Jump to content
  • Topics

• Har ingen erfaring med ringer, men det er såpass mange dyktige fiskere som sverger til dem at jeg tviler på at det er noe problem. Høres ut som fotomsoppsettet ditt er helt innafor. 
    • Ja fekk ei flue med tilsynelatende riktig farger av ein snill guide i elva. Han hadde med ei nydelig Fario NT8 som eg egentlig hadde tenkt og prøve men de vart ikkje nåke av når han har opptatt med fiske sjøl. Men hjalp ikkje med riktig flue når fiskeren ikkje legg ut flua skikkelig og presentasjon og drift av flua ikkje var 100%. Men har fiksa meg litt fleire av samme type flue i litt variert farger og størrelser so om presentasjon sitter neste tur håpe eg og ha de fisken vil ha. Brukte 9 fot 5
    • Hei Ruben. Nå har ikke jeg vært i Hemsil i år, men det er vel det samme som tidligere der. Min erfaring er at presentasjonen er alfa og omega. Tynn og lang fortom kan hjelpe. Også lettere å få gode flyt jo nærmere fisken man kommer synes jeg. Forandre vinkel litt for å eliminere eventuell mikrostriping. Synes også det ofte gir bedre sjans hvis fluen kommer til syne for fisken før tippeten. Noen ganger er det jo også såpass med insekter både på i og under filmen at man skal ha litt flaks ell
    • Jeg hadde nylig en tur til det som i fremtiden potensielt kan bli en favoritt elv. Som det gamle ordtaket sier "Langt å gå, svær fisk å se, skvetten som få". Eller noe. Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. Ingress. Uansett. Stilleflytende elv, partiene jeg fisket over var mellom 1-2 meter dype, og det vaket fisk på snaut 50cm vannstand. Jeg spottet en som vaket under ett tre, ikke umulig å nå, men langs bredden var d
    • Hey   Jeg skal til Veggli neste uke og vurderer Numedalslågen som fiskemål. Noen som har tips til plasser å stå og ev hva som bør være på enden av lina? Fisker gjerne med flue og har vadestøvler. Forslag tas i mot med takk   Alexander
  • Instagram #fluefiskesiden

• Create New...