Gå til innhold

Kortlinenymfer


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 296
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

fikk ikke til å legge ved mer en et i gangen jeg. Her er en til. De er nok menst som små døgnfluer. Det er små microfibetshaler på de som også er med og sørger for at de går bedre i vannet.

Jan Siman lager og selger fluebindeutstyrselv. Har ikke helt oversikt over markedet, men mener at Eikre i Hemsedal leverer hans materialer.

post-1873-13949871493809_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse kreative og flinke nymfebindere her  :)

Men det er greit å huske på at disse kulehode-nymfene kan være rene drapsvåpenet for fluestanga, så det er på sin plass å kalle dem kortlinenymfer  :D

Skal man kaste vanlige overhodet-kast med slike bør man åpne snørebuktene litt, om man ikke har stålkontroll på kastingen, for jeg har vært vitne til folk som har fått knekt stang-toppen sin etter en fulltreffer med slike nymfer  8)

Uannsett kor stålkontroll du har på kastinga så kan det skje at du smeller nympha i stanga, har sjølv vært uheldig under Sø fiske og smelt strimeren i stanga så da synge etter, men endå ikkje nympha. Då e eg meir bekymra får alle trærne som har lyst til og suge fatt i tingene og berre rive det i filler ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjör det, både jeg og klubb hytta står klar og venter på dere ;D

Kanon B.R :D

Jeg lovte å prøve å legge inn bilder av Jan S sine micronympher. Det har jeg nå prøvd....

Dårlige bilder, men dere tyder kansje hvordan de ser ut

Kule nympher, sånne må ein nesten gjøre klart til Døgnfluetida begynner :D Bilde blei veldigt bra det BjørnarSkj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fine nymfer Björnar, disse må jeg kopiere :)

Har värt litt kreativ i dag :D for jeg har fått noen nye venner ;D som heter holografisk og mocka ;D

Og så måtte jeg gjöre noe Jule godt.

Serien heter Jule twist ;D

Lakerits,caramel og helt cocos ;D

post-1102-13949871496225_thumb.jpg

post-1102-1394987149649_thumb.jpg

post-1102-13949871496979_thumb.jpg

post-1102-13949871497407_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott B.R.

Og de nederste bar preg av kreativitet etter julestria. ;D

Den nederste er min favorittTwist. ;D

Willy

Takk :)

Jeg liker også den nederste så jeg har samla en hel del av den ;D (tomt pappir)

Vi får se om fisken vil ha litt påske godterier ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et par. den med rosa har gitt meg noen fine fisk i år

krok: 811s

hale: rød fluo fibre

kropp: ice dub peacock black og pink

vekt: kulehode og bly

[attachimg=1]

krok: 811s

hale: chartrause fluo fibre

kropp: ice dub peacock black og chartrause

vekt: kulehode og bly

[attachimg=2]

post-2543-13949871543994_thumb.jpg

post-2543-13949871544354_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydeligt B.R :D Tenke da klør etter og få prøve dei :D

Det var en ny vri Igor, interesant må jeg si :)

Jonnysage du aner ikke hvor mye det klör i avtrekker fingern ;D har ikke engang klart å tulle meg inn i teppe, men har greiene klar for eventuelle mild vär :D.

Men våkner fort å brutalt til virkligheten når jeg ser att gradestokken viser 27- >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter da!!!

Nå først ser jeg her på sidene hva som foregår.. :D

Kanonflotte saker, både fra jonny og B.R, og Igor innovativ :)

jeg drev å surret inne på annen tulletråd i ettermiddag, der ser man hvordan fokus kan taes bort...skal ikke skje igjen.

'Dere må gjerne varsle oppå Kortlinetråden, med link til deres fantastiske fluer... :)

Klubbhytten høres koselig ut B.R :)

Du likte mocca og rudolf hodene? kult, det kan jeg se :)

vakkert.

Lars; forsiktighet bør utvises...det flotte med slike fluer er at de fiskes mest effektivt på kort line...det justerer seg selv.

Har prøvd "knekt stang" teori...de knekker kan jeg bekrefte.

Spesielt når man i håpløs motløshet tror at det lønner seg å hive på svær flottør og tung nymfe for lange kast med #3 9' stang.

Man kaster dårlig, og fisker dårlig...kan ikke anbefales.

kortlinetården er dermed plutselig blitt; hvordan ta vare på utstyret ditt ved å nyttegjøre dertil best egnet fisketeknikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke drive å rote inne på tulle tråder altfor lenge vet du Stig ;D

Godt å ha deg tillbake i hvertfall, så ikke det her også blir bare tull ;D

Jeg likte hodene veldig godt,så takk igjen ;D, ser i hvertfall når mocka hodene kommer til sin rett og rudolfen er skikkelig töff.

igjen likte vrien din Igor og skal absolutt testes ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror dere hekla gullhodenymfer hadde tatt seg ut?

fant igjen ett bilde av ei nymfe jeg hekla en gang...under STen så kan man jo bruke holografisk tinsel for og få noen spennende flashy farger  :)

Eg må sei at eg like den måten det gjøres på får da blir knallfint :D Vakkert Erot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...