Gå til innhold

Flyfishing Thailand


ΛΛЯDΛHL

Anbefalte innlegg

Ja, her tenkes? det..... ;)

Velger å tro at Tom må komme litt til hektene, kan ta tid hvis noe invortes har slått seg vrang.  Håper da ikke det.  Men varmen kan jo være uvant selv etter noen dager i aktivitet og kroppen må akklimatisere seg med fuktige inntak, vann altså,,,, :P

Men han må da få tid å se gjennom ting å glede seg før han tar noen klipp/bilder å legger ut her.  Spendt på dette ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - mye spekulasjoner her, ser jeg... og glem de thailandske fristelsene utover mat, øl og fiske... har med kona, og hun kjøpte stor kjevle første dagen... men over til seriøse ting:

i motsetning til hva som sies her: det er fullt mulig å fluefiske i Thailand  ;D og bra fiske også... i dag tok jeg en dorado(jeg er ingen ekspert på tropefisk, så jeg trodde først det var en marlin) på min medbrakte leCie #7 med Tony's Pattegris - hehe ... oppe i elvene tok jeg hampala barb og taj masheer.... big fun... problemet er at det er så få som vet hvor og hva... jeg var heldig og fant en danskfødt guide, Meik Lykke, som lever her nede med sin thailandske kone... Meik er verdt sin vekt i gull... ta kontakt med ham, så fikser han det som skal til... link http://www.thai-freshwaterfishing.com/

Ang detaljert rapport fra meg, må det vente... det kan hende dette ender i en artikkel, og jeg kan ikke publisere noe før det er avklart... sorry ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aardal, du kan vel komme med noen tips til snorre om stenger og fluer og slikt han burde ha med seg?

Morro at du lyktes så bra :) Det var vel litt uventet i tillegg.

jeg har brukt en sage xp #6 i jungelen - der må han bruke guide - hehe - (vi hadde også med en bodyguard med thai-varianten av ag3 - offisielt mot ville elefanter og villbøffel, men også mot banditter fra myanmar... tiger er det også der, men er ikke sett de siste årene...) bruk Meik Lykke... han har fluer for elvene... de tørre lignet på laksebombere, og fargerike store nymfer på vått...

bruker min egen leCie #7 i havet med Tony's fluer - med Rio Outbond glassline ... be ham om å sette opp samme boksen han gjorde for meg... men tok doradoen (4 + kg) på pattegrisen - hehe... skal komme med mer info senere...

men lover at du kan ha det kult for en billig penge her nede... men sørg for at rollcastene dine sitter... mye jungel der oppe ;D mine suger, og første dagen fanget jeg mer jungel enn fisk... kroket også sherpa'en vår, så han fikk ny piercing... men det var ikke min skyld - han la seg til å sove i bakslengen min på en av de få gangene jeg kunne kaste skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tenk om vi hadde hatt det sli i Norge......må passe seg for de Rendølene gitt!!!! Eller, skal til Hemsedal og tar med meg Espen Lie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om vi hadde hatt det sli i Norge......må passe seg for de Rendølene gitt!!!! Eller, skal til Hemsedal og tar med meg Espen Lie

Er ikke så langt i fra  ;D

Stort sett er Thailand et av de mest fredeligste landene i verden med unntak av helt sør hvor muslimene kranger om selvråderett til et område. Selv når det var militærkupp ble det ikke løst et eneste skudd og turistene stod og tok bilder av tanksene. Men skjønner dette er i området som grenser til Myanmar og der er det jo litt mer ustabilt med endel flyktninger som kommer seg over grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om vi hadde hatt det sli i Norge......må passe seg for de Rendølene gitt!!!! Eller, skal til Hemsedal og tar med meg Espen Lie

Er ikke så langt i fra  ;D

Stort sett er Thailand et av de mest fredeligste landene i verden med unntak av helt sør hvor muslimene kranger om selvråderett til et område. Selv når det var militærkupp ble det ikke løst et eneste skudd og turistene stod og tok bilder av tanksene. Men skjønner dette er i området som grenser til Myanmar og der er det jo litt mer ustabilt med endel flyktninger som kommer seg over grensen.

helt enig - thailendere er vennlige og fredlige - herlige mennesker... men de bryr seg om turistene, og det var helt kult å ha med fyren... tror nok ikke det var noe reell fare ...

ruff/snorre: glemte noe nedenfor : ta med anti-igle-strømper og/eller bukser som kan tettes ved støvlene... var ikke mye nå, men er visst en plage fra september til desember...

Tore: fyren med ag var en gammel og klok soldat, han gravde seg ned da jeg begynte å slenge fluer rundt meg ;);D  tror ærlig talt han syns de greiene var litt skummelt - hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har dårlig samvittighet for at jeg ikke har lagt ut bilder og fortalt mer fra fluefisketuren i thailand. årsaken er som nevnt en stor mulig for at dette ender med artikkel. er i dialog med en redaksjon om dette, og håper at det snart blir avgjort.

om det da blir artikkel, må jeg vente til den er publisert. ellers kommer det her. har også en film på nærmere 20 minutter som heller ikke kan legges ut før dette avgjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dårlig samvittighet for at jeg ikke har lagt ut bilder og fortalt mer fra fluefisketuren i thailand. årsaken er som nevnt en stor mulig for at dette ender med artikkel. er i dialog med en redaksjon om dette, og håper at det snart blir avgjort.

om det da blir artikkel, må jeg vente til den er publisert. ellers kommer det her. har også en film på nærmere 20 minutter som heller ikke kan legges ut før dette avgjort.

ser fram til både film, artikkel, bilder og innlegg.  Ser ut til å bli tur til Tahiland neste år, februar, da er det 25 års bryllupsdag som skal feires. Om det er strategisk å legge fluefiske inn i planleggingen allerede nå, er jeg litt usikker på.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...