Gå til innhold

Hva er den viktigste "bufferflua"?


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Vera- om jeg vil fiske tørt(og vått for den slags skyld)

eller hvis jeg virkelig bare må ha fisk i mange deler av landet vårt, hele året;

Icebrush red tag...selvsagt :)

icebrush red tag?

Kan du send meg en pm stig hvordan den flua ser ut  ;)?

EDIT: når det er sagt så synes jeg att dere konk fiskere snart kan lage en egen tråd om godfluene deres...gjøre litt nytte for dere  ;D  :P

Tom Skyrud ga ut en flott bok et par år tilbake, der står alt man trenger vite, samt litt til.

Når man tar utgangspunkt i at man er oppdatert nogenlunde i forhold til øvrig innsektslære.

Det har andre skribenter tatt seg av tidligere ;)

Veldig enkel: Red tag m. soft hackle fremme. Mellom gullhodet og softhackle ligger man inn litt Peacock Bronze Ive dub, og lar det liksom blande seg med den mørkebrune høna som ligger å flagrer lekkert :)

Altså; ingen spesiell nyvinning, bare ærkjennelse av gode gamle funker...(med litt nytt liv i)

Har boka til tom  :)

takk for tipset stig :)

hvis jeg på død og liv må blindfiske, pleier jeg og sette på en spent spinner.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera- om jeg vil fiske tørt(og vått for den slags skyld)

eller hvis jeg virkelig bare må ha fisk i mange deler av landet vårt, hele året;

Icebrush red tag...selvsagt :)

icebrush red tag?

Kan du send meg en pm stig hvordan den flua ser ut  ;)?

EDIT: når det er sagt så synes jeg att dere konk fiskere snart kan lage en egen tråd om godfluene deres...gjøre litt nytte for dere  ;D  :P

Tom Skyrud ga ut en flott bok et par år tilbake, der står alt man trenger vite, samt litt til.

Når man tar utgangspunkt i at man er oppdatert nogenlunde i forhold til øvrig innsektslære.

Det har andre skribenter tatt seg av tidligere ;)

Veldig enkel: Red tag m. soft hackle fremme. Mellom gullhodet og softhackle ligger man inn litt Peacock Bronze Ive dub, og lar det liksom blande seg med den mørkebrune høna som ligger å flagrer lekkert :)

Altså; ingen spesiell nyvinning, bare ærkjennelse av gode gamle funker...(med litt nytt liv i)

Har boka til tom  :)

takk for tipset stig :)

hvis jeg på død og liv må blindfiske, pleier jeg og sette på en spent spinner.  :)

Det du trenger i harrelva di,er Super Red Tag. ;D

Jeg,med etterhvert litt dårligere syn,binder inn en fluoriserende pearl antronvinge,utrolig hvor mange fisk som må finne ut hva det er for slags skapning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin den!

Liker den spesielt godt når kobbertråden synes sånn akkurat passe mye...............

Eller helt ufortynga på vakende fisk.

Eller med avklippt hale ved myggklekking.

Eller med påfuglherl i thorax (da er den vel strengt tatt ikke en PTN lengre?)

Aldri prøvd den til tarpon stig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin den!

Liker den spesielt godt når kobbertråden synes sånn akkurat passe mye...............

Eller helt ufortynga på vakende fisk.

Eller med avklippt hale ved myggklekking.

Eller med påfuglherl i thorax (da er den vel strengt tatt ikke en PTN lengre?)

Aldri prøvd den til tarpon stig....

he-.he, ikke jeg heller, men på alt annet virker den :), ihvertfall ørret, harr og abbor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Meg vara idiot. Selvfølgelig :) Bikka 40 så hukommelsen er ikke hva den var.

ET lite PS. Resten av den yngre garde i Norge har snart mista språket sitt pga, forkortelser. Kan det ytres et ønske om bruk av fullstendige (egen) navn :)    ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hæhæ. Var litt med tanke på de som var inne her som IKKE hadde alle disse mønstrene i hodet. De vil kanskje også få noen tips...

Husk også at mange av oss, hvertfall meg, har litt annet "syn" på mønstre. Når jeg sier SUPERPUPPAN mener jeg bindeteknikken og IKKE nødvendigvis orginalen.. Mange farge og materialkombinasjoner. Altså Feks. superpuppan er en "teknikk" og ikke nødvendigvis et "fast" mønster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo litt med tanke på settingen da, men på relativt stille dager uten acton faller valget ofte på enten dyret/SC eller ei myggpuppe. På dager der jeg bare er nødt til å fiske tørt, men det blåser for mye for dyret/SC kjører jeg ofte på med mus. Hender jeg bruker mus før jeg setter på streameren på stille dager etter jeg har prøvd Dyret osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...