sofistikerte ettersom nye versjoner kommer.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Men tar likevel kortere tid for en hacker å hacke mac  ;D ;D haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit man, kanskje tallet er høyere - les hva jeg fikk se...  ;D

 

 

Er Windows et virus?

Nei, Windows er ikke et virus. Her er hva et virus gjør:

- De formerer seg i ulike versjoner. Ok, Windows gjør det.

- Virus bruker opp dyrebare systemressurser, som gjør systemet ditt tregt. Ok, Windows gjør det også, da.

- Virus vil fra tid til annen trashe harddisken din slik at du må re-innstallere alt igjen. Ok, Windows gjør det også.

- Virus fører ofte til at brukeren opplever pc-en som treg, og mange kjøper derfor ny maskin. Shit, Windows gjør det også.

- Det ser egentlig ut som at Windows er et virus, men det er en fundamental forskjell:

Virus programkoden er rask, tar liten plass og er effektivt og de ser ut til å bli mer sofistikerte ettersom nye versjoner kommer.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Men tar likevel kortere tid for en hacker å hacke mac  ;D ;D haha :P

Riktig riktig.. Tung faktabasert dokumentasjon og vitenskap du sitter med her, Demir. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit man, kanskje tallet er høyere - les hva jeg fikk se...  ;D

 

 

Er Windows et virus?

Nei, Windows er ikke et virus. Her er hva et virus gjør:

- De formerer seg i ulike versjoner. Ok, Windows gjør det.

- Virus bruker opp dyrebare systemressurser, som gjør systemet ditt tregt. Ok, Windows gjør det også, da.

- Virus vil fra tid til annen trashe harddisken din slik at du må re-innstallere alt igjen. Ok, Windows gjør det også.

- Virus fører ofte til at brukeren opplever pc-en som treg, og mange kjøper derfor ny maskin. Shit, Windows gjør det også.

- Det ser egentlig ut som at Windows er et virus, men det er en fundamental forskjell:

Virus programkoden er rask, tar liten plass og er effektivt og de ser ut til å bli mer sofistikerte ettersom nye versjoner kommer.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Men tar likevel kortere tid for en hacker å hacke mac  ;D ;D haha :P

Riktig riktig.. Tung faktabasert dokumentasjon og vitenskap du sitter med her, Demir. ;)

 

ta et google søk og du vil dokumentasjonen ;) Dette er en årlig happening der vinneren stikker av med en premie på 10 000 $. Og de hjelper faktisk OS`utviklerne...Hackerne finner hulla, og utviklerne tetter dem... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...