Gå til innhold

Shimano fluestenger?


IwillTiltU

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

Litt flåsete svart av meg. Sorry. Men det er mitt oppriktige inntrykk. Vet at det finnes modeller som er fullt brukbare.

Må desverre avstå fra å komme med forslag, da jeg bare blir "dissa" for bransjetilknytning alikevel.

Let blant merker som : Sage. G.Loomis, Orvis, Guideline, Streamstix etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd en; Shimano Freestone (F-model et eller annet, spesielle variant). Trygve B.  her på forumet hadde den med til Rena, og Tørrfluepuristen og jeg tok noen kast. En aldeles nydelig stang, så mye var vi enige om! Nevnte herrer kan fylle ut mer. Men helst holder jeg meg til Sage XP  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

hva er galt med shimano ?

Ingenting.

Det er kanskje ikke så anerkjent i Norge, men Shimano er vel en produsent av kvalitet. Det har de alltid vært.

Sikker like bra som Koreaimporten med masse forskjellige navn på !

Shimano kom med egenprodusert high-end stenger i 1995 "Freestone" til kr 6000.- De blr høyt verdsatt så vidt jeg husker.

Tips til stang av høy prestisje og kvalitet.  Sjekk ut "Sage Launch" 9 fot femmer til sterkt reduserte priser hos Gero på Lillestrøm. (God annenhåndserdi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

http://www.baardsen.no/storefront.php?pid=926

Er det en grei pris?

Hvilken klasse bør jeg velge? Fisker stortsett i små vann, og elver. Stortsett ørret rundt 0,5kg og opp mot 2.5kg, ikke til laksefiske.

Det der grenser til et kupp !

Kjør kl 5.  

Launch er noe av det beste jeg har prøvd uansett prisklasse !

Sage har forøvrig livstidsgaranti uansett bruddårsak. Dvs inkludert brudd i bildører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har en Shimano Freestone 8`#5 og det er en crem de la crem stang :D

Helt unik konstruksjon og antakelig den tynneste butt delen på en #5 stang noensinne.

Et smykke rett og slett.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.baardsen.no/storefront.php?pid=926

Er det en grei pris?

Hvilken klasse bør jeg velge? Fisker stortsett i små vann, og elver. Stortsett ørret rundt 0,5kg og opp mot 2.5kg, ikke til laksefiske.

Ja, det virker som en veldig bra pris. Jeg har samme stang i klasse 5, og selv om jeg ikke har mange referansepunkter så synes jeg det er en god stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.baardsen.no/storefront.php?pid=926

Er det en grei pris?

Hvilken klasse bør jeg velge? Fisker stortsett i små vann, og elver. Stortsett ørret rundt 0,5kg og opp mot 2.5kg, ikke til laksefiske.

Ja, det virker som en veldig bra pris. Jeg har samme stang i klasse 5, og selv om jeg ikke har mange referansepunkter så synes jeg det er en god stang.

Høres bra ut, mulig det blir en sånn.  :)

Hvis noen vet om andre tilbud på komplette sett med stang, snelle, snøre osv i samme prisklasse (rundt 3000kr) så post gjerne link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis kjøpte just ei shimano. Ikke så dyr, husker ikke hva den heter. Skal få prøvd den en dag. Når en ikke har motforestillinger i utgangspunktet så er det slett ikke sikkert den er så værst. Jeg tipper den er god.

Så hør på tipsene folkene kommer med men det gjør ingenting å prøve før du vraker noe

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

En kompis kjøpte just ei shimano. Ikke så dyr, husker ikke hva den heter. Skal få prøvd den en dag. Når en ikke har motforestillinger i utgangspunktet så er det slett ikke sikkert den er så værst. Jeg tipper den er god.

Så hør på tipsene folkene kommer med men det gjør ingenting å prøve før du vraker noe

:)

Shimano er trygt å kjøpe uten tvil.

Har hatt Shimano twinpower og sportman på 90 tallet, begge var utmerkede stenger.

Og toppmodellen freestone er på nivå med de beste fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis kjøpte just ei shimano. Ikke så dyr, husker ikke hva den heter. Skal få prøvd den en dag. Når en ikke har motforestillinger i utgangspunktet så er det slett ikke sikkert den er så værst. Jeg tipper den er god.

Så hør på tipsene folkene kommer med men det gjør ingenting å prøve før du vraker noe

:)

Shimano er trygt å kjøpe uten tvil.

Har hatt Shimano twinpower og sportman på 90 tallet, begge var utmerkede stenger.

Og toppmodellen freestone er på nivå med de beste fra USA.

Jeg hadde og en twinpower og doggnobbler hadde en sportman. Så jeg kjenner disse (kjente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at på ebay får man Sage Launch stanga for ca 1200kr inkl frakt, da lønner det seg vel å kjøpe derfra og fikse snelle og snøre for seg selv?

Mulig det er mye dumme spørsmål, men er ikke så dreven i gamet ennå. Vet ikke hva man må ut med for en god snelle og godt snøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at på ebay får man Sage Launch stanga for ca 1200kr inkl frakt, da lønner det seg vel å kjøpe derfra og fikse snelle og snøre for seg selv?

Mulig det er mye dumme spørsmål, men er ikke så dreven i gamet ennå. Vet ikke hva man må ut med for en god snelle og godt snøre...

Da må du plusse på moms, vel? Tror ikke du sparer så mye på det. Og hva gir vel en bedre følelse enn å støtte opp om det norske næringsliv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at på ebay får man Sage Launch stanga for ca 1200kr inkl frakt, da lønner det seg vel å kjøpe derfra og fikse snelle og snøre for seg selv?

Mulig det er mye dumme spørsmål, men er ikke så dreven i gamet ennå. Vet ikke hva man må ut med for en god snelle og godt snøre...

Da må du plusse på moms, vel? Tror ikke du sparer så mye på det. Og hva gir vel en bedre følelse enn å støtte opp om det norske næringsliv ;)

Har bestilt mye via ebay, alt fra småting til store greier, fra 10kr til 5000kr og har aldri betalt moms eller toll.

Støtter opp om det norske næringslivet på så mange andre områder at jeg tillater meg ett lite kjøp fra ebay... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ser at på ebay får man Sage Launch stanga for ca 1200kr inkl frakt, da lønner det seg vel å kjøpe derfra og fikse snelle og snøre for seg selv?

Mulig det er mye dumme spørsmål, men er ikke så dreven i gamet ennå. Vet ikke hva man må ut med for en god snelle og godt snøre...

Da må du plusse på moms, vel? Tror ikke du sparer så mye på det. Og hva gir vel en bedre følelse enn å støtte opp om det norske næringsliv ;)

Har bestilt mye via ebay, alt fra småting til store greier, fra 10kr til 5000kr og har aldri betalt moms eller toll.

Støtter opp om det norske næringslivet på så mange andre områder at jeg tillater meg ett lite kjøp fra ebay... :)

Billig snelle på tilbud, minimum 500.- snøre på tilbud 300.- da blit totalen med stang 2000.- Jeg ville bestillt i Norge. Mye mindre plunder, og bra snøre/snelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...