Gå til innhold

Og der var jeg igang :-)


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Jeg måtte ut på en liten rekognoseringstur i dag, kjørte opp til et av mine favorittvann for å se om det var noe liv. Litt sur vind og kaldt, men der! Var ikke det et vak? Jovisst og et til, fram med 4'ern og på med myggen og jess! Årets første tørrflueørret :D Ikke stor, rett under 500gram men sprek som de er på denne tiden. Jeg så en fisk til før det blåste opp enda mer. Jeg ga meg etter 25 minutter og reiste fornøyd hjem.

 

Litt morsomt er det at det er 4de eller 5te gangen jeg tar årets første fisk på samme sted. Rett utenfor en stein bare 5 meter fra land. Det virker nesten som at det står en der å venter på meg så fort isen er borte.

 

Her er flua som alltid fungerer :D

 

Cdcbiotmygg.jpg

 

Det blir nok en formiddagstur på meg i morgen også, så sant det ikke blåser helt vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Sette vannet eg snakker om ligger mellom 50-100 moh.Men dette vannet ligger på ei øy,(eg bur altså på ei øy)og denne ligger heilt vest på vestlandet,så det er ganske mildt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg virkelig fram til å få slengt på tørrflua selv. Har kun fisket i sjøen etter SØ i det siste (noe som dsv har vist seg å være vanskelig -> kun torsk :( ). Ser fram til å komme meg ut i marka igjen.

 

Vi treffes vel plaskende i belly'n snart.

 

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...