Gå til innhold

Kortlinenymfer


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 296
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Blev några små Mini-nymfer ikväll :)

[attachimg=1]

Lekkert ! :D

PS. Vet du at du kan legge linken til hjemmesiden din nederst ?

Tackar :);)

Hehe jo, jag har misstänkt att man kan göra nåt sånt.

Har inte hunnit tänka ut "när" jag ska göra det bara..

Men får väl kanske göra en ansträngning snart.... :P

Tack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blev några små Mini-nymfer ikväll :)

[attachimg=1]

Me like! :D

Prøvde å tenke i samme bane som den kobbernymfa du har der, men utfallet ble ikke like smooth, for å si det sånn. Poster'n i morra. :)

Her har du som et utgangspunkt,jeg har ikke biots,men bruker det jeg har(det neste blir mink! ;) ) til haler og bein.

Disse kan selvfølgelig varieres med farger og buede nymfekroker,bare å binde i vei,det hjelper med sånne basismønstre som utgangspunkt,syns jeg.

La merke til at jflyfishing hadde tredd kulehodte med største åpning mot krokøyet,og det gir samme synk,men bedre plass på kroken.

http://www.midcurrent.com/articles/flies/barr_copperjohn.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er ikke laget for å immitere en spesifikk nymfe. Er forhåpentligvis noe som kan gå for litt av vært.

Har en ting for oliven, brunt og svart..synes det er disse fargene som funker best. Den øverste er oliven med mocca kulehode, den andre er vanlig fasan og den tredje er black rainbow twinkle.

Jeg har prøvd å holde dem så enkle som mulig siden jeg tror at når man er nede i små størrelser (her #19), så er det enkle best.. altså ikke for mye stæsj.

Håper det var noe fornuftig i dette svaret  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldigt flott Petter L :D Den midterste kan eg sei med eingong vil fange fisk. Bruke eit mønster sjølv i likhet med den som du har der, og den fanger bra med fisk :) Tvile heller ikkje eit sec på at nåken av dei andre fiske dårligere :) Den øverste vil eg tru får ein flott gjennonsiktig glans som garantert trigge fisken til og ta før og etter klekkinger :)

Vakkert :D

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint grunnmønster til kaldt vann de to nederste.

Jeg har også laget noen med cdc-hackel til bruk i sakterennende vann,noe det ikke akkurat var idag der jeg var. :-\

Men,skal nok snart få prøvd dem.

Ser du lager endel fluer med hotspot,noe som funker bra i visse tilfeller,men husk å lage noen uten,gjerne de samme mønstrene litt mer minimalistisk for varmere vann og større fisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hmm.. Får advarsel om at det er over 120 dager siden sist innlegg her. Har dere blitt late eller?

Jeg sparker liv i tråden igjen, og selv om det ikke er nymfer direkte tilkoblet til kortlinefiske er det stort sett det jeg kommer til å bruke de til, pluss sikkert litt vanlig nymfing og da.. Men tråden fortjener iallefall liv.

Først et utvalg av de fluene jeg har bundet i det siste. Mer fornøyd med noen enn andre, spesielt når jeg ser de i større format, men.. Tror det kan funke :)

[attachimg=1]

Mest fornøyd med denne

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Nokså fornøyd, og denne skal nok fint bli prøvd.

[attachimg=4]

En liten kolleksjon. Det skjer litt bak stikka når jeg ikke kan jobbe.. Krysset er der fordi jeg ikke har bundet de fluene. Det er kjøpte fluer.

[attachimg=5]

Forresten, Willy, så fant jeg en kortlinenymfe jeg fikk av deg den gangen i kortlinebekken. Rosa hode. Husker den fanga fisk som fyf*en ;) Den ligger trygt i nymfeboksen enda!

post-3683-13949893041343_thumb.jpg

post-3683-13949893041831_thumb.jpg

post-3683-13949893042321_thumb.jpg

post-3683-13949893042803_thumb.jpg

post-3683-13949893043441_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...