Jump to content
  • Topics

• Den var liten, ca 7-8 mm. og imitasjonen min i størrelse 12 fekk ligge rolig mellom vak uten antydning til interesse. De er sett ut fisk i dette vanne, og de vart tatt ein på 1,2 dagen før på wolly bugger(ikkje av meg). So kan vere de er litt kresen fisk som ikke hadde tatt uansett. De var nesten vindstille og lett regn/yr og klekkinga var rundt kl 12-13.
    • Siden du sier liten og det ser ut som lite markert vingemønster, så vil jeg anta vespertina.
    • Var ute i går med et stort håp om mindre vind enn Yr faktisk spådde. Det ble vel strengt tatt mer vind. Tenkte å teste ut 2-3-4 vann, men endte opp med å være i samme vannet hele tiden. Det var mye vind og ingen aktivitet i starten, så jeg gikk rundt vannet med libellenymfa til Rune uten ett eneste lugg, noe som er litt uvanlig egentlig. Til slutt inne i en rolig vik fant jeg endelig litt aktivitet. Det var sannsynligvis èn fisk som raste litt rundt, og vaket her og der. Noen plaskvak, noen dråp
    • Hadde en tur ute i går, og besøkte noen vann jeg ikke har vært i før etter litt tips. Ganske krevende vær - sterk vind og fire årstider. I motsetning til Ruben over så jeg ca null (interessante) innsekter. Ble litt zonker/libelle/vannymfe i første vannet fra belly - en ørret på ca 4hg og tolv mikroborrer. Gikk opp til et annet vann, og fant to som ville ha mygg. Den ene viste seg faktisk én gang på forhånd også!  En av fiskene var kanskje 4hg - fin og tjukk fisk på 35cm. Angrer litt på at jeg ik
    • Ein tur i eit lite myrvann igår, fekk oppleve ein vakefest på ei lita mørk døgnflue. Hadde alt for store imitasjoner i boksen so ingen fisk. Kan dette stemme med vespetina? Hadde mørk døgnflue duns i str 12, men dette var ikkje interessant i de heile.  Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.
  • Instagram #fluefiskesiden

• Create New...