Gå til innhold

Flyfishing Thailand


ΛΛЯDΛHL

Anbefalte innlegg

2 ukers chartertur til et luksushotell i thailand...

fluestanga skal med... har funnet flere site'r som ivrig reklamerer for en ung thailandsk fluefiskeindustri... så fiske skal jeg, om det så blir etter akvariefisk på hotell-beachen...

nå til saken: jeg har funnet flere gamle tråder om fluefiske i thailand, uten at noen av dem var særlig nyttige, så jeg spør:

har noen her personlige erfaringer med flue fiske der nede, så er jeg svært takknemlig for tips...

tips om hvor jeg finner info på nettet trenger jeg ikke... jeg er i kontakt med 2 firmaer som gladelig arrangerer både det ene og det andre for meg der nede, men vil gjerne ha kontakt med folk som har erfaring ;) ser for meg en 2-3 dagers utflukt fra luksushotellet til "lodge"-lignende greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte meg litt rundt når jeg var der nettopp. De fleste operatørene har mest erfaring med turer med mange folk på en båt og pilkefiske. Du bør nok ihvertfall charte en egen båt skal du ha sjanse. På internet fant jeg en arrangør på Phuket som hadde spesialisert seg på fluefiske, ellers tror jeg ikke det er veldig stor kjennskap til fluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Malaysia satt vi og spiste mat en kveld på et spisested som lå på stolper ut i ei elv.

Det var et teppe av vakringer over hele elva, så skulle jo tro det kan være muligheter for å finne noe slikt i Thailand også.

Var vel karpefisk av noe slag, men så fiskene i lyset fra der vi satt og det var noe skikkelige rugger blandt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å slenge seg med, tony;) 

begynner å få noen muligheter nå, ja... vært gøy å funnet noe skikkelig fluefiske der nede... har booket en 2-dager inn i jungelen, og prøver å få til et par-tre dager i havet... det er ikke så om å gjøre å sette rekorder... hadde vært mer gøy med heftig bonefish eller tarpon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å slenge seg med, tony;) 

begynner å få noen muligheter nå, ja... vært gøy å funnet noe skikkelig fluefiske der nede... har booket en 2-dager inn i jungelen, og prøver å få til et par-tre dager i havet... det er ikke så om å gjøre å sette rekorder... hadde vært mer gøy med heftig bonefish eller tarpon ;)

Er jo både Bonefish og Tarpon der :D

Men som jeg skjønte, ikke så veldig mange av de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det pakket og klart, og i kveld reiser vi til Emerald beach i  2uker ;D Måtte kjøpe en ny koffert for å få plass til de 4-delte. Lar min 7-delte Orvis #3 ligge igjen, for her skal bli stor tropefisk...  :rolleyes: ...eller ingenting. Har booket inn 2 dager i jungelelver og 1 dag på havet - foreløpig - med mulighet for å utvide. Det er knyttet stor usikkerhet til om dette blir flopp eller suksess ;) En ting er sikkert - blir det fisk på fluestang, kommer rapporter ;) videokamera og PC er med... og det er internet på hotellet ... :rolleyes:

det beste? våren er 2 uker nærmere når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig artig dette Tom, du får ha en skikkelig opplevelsestur.  Skal bli moro å høre hva turen ble senere.  Spenning på rapporter underveis her å.  Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det da mange nette damer som var veldiig intressert i "fly"-fishing, men det blir kansje ikke helt det samme....? Vel, rapporter fra Tarzan-Tom ventes på i forhåpning om fangst. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D har med dama og hun holder alle kvinnelige "fly"-fishere på avstand ;) skulle egentlig ut i jungelen i morgen, men er utsatt til mandag pga torden og regn der oppe ;) opplegget virker meget bra, og håper det blir en bra greie...rapport kommer i neste uke, om ting går etter planen...

prøver ellers å lokke på noe tunalignende rundt et skjær ute i bukta med Tony's Crazy Charlies ;D foreløpig ingen stor suksess, men har ikke gjort mange kastene enda... forstyrres av kalde øl som må drikkes og god mat som må spises... og sånt er også viktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til rapport, Tom!

Kom tilbake etter to uker på Koh Samui selv før helga. Hadde med 7-delt 7-er stang og flueboks, men dette ble liggende i kofferten. Tross research både før og undervegs på turen, fant jeg ingenting om fluefiske på denne vakre øya.

Men fiske gjorde vi - en halv dag hos Top-cats, hvor 18 forskjellige tropiske ferskvannsarter er satt ut i kunstig innsjø. Selv om dette er meitefiske, var det såpass spesielt å kjøre mekong- og red-tail catfish på over 20 kg, at jeg kommer tilbake med noen bilder og fyldigere rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til rapport, Tom!

Kom tilbake etter to uker på Koh Samui selv før helga. Hadde med 7-delt 7-er stang og flueboks, men dette ble liggende i kofferten. Tross research både før og undervegs på turen, fant jeg ingenting om fluefiske på denne vakre øya.

Men fiske gjorde vi - en halv dag hos Top-cats, hvor 18 forskjellige tropiske ferskvannsarter er satt ut i kunstig innsjø. Selv om dette er meitefiske, var det såpass spesielt å kjøre mekong- og red-tail catfish på over 20 kg, at jeg kommer tilbake med noen bilder og fyldigere rapport.

Der skal jeg i påaskeferien! synd det ikke var noe særlig da :'(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til rapport, Tom!

Kom tilbake etter to uker på Koh Samui selv før helga. Hadde med 7-delt 7-er stang og flueboks, men dette ble liggende i kofferten. Tross research både før og undervegs på turen, fant jeg ingenting om fluefiske på denne vakre øya.

Men fiske gjorde vi - en halv dag hos Top-cats, hvor 18 forskjellige tropiske ferskvannsarter er satt ut i kunstig innsjø. Selv om dette er meitefiske, var det såpass spesielt å kjøre mekong- og red-tail catfish på over 20 kg, at jeg kommer tilbake med noen bilder og fyldigere rapport.

Der skal jeg i påaskeferien! synd det ikke var noe særlig da :'(

Koh Samui er konge uansett om det ikke er allverdens med organiserte fluefisketurer. Må vel gå ann å ta med fluestanga og prøve i den put & take dammen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail dit før avreise, men fikk til svar at "we dont allow fly-fishing..." - vet det er at lignende anlegg i nærheten av Bangkok hvor fluefiske er tillatt. Det er for øvrig ikke put and take, men put and release... 

Og jo, det går fint an å tilbringe et par uker på Koh Samui uten å fiske med flue...og selv meitefisket var j..... moro! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail dit før avreise, men fikk til svar at "we dont allow fly-fishing..." - vet det er at lignende anlegg i nærheten av Bangkok hvor fluefiske er tillatt. Det er for øvrig ikke put and take, men put and release... 

Og jo, det går fint an å tilbringe et par uker på Koh Samui uten å fiske med flue...og selv meitefisket var j..... moro!   

Vi fluefiskere fortjener vel å få den i fleisen med en plass hvor det er "Bait fishing only" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tilbake fra jungelen i går. Rapport, bilder og film kommer. Vil bare si at det går helt greit å fluefiske ;D ;D noe av det bedre jeg har opplevd - hehe - skikkelig "hot"

Venter fremdeles!!! :D :D

Lurer på om Tom er blitt bondefanget av Thailandske fristelser, og har glemt oss helt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...