Gå til innhold

DEN STORE GLASSFIBER TRÅDEN.........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Tenkte vi kunne ha en tråd som kun omhandler fluestenger laget av glassfiber og hvor interesserte kan legge inn artikkler, bilder av egne stenger eller andres stenger, linker til glassfiberprodusenter osv osv......

Jeg starter med å legge ut en liten artikkel jeg fant på nettet som omtaler tre glassfiber produsenter:

http://troutunderground.com/2008/01/30/our-wholly-biased-look-at-fiberglass-fly-rods-part-ii-the-builders/

Bare pøs på med det man måtte ønske av artikkler, bilder, linker etc rundt glassfiberstenger, MEN dette er ikke tråden for å diskutere om hva som er best av glassfiber, carbon og Cane. Her konsentrer vi oss om glassfiberstenger og alt det spennende som finnes rundt disse stengene rundt omkring i den store verden :)

Håper flere henger seg på å legger ut saker og ting av interesse i denne tråden.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har en glassfiberstang, en selvmontert Steffen Brothers 5' 6'' #1-2. Klingen har spigott-holk og farge som en engelsk pub. På grensen til tøysete, men en morsom sak til bekker og små elver. Den er rigget med en silkeline fra Terenzio. Selv fisk på "merket" kjennes langt nede i korkhåndtaket. Jeg har også fått kilosfisk på denne, men det var et uhell.

[attachimg=1]

post-0-13949869378052_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har en glassfiberstang, en selvmontert Steffen Brothers 5' 6'' #1-2. Klingen har spigott-holk og farge som en engelsk pub. På grensen til tøysete, men en morsom sak til bekker og små elver. Den er rigget med en silkeline fra Terenzio. Selv fisk på "merket" kjennes langt nede i korkhåndtaket. Jeg har også fått kilosfisk på denne, men det var et uhell.

[attachimg=1]

Lekkert Sjur. Steffenbrothers glassfiber står høyt på lista mi :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Testa en Diamondback glassfiber samt en grafitt. Skal si at glassen var ganske merkelig til å begynne med, men ble etterhvert utrolig digg å kaste med ;D

Hørt de er "utrydningstrua"?? Hvem er det som tar over?

Cortland har tatt over Diamondback og dermed forsvinner de beste modellene inkludert Diamondglass fra markedet. Sad but true :'(

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Testa en Diamondback glassfiber samt en grafitt. Skal si at glassen var ganske merkelig til å begynne med, men ble etterhvert utrolig digg å kaste med ;D

Hørt de er "utrydningstrua"?? Hvem er det som tar over?

uansett en fantastisk stang å kaste med!  og Demir.....bedre enn Mc Fairland til Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Testa en Diamondback glassfiber samt en grafitt. Skal si at glassen var ganske merkelig til å begynne med, men ble etterhvert utrolig digg å kaste med ;D

Hørt de er "utrydningstrua"?? Hvem er det som tar over?

uansett en fantastisk stang å kaste med!  og Demir.....bedre enn Mc Fairland til Terje

Det er vel en smaksak :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er noen custom bygde Diamondglass og Lamiglass som var dritlekkere.

Klikk på linkene i høyre kolonne over ulike custombygde stenger. Mye snadder og lekre bilder :)

http://gypsyrodworks.com/2008/12/15/fiberglass-fly-rod-maker-custom-steffen-hardy-phillipson-mcfarland-lamiglas-diamonglass-hardy-thomas-thomas-fiberglass-fly-rod/

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige stenger.

For å veie opp slenger jeg med et mobilbilde av en fabrikksbygget Diamondglass med en død høstregnbue :D

Fin stang det andreas. Så mstenkelig kjent ut den snella di også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.

Stanga er ikke spesielt vakker synes jeg, men veldig deilig.

Du har rett ang snella........

Stanga er vel pen langtifra? men når man kommer nærmere så er den langifra pen? ;D

Bra snella blir brukt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamiglas har gjort mycket bra klingor genom åren. I slutet på 70-talet var Gary Loomis deras spödesigner. Han var för övrigt med och startade företaget. 7,5-fots klass fyra är väl den vanligaste klingan att bygga på bland amerikanska byggare. Lamiglas kör med E-glas nuförtiden, vilket gör dom något långsammare än spön som är byggda i S-glas (finns äldra lamiglas i S-glas). Tidigare fanns en serie som hette Spring Creek som var förbaskat fin, men den är tyvärr borta. Kan dyka upp på eBay. Nya lamiglas-klingor är ganska billiga, finns på Mudhole för $100-150.

Personligen är jag inte så tänd på lamiglas, möjigtvis om man kom över en gammal SFL-klinga i genomskinligt honungsutförande, den är ruskigt vacker...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det händer mycket på glasfibermarknaden just nu. T&T återintroducerar glasspön, Tom Morgon är väl snart leveransklar med sina glasfiberklingor, Sweetgrass utökar sitt sortiment och Scott har nyss kommit med ett speyspö (Fiberhamer 10'6'', klass 7). Dessutom kommer Vision snart tillbaks med både sin gamla midgeserie, och nya gäddspön i 7-fotslängd.

Tillbaks till framtiden!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...